F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault: Współpraca z Red Bullem spowolni progres Hondy

Cyril Abiteboul uważa, że producent nie będzie mógł przyjąć tylu kar.
Łukasz Godula, 28 stycznia 2019, wyświetlenia: 3754<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault uważa, że progres Hondy zostanie spowolniony z powodu wymaganej niezawodności, co wynika ze związania się z Red Bullem.

Pomimo faktu, że Red Bull ma nadzieję na utrzymanie ostatniego tempa rozwoju Hondy zaprezentowanego z Toro Rosso, Cyril Abiteboul, dyrektor zarządzający w Renault jest co do tego sceptyczny. Francuz uważa, że progres Hondy w zeszłym roku wynikał z polityki wprowadzania coraz to nowszych silników bez względu na kary na starcie.

W czasie sezonu Brendon Hartley i Perre Gasly użyli po osiem silników spalinowych, turbosprężarek i MGU-H. dwukrotnie więcej od innych kierowców. Zasady pozwalają na użycie jedynie trzech jednostek napędowych, zanim zostają naliczone kary. Abiteboul twierdzi, że poprawa Hondy zwolni, gdy będą musieli stosować się do planu trzech silników na sezon, tak jak inni producenci.

„Tak, mogą wydawać ile zapragną w swojej fabryce i zdecydowali się na wprowadzenie dowolnej liczby jednostek w zeszłym roku, jednak zostanie to naturalnie uregulowane, jeśli będą musieli w tym roku przyjąć kary pięć czy sześć razy” – powiedział Abiteboul.

„Nikt nie podnosi głosu, gdy to się dzieje w Toro Rosso, jednak spodziewam się, że odbije się to większym echem w Red Bullu. Tak więc to naturalnie ich spowolni. Jeśli chcą być zgodni z regulaminem, będą mieli dwie lub trzy okazje na poprawienie się w sezonie. Tak samo jak było to w naszym przypadku w zeszłym roku”.

Renault udostępniło w zeszłym roku specyfikację C dla swoich klientów po przerwie letniej, jednak tylko Red Bull zdecydował się na użycie jej. Zapewniała one lepsze osiągi, jednak problemem okazała się niezawodność. McLaren i zespół fabryczny Renault pozostali przy specyfikacji B do końca sezonu.

Abiteboul dodał: „To by oznaczało większy progres, a mieliśmy podobną możliwość do Hondy. Jednak walczyliśmy również w klasyfikacji konstruktorów i wiedzieliśmy, że kary miałyby znaczący wpływ na zdobycze punktowe. Nie chcieliśmy tego poświęcać. Honda jest dla nas zagrożeniem, jednak tak samo jak inni producenci. Spodziewam się, że to zagrożenie spowolni i wierzę, że dokonamy postępu w zimę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
30.11.2023  Alpine otwarte na współpracę z Andrettim
Tagi:
Honda
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
SirKamil, 29.01.2019 12:03[!]
Cytat rno2 :
@michal132
Wiesz, ale można się zachować z klasą i odpowiadać dziennikarzom coś w stylu ,,Red Bull nie jest już naszym klientem, nie wiemy jakie postępy zrobi Honda, my skupiamy się na sobie".


Szanuję zdanie tej części kibiców, która ponad wszystko ceni sobie poprawność polityczną i mówienie w taki sposób aby nie powiedzieć nic. Rozumiem, że według Ciebie rno2 jest tego w F1 za mało- masz do tego prawo, jak każdy z nas. Pewnie ma to też swoje zalety. Osobiście jednak preferuje nieco inny rodzaj przekazu- taki z wkładką merytoryczną, taki z którego można się czegoś dowiedzieć.

Muszę przyznać, że w uporczywie trwającej korporacyjnej wojnie na kamyczki między Red Bullem a Renault (patrz świeżutka wypowiedź Marko), choć groteskowa, wnosi nieco informacji z technicznej perspektywy :) Marko, Horner czy Verstappen bezustannie od kilku miesięcy nadający na Renault puszczają w eter ciekawe treści. Podobnie CA, jak wyżej.

To oczywiście mój pogląd na zimno, nie musisz się z nim zgadzać a ja nie mam zamiaru walczyć o to jak o niepodległość czy obrażać kogokolwiek. Nie te lata:)
slipstream, 29.01.2019 12:12[!]
Cytat SirKamil :
(patrz świeżutka wypowiedź Marko)

@SirKamil Patrz mój komentarz wyżej i skończ już z tymi swoimi bajeczkami. Zwyczajnie konfabulujesz i kłamiesz pisząc bajki o przerzucaniu kamyczków stawiając za przykład wypowiedź która nie miała miejsca w czasie jaki jej przypisujesz i rzekomych skutków jakie wywołała. A niestety znając Twoje uwielbienie dla Enstone śmiem twierdzić że to celowe, a nie tylko naiwne łyknięcie zarzutki. Do czego i tak się nie przyznasz, bo już za dużo w oparciu o to powiedziałeś, a przecież wycofać się ze swoich słów ci nie przystoi, nawet jeśli wszystko to powstało w oparciu o coś co nie miało miejsca.
rno2, 29.01.2019 12:35[!]
@SirKamil Ciężko się z Tobą dyskutować o Renault (czy też w ogóle o teamie z Enstone), ponieważ jesteś stronniczy i odkąd pamiętam na forum, patrzysz na ten zespół zupełnie bezkrytycznie :-)

I wcale nie chodzi o poprawność polityczną, bo każdy chyba chce, żeby kierowcy byli ludźmi z emocjami, a nie robotami, tak samo chcemy żeby było z zespołami, ale to co robi Abiteboul to jest zwyczajna nagonka - bezsensowna, bo już zupełnie po fakcie.

Ciekawe czemu w okresie współpracy na linii Renault-Red Bull, ci pierwsi milczeli i nie odpowiadali na krytykę Red Bulla (moim zdaniem uzasadnioną, bo jako klient płacący duże pieniądze mieli prawo wymagać aby produkt spełniał jakieś standardy jakościowe).
SirKamil, 29.01.2019 13:07[!]
Argumentum ad personam z Twojej strony nie jest fair, ponieważ ja nie miałem zamiaru i nigdzie nie napisałem niczego w rodzaju "@rno2 Ciężko się z Tobą dyskutować o Red Bullu, ponieważ jesteś stronniczy i odkąd pamiętam na forum, patrzysz na ten zespół zupełnie bezkrytycznie :-)" oraz w gruncie rzeczy nie jest prawdziwy, ponieważ nie jestem fanem Renault i bynajmniej nic takiego nie wynika z moich wpisów w tym miejscu. Proszę o rozmowę na poziomie.

"Abiteboul to jest zwyczajna nagonka - bezsensowna, bo już zupełnie po fakcie."

To nie jest nagonka, tylko wojenka. Dwustronna. Red Bull zawsze miał narracje z gatunku "Renault to g*no", natomiast zakres tych egzotycznych relacji o który mówimy dotyczy rzecz jasna ostatnich miesięcy począwszy od sformalizowania związku Red Bulla z Hondą. Co się wtedy stało? Ano stało się to, że dotychczasowa narracja RB, została wzbogacona o komponent "Renault to g*no przy Hondzie" na co Renault zaczęło odpowiadać.

Biedny, dobrotliwy Red Bull, pełen miłości i niechęci do publicznych przepychanek, tłamszony przez nagonkę ze strony Renault... no nie, to nie jest prawda rno2 i doskonale o tym wiesz. RB był bardzo płodny w tej wojence w grudniu i nawet już styczniu.
benethor, 29.01.2019 13:17[!]
> STR dalej może być platformą badawczą i w 2019 mogą zużyć 9 jednostek.

@paymey852 a nie jest przypadkiem tak, że od zeszłego sezonu czy coś wszyscy klienci musza jednoczesnie dostawać tą samą specyfikację silników?
slipstream, 29.01.2019 13:27[!]
Ja wiem @SirKamil że moja osoba to idealna wymówka żeby nie odnieść się do udowodnionego ci kłamstwa, bo nie będziesz dyskutował na tym poziomie, ale żeby dalej brnąć w swoje bajeczki o przerzucaniu kamyczków to jednak godne podziwu samozaparcie.

No ale niestety, ostatnia wypowiedź Cyryla nie była sprowokowana niczym ze strony RedBulla jak to usilnie chcesz przekonać swoim pięknosłowiem, ale to niestety nie buduje prawdziwości tego o czym piszesz, choć to ładne pozory.

Trochę to jednak dziwne, bo z jednej strony Renault przyjmuje taktykę zniżania się do poziomu RedBulla i odpowiadania na utarczki, zamiast przyjąć tak elokwentną strategię jak Twoja nie wdawania się w dyskusję poniżej poziomu. Można, no niby można, tylko trzeba chcieć. Widać w Renault po prostu nikt nie chce wobec RB.
rno2, 29.01.2019 13:35[!]
Proponuję już nie roztrząsać tematu. W Australii zobaczymy kto będzie lepszy i kto miał rację krytykując drugą stronę :-)
bartoszcze, 29.01.2019 13:44[!]
@benethor
Teoretycznie wszystkie zespoły obsługiwane przez producenta powinny dostawać identyczną specyfikację, ale dopuszczalne jest dostarczanie starszej. Tu akurat mieliśmy przypadek kiedy zespół fabryczny korzystał ze starszej a klient z nowszej :)
SirKamil, 29.01.2019 13:56[!]
Mam szczerą nadzieję, że nikt nie będzie miał racji, ponieważ tak Honda jak i Renault dobiją wreszcie do poziomu najlepszych producentów silników, co być może pozwoli RB na stanie się pełnoetatowym pretendentem do tytułu a Renault istotnie zbliżyć się do czołówki.
paymey852, 29.01.2019 17:13[!]
@benethor
Producent chcąc wprowadzić poprawki musi je zapewnić wszystkim w tym samym terminie ale nie ma obowiązku korzystania z nich obowiązkowo na zasadzie "albo wszyscy albo nikt". Renault w 2018 wprowadziło wersje "C" a sama nie korzystała.

Renault jest obsr...ne bo jak Honda ich wyprzedzi to otrzymają łatkę największych przegranych ery hybrydowej.
michal132, 29.01.2019 21:24[!]
Tak wgl to Renault od początku lutego ma zacząć testować silniki w na najnowocześniejszym stanowisku, które ma odzwierciedlać sytuację w bolidzie dzięki czemu będzie można wyłapać więcej wad przed włożeniem do bolidu,
MairJ23, 30.01.2019 03:47[!]
@rno2 czytajac co mowi Cyril to nie chodzi o to kto bedzie gdzie na starcie do GP Australii tylko kto nie dojedzie do mety czy tez bedzie startowal z konca stawki w np Barcelonie bo silnik trzeba bylo wymienic :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca