|
|
|
|
|
|
Haas zaprezentował swój bolid na sezon 2018 |
Amerykańska ekipa zdecydowała się przywrócić czerwone barwy do malowania. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 14 lutego 2018, wyświetlenia: 7529 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół Haas dosyć niespodziewanie jako pierwszy w stawce zaprezentował swój bolid na sezon 2018.
Stajnia z Kannapolis przed kilkoma dniami zapowiadała, że model VF-18 po raz pierwszy zostanie pokazany publicznie w dniu rozpoczęcia zimowych przygotowań, czyli 26 lutego w Barcelonie. Mimo to już dzisiaj możemy zobaczyć wygląd najnowszej konstrukcji, której komputerowe rendery zostały opublikowane w mediach społecznościowych Haas F1 Team.
W porównaniu do poprzednika jedyne dostrzegalne zmiany wynikają z nowych przepisów ustanowionych przez FIA. Od tego roku wszystkie zespoły będą musiały obowiązkowo montować do swoich bolidów system Halo, którego zadaniem jest ochrona głowy kierowcy poprzez odbijanie wszelkich elementów zmierzających w tą stronę. Kolejną istotną zmianą jest delegalizacja „płetwy rekina”, przez co pokrywa silnika znów obrała standardowe kształty.
Ponadto Haas zdecydował się powrócić do czerwonych barw w malowaniu, które towarzyszyły ekipie w 2016 roku oraz na początku minionego sezonu. Przed Grand Prix Monako 2017 zespół zastąpił czerwień kolorem białym, w związku z nowymi przepisami o zaakcentowaniu numerów startowych oraz dodaniu trzyliterowych skrótów nazwisk kierowców na bolidach.
„Największym elementem ewolucji bolidu jest pojawienie się Halo” – powiedział Gunther Steiner, szefa Haas F1 Team. „Projektanci musieli ciężko pracować nad zmodyfikowaniem nadwozia, by Halo mogło sprostać wymaganym obciążeniom. Minimalna waga bolidu wzrosła dzięki Halo, a także podniósł się środek ciężkości ze względu na położenie systemu. Mimo to wszyscy jesteśmy w tym samym położeniu”.
„Przepisy między sezonem 2017 a 2018 pozostały dosyć stabilne, więc VF-18 jest ewolucją naszego zeszłorocznego bolidu. W mniejszym stopniu zależało nam na ponownym odkrywaniu, a bardziej na udoskonalaniu. Możecie dostrzec elementy z zeszłego roku na obecnym bolidzie. Nasz model z 2017 roku był całkiem dobry, ale nie zawsze wydobywaliśmy z niego to co najlepsze i zamierzamy to zmienić w sezonie 2018. Przygotowaliśmy nasz bolid tak lekki jak jest to tylko możliwe, by móc zachować więcej balastu. Będziemy w stanie wykonać lepszą pracę, umieszczając odważniki w tym miejscu, w którym będziemy chcieli”.
Haas tak jak w poprzednich latach będzie korzystał z technologii oraz układów napędowych Ferrari, natomiast jego barwy będą dalej reprezentowali Kevin Magnussen i Romain Grosjean, który jako pierwszy poprowadzi model VF-18 na torze wyścigowym.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|