F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej

Federacja chce zachęcić kierowców z karami do czynnego udziału w kwalifikacjach.
Nataniel Piórkowski, 24 grudnia 2018, wyświetlenia: 3630<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zmodyfikowała przepisy sportowe na sezon 2019, aby uniknąć sytuacji, w której podczas kwalifikacji kierowcy z karami startu z końca stawki za wymianę silnika nie decydują się na wyjazd na tor.

Zmiana dotyczy przepisu, który mówi o tym, iż sędziowie mogą nałożyć na kierowcę karę cofnięcia na tył stawki w związku z wymianą wielu elementów zespołu napędowego. Decyzja taka jest podejmowana w sytuacji, gdy kara przesunięcia w tył przekracza piętnaście pozycji startowych.

Do końca sezonu 2017 kierowcy byli cofani o określoną liczbę miejsc za każdą część składową, co doprowadzało do kuriozalnych sytuacji, gdy kary kilkukrotnie przewyższały dostępne pola startowe.

Od tego roku, gdy więcej niż jeden kierowca otrzymywał karę startu z końca stawki, ustawienie na starcie było tworzone w uparciu o czas jej nałożenia. W efekcie zawodnicy nie byli chętni do wyjazdu na tor w trakcie sesji kwalifikacyjnej. W Rosji doszło nawet do skrajnej sytuacji, w której w trakcie Q2 pięciu reprezentantów z karami w ogóle nie ustanowiło czasów okrążenia, poddając się eliminacji.

W celu zachęcenia kierowców z karami startu z końca stawki do czynnego udziału w czasówce, nowe przepisy mówią, iż od sezonu 2019 kolejność startowa będzie tworzona w oparciu o wyniki kwalifikacji. Dotyczy to sytuacji, gdy karę startu z końca stawki otrzymuje więcej niż jeden zawodnik.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Przepisy
FIA
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Masio, 24.12.2018 09:04[!]
A może powinno się też zwiększyć liczbę dostępnych elementów na sezon, a nie tylko 3 na cały rok?! Przecież to jest kompletny absurd! FIA jak zwykle swoje...
bartoszcze, 24.12.2018 10:03[!]
Połowa kierowców zmieściła się w limitach elementów.
marios76, 24.12.2018 11:08[!]
@bartoszcze Tak. Tylko polowa, lub az połowa. Rozprawki nie bede pisal... Zal tylko setek milionow po toby silnik czy czesci wytrzymaly jeszcze kilka wyscigow wiecej. Strasznie sie skomplikowaly i jednostki i przepisy. I pomyslec, ze cwierc wieku temu byl silnik na kwalifikacje, drugi na wyscig i tak co weekend wyscigoqy, a budzet kilkudziesiaciu milionow dolarow pozwalal na walke o zzwycięstwa i tytuly. Wychodzi na to ze zilnik ktory wytrzyma jeden wyscig kosztuje milion, a taki ktory moze wytrzymac ich osiem to juz piętnaście... Chodzi o to, ze za kazde GP i tak wyjdzie drozej!
bartoszcze, 24.12.2018 12:27[!]
@marios76
Dyskusja o celowości inwestycji w trwałość to temat-rzeka :)

W sezonie 2018 w limicie (3 niepełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Bottasa) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Ericssona).
W sezonie 2017 w limicie (4 pełne jednostki na sezon) było 5 kierowców z silnikami Mercedesa (bez Hamiltona) i 5 kierowców z silnikami Ferrari (bez Vettela).
Gdyby Renault i Honda miały niezawodność na oczekiwanym poziomie, to nie byłoby limitu jednostek jako tematu rozmowy.

W IndyCar masz OIDP limit 4 jednostek na sezon (16 wyścigów) + 2 jednostki na Indy500.
pluto, 25.12.2018 17:12[!]
kary czasowe w wyścigu a nie cofanie na starcie -to rozwiązuje problem udziału w Q a do tego daje emocje w wyścigu ;kierowca musi cisnąc aby nadgonic np 20 sec nawet jako lider musi jechac na maxa
dulk, 28.12.2018 23:10[!]
z drugiej strony jak top3 startuje z tyłu to możemy pooglądać trochę mijania drugiej ligii - też jest jakaś atrakcja
wariant z dodatkowym czasem byłby pewnie polem do kombinowania (zależy od wielkości kary) - co wyścig nowy silnik i jego zarżnięcie czy jednak jazda na "używanym"
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca