F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.10.2022

Russell: F1 powinna przemyśleć projekty niektórych torów

Aston Martin zdziwiony podejrzeniami o złamanie limitu budżetowego

Zhou: Latifi musi częściej patrzeć w lusterka

Leclerc zaskoczony tempem Pereza z końcówki wyścigu

02.10.2022

Perez ukarany, ale zachowuje zwycięstwo w GP Singapuru

Hamilton rozczarowany błędem z siódmego zakrętu

Verstappen tłumaczy słaby start do wyścigu o GP Singapuru

Horner broni Pereza prze oskarżeniami o naruszenie zasad SC

Binotto: Perez zasługuje na dwie kary czasowe

Perez zdezorientowany dochodzeniem sędziów

Latifi z karą przesunięcia na starcie do Grand Prix Japonii

GP Singapuru: wyniki wyścigu

GP Singapuru: najszybsze okrążenia w wyścigu

Sergio Perez zwycięzcą deszczowego thrillera w Singapurze

RN365: De Vries podpisał kontrakt z AlphaTauri

Start wyścigu o GP Singapuru zostanie opóźniony (akt.)

Alonso: Deszczowy wyścig może dać nam szansę na podium

Verstappen radzi rywalom, by trzymali język za zębami

Russell rozpocznie wyścig z Singapurze z alei serwisowej

Seidl: Dwa teamy prowadziły agresywną politykę rekrutacyjną

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Massa: Dzięki nowym bolidom kierowcy nie muszą jeździć jak babcie

Brazylijczyk porównuje obecne konstrukcje F1 do tych z sezonów 2006, 2007 i 2008.
Nataniel Piórkowski, 27 grudnia 2017, wyświetlenia: 2469<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Felipe Massa potwierdza, że nowe bolidy Formuły 1 stanowią zdecydowanie większe wyzwanie dla kierowców niż konstrukcje wykorzystywane w sporcie przed sezonem 2017.

Ze względu na znaczącą poprawę poziomu docisku, zawodnicy serii Grand Prix musieli zmienić swój styl jazdy, dostosowując się na przykład do wyższych prędkości z jakimi od tego roku pokonują zakręty.

Massa, który zdecydował się na zakończenie kariery w F1, sugeruje, że nowe bolidy są bliskie tym, jakie były wykorzystywane w sporcie przed dziesięcioma laty. „Na pewno będę pamiętał, że bolid z sezonu 2017 jest miły w prowadzeniu. Gdy nim jeździsz masz fajne odczucia pod względem przeciążeń i wymagań fizycznych. Wydaje mi się, że gdy w tym bolidzie chcesz pokonać perfekcyjne okrążenie to musisz być prawdziwym kierowcą. Nie jest tak jak w przeszłości, gdy kończyły się opony i musiałeś jechać jak babcia”.

„Teraz musisz jeździć jak kierowca. Jest podobnie jak miało to miejsce w 2006, 2007 i 2008 lub nawet jeszcze wcześniej. Masz bolid gotowy do tego, by wszystko zaakceptować. Kierowca naprawdę musi ryzykować i prowadzić go w pewny, agresywny sposób” – przekonywał Brazylijczyk.

Massa dodaje, że wyzwaniem pozostaje kwestia wyprzedzania. „Musi zmienić się tylko jedna rzecz. Trzeba zrozumieć, w jaki sposób można poprawić trzymanie się w bliskiej odległości za rywalem. Mamy olbrzymi docisk, ale potrzebujemy powietrza. Jeśli nie masz przed sobą powietrza, bo jedziesz za innym kierowcą to automatycznie tracisz docisk i przyczepność. Gdyby Liberty udało się dociec, w jaki sposób można poprawić te bolidy, zmieniając na przykład projekt podłogi lub innych rzeczy i zapewniając w ten sposób bliższą walkę, na pewno pozytywnie wpłynęłoby to na widowisko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2021  Massa: Russell zasługuje na szansę w Mercedesie
23.11.2020  Massa: Powrót Alonso może okazać się rozczarowaniem
20.11.2020  Massa: Rozstanie będzie dobre dla Vettela oraz Ferrari
09.11.2020  Massa: Verstappen jest gotowy na to, by zostać mistrzem świata
18.09.2020  Massa: Ferrari podjęło dobrą decyzję rezygnując z Vettela
Tagi:
Massa F.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca