Embed from Getty Images
Według informacji uzyskanych przez magazyn
Autosport Ferrari potwierdzi wkrótce awans Carlo Santiego na stanowisko inżyniera wyścigowego
Kimiego Raikkonena.
Poprzedni inżynier wyścigowy mistrza świata z 2007 roku – Dave Greenwood, zdecydował się na odejście ze Scuderii podając za powód względy osobiste. Chociaż team z Maranello nie ogłosił jeszcze nazwiska następcy Brytyjczyka,
Autosport informuje, że zostanie nim Carlos Santi, który do sezonu 2017 współpracował z Raikkonenem jako inżynier do spraw danych.
Posunięcie to należy postrzegać jako kontynuację polityki kadrowej dyrektora technicznego Ferrari – Mattii Binotto, zakładającej szerokie możliwości awansu pracowników w strukturze organizacyjnej zespołu.
Dodatkowo należy spodziewać się kilku innych pomniejszych zmian kadrowych. Dyrektor do spraw operacji na torze – Diego Ioverno zostanie najprawdopodobniej oddelegowany do pracy w fabryce, a jego obowiązki zostaną podzielone pomiędzy dyrektora do spraw inżynierii – Jocka Cleara i dawnego szefa działu odpowiadającego za współpracę z teamami klienckimi – Claudio Albertiniego. Stanowisko głównego mechanika obejmie Christian Corradini. Z kolei były inżynier wyścigowy Carlosa Sainza z Toro Rosso – Marco Matassa dołączy do Massimo Rivoli sprawując pieczę nad juniorskim programem Ferrari.