F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Dyrektor techniczny zespołu przyznał, że pakiet Renault ma zupełnie inną budowę.
Mateusz Szymkiewicz, 16 grudnia 2017, wyświetlenia: 3708<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor techniczny Toro Rosso – James Key, przyznał, że dostosowanie bolidu STR13 do jednostki napędowej Hondy jest dla niego sporym wyzwaniem.

Stajnia z Faenzy w ciągu trzech lat nawiązała współpracę z trzema producentami odnośnie dostaw układów napędowych. Od sezonu 2018 jej bolidy będą napędzane jednostkami Hondy, z których dotychczas korzystał tylko McLaren.

Jak ujawnił James Key, silnik japońskiego producenta wymusza duże zmiany w projekcie przyszłorocznego modelu, który początkowo był dostosowany do pakietu Renault. „Są kompletnie inne [jednostki Hondy i Renault]. To bardzo fajnie upakowany silnik, jednakże cała jednostka napędowa ma inną budowę. Nie można jej umieścić w tej samej przestrzeni. Musimy wykonać trochę pracy, by zaadaptować ją” – powiedział dyrektor techniczny Toro Rosso.

Brytyjczyk przyznał jednak, że zespół musi znaleźć złoty środek przy zmianach w projekcie, by nie zniweczyć dotychczasowych prac nad aerodynamiką STR13. „Staramy się trzymać zasady, że jeżeli bolid był w procesie rozwoju przez dłuższy okres, to nie zmieniamy tak kluczowych rzeczy jak aerodynamika, więc w wielu obszarach nie będziemy zaczynać od zera. Od wewnątrz przystosujemy bolid tak dobrze jak tylko potrafimy, a to wymaga od nas dosyć innego podejścia do projektowania podwozia”.

Key dodał również, że nowa skrzynia biegów, która jest rozwijana w Red Bull Technology, będzie krótsza od tej wykorzystywanej w sezonie 2017. „Projekt oraz rozmiar będzie inny dla tego silnika, jeżeli mamy porównać ją [przekładnię] do tegorocznej. Uważam, że koncept jest ten sam, lecz budowa w środku już inna. Niektóre elementy zostaną zachowane, a niektóre zmienione. Tak czy inaczej będzie ona podobna do tego, z czego korzystaliśmy dotychczas”.

„W Toro Rosso dzieje się o wiele więcej niż niektórzy sobie wyobrażają. Ludzie nie znają Toro Rosso, co jest naprawdę frustrujące. Mimo, iż jest sens połączenia się [z Red Bullem] tam gdzie to tylko możliwe, to mamy własną placówkę do rozwoju aerodynamiki w Bicester, gdzie znajduje się nasz tunel, który jest niezależny, ponieważ musi to odbywać się w sposób legalny. Cały projekt zostaje ukończony w Faenzie, tylko część bolidu trafia do nas z Red Bull Technology. Są to elementy skrzyni biegów, które wspólnie projektujemy i są nam szczególnie potrzebne”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.01.2024  Key: W 2026 roku będziemy nadal budować zespół Audi
07.06.2023  James Key dołączy do Alfy Romeo jako dyrektor techniczny
23.03.2023  McLaren ogłosił restrukturyzację działu technicznego
08.03.2023  Key: Podniesienie prześwitu mocno nam przeszkodziło
18.01.2023  Key: Wszystkie zespoły zignorowały skutki podskakiwania bolidów
Tagi:
Key J.
Toro Rosso
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 16.12.2017 21:28[!]
Wyzwaniem to bedzie wchodzic do Q2 ;)
AleQ, 17.12.2017 03:15[!]
Wystarczy, że Honda wprowadzi "spore poprawki", to ten złom zamieni się w fajerwerki ;)
RY2N, 17.12.2017 13:50[!]
Cytat marios76 :
Wyzwaniem to bedzie wchodzic do Q2 ;)

tylko przypomnę, że przez pierwszą połowę roku wyzwaniem dla Hondy było wejście do Q1 czyli wyjazd z boksów i przejechanie okrążenia instalacyjnego.
Jeśli znowu przeprojektują silnik to sytuacja może się powtórzyć.
Mahilda111, 17.12.2017 14:47[!]
@RY2N
Podobno teraz koncentrują się doskonaleniu obecnego konceptu ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca