F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault uruchomi nową hamownię

Francuski producent będzie miał możliwość dokładniejszego testowania silników.
Łukasz Godula, 30 stycznia 2019, wyświetlenia: 2841<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Renault będzie dysponowało od przyszłego miesiąca nową hamownią, co ma zapewnić lepszą walidację niezawodności ich jednostki napędowej. Szczególnie ważne stało się to wraz z mocniejszymi wersjami silnika.

Francuski producent goni Mercedesa i Ferrari od początku ery hybrydowej w F1, jednak już 18 miesięcy temu rozpoczął inwestowanie w nowe urządzenie do testowania silników, by zapewnić sobie lepsze osiągi.

Nowa hamowania Renault, która będzie dostępna od lutego, pozwoli zidentyfikować problemy, które w innym wypadku zostałyby wykryte dopiero podczas wyjazdu na tor. Będzie mogła zostać zaadaptowana do jednostek wolnossących, doładowanych oraz elektrycznych. Jest też wystarczająco duża, by testować samochody Formuły E.

„Chodziło o wykonanie kolejnego kroku w kwestii walidacji, by sprawdzić jak najwięcej elementów, które pojawią się na torze, jeszcze zanim zostaną zamontowane w samochodzie” – powiedział dyrektor odpowiedzialny za rozwój sprzętu testowego w Renault, Laurent de Bailleul. „Finalna faza walidacji pozwala na lepsze przygotowanie przed pierwszym testem. To prawdziwy potencjał”.

„Z jak największą ilością elementów jest to bardziej reprezentatywne. To kolejny krok w porównaniu z tym, jak teraz uruchamiamy silnik w fabryce, by upewnić się, że może pojawić się na torze. W tej chwili o problemach z połączeniem silnika z podwoziem dowiadujemy się dopiero na torze. Teraz będziemy widzieli te problemy o tygodnie wcześniej w Viry, więc będziemy lepiej przygotowani na testy, gdzie powinniśmy od razu mieć możliwość wyjazdu i kręcenia kilometrów, a nie odkrywać problemy. To czasami bardzo proste rzeczy, jednak naprawienie ich na torze zajmuje czas i zabiera nam cenne kilometry, gdyż godziny testowania są ograniczone, tak samo jak dni testowe”.

Renault przygotowuje się do powiększenia swojej jednostki w Viry-Chatillon, która jest używana do projektowania silników F1 od czasu, gdy firma zaangażowała się w sport w latach 70. Do nowej części zostanie przeniesiony między innymi departament odpowiedzialny za kompletowanie jednostki napędowej. Nowa hamowania jest częścią większego planu Renault, gdyż będzie miała również możliwość sprawdzania silników o większej mocy, do czego F1 dąży w planach na 2021 rok.

De Beilleul powiedział: „Spodziewamy się, że sprzęt będzie się starzał, gdyż hamowania wytrzymuje zazwyczaj około 10 lat, a obecna jest u kresu swego życia. To dobry moment na start tego projektu. Chcieliśmy również przygotować się do zmian w przepisach w 2021 roku. Ta hamowania będzie mocniejsza i pozwoli nam na testowanie mocniejszych silników, co współgra z planami na 2021 rok. Oczywiście to tylko jedna z możliwości, bo nic nie jest jeszcze potwierdzone”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gpjano, 30.01.2019 15:48[!]
Daniel Riccardo wiedział co robi. Niepewny Red Bull czy przyszłościowe Renault.
michal132, 30.01.2019 16:31[!]
ciekawe czy honda dalej testuje na jednym cylindrze :D
dulk, 30.01.2019 18:09[!]
Renault przyszłościowe będzie dopiero w 2021 o ile limity budżetowe zostaną wprowadzone
slipstream, 30.01.2019 18:31[!]
Żeby się tylko Renault nie pospieszyło ze swoim planem jak swego czasu pewni Niemcy. Wybaczcie, ale jak jakiś koncern opowiada o swoich planach na konkretne lata, to mam od razu wcale nie takie różowe wspomnienia z pobytu BMW w stawce.
michal132, 30.01.2019 19:24[!]
lol a co ma nowa hamowania do BWM które rzuciło wszystkie siły na KERS a bolid zrobili od siekiery
SirKamil, 30.01.2019 19:44[!]
W urządzenie tego rodzaju (i generalnie w cała fabrykę w Viry) Renault powinno zainwestować już wtedy, gdy podjęto długoterminową decyzje o zaangażowaniu jako dostawca nowych jednostek z ERS a nie czekać pół dekady, bo stara hamowania _się_musi_zużyć_
Maciek znafca, 30.01.2019 20:10[!]
A po co mieliby inwestować, jak przez pierwsze lata V6 tylko dostarczali jednostki zespołom klienckim? Dla m.in. RBR, który obryzgiwal ich w mediach. Inwestują i 'zbroją' się mając dopiero własny zespół. Rozsądna strategia.
SirKamil, 30.01.2019 20:30[!]
Na tej samej zasadzie można zadać pytanie, po co w ogóle inwestowali w V6?

"Jakość" produktów jakie oferowali przez pierwsze dwa lata, przyniosła im tyle siary, że lepiej wyszliby paląc tymi eurakami w piecu. Ktoś tam by się ogrzał a tak, tylko sfinansowali sobie globalny wstyd i antyreklamę.

Problem polega na tym, że oni nie mieli zamysłu dostarczać klientom byle czego i tak zrobili, ale chcąc utrzymać się na szczycie z Red Bullem i przecież supermocnym wtedy Lotusem, nie docenili wyzwania i konkurencji.
Lukas, 30.01.2019 20:58[!]
O takich hamowniach Mercedes mówił już dobre kilka lat temu, a nawet Honda zdaje się poszła w pełne testowanie z podwoziem :)
piro, 30.01.2019 21:51[!]
@Lukas Testowanie Hondy z podwoziem polega na tym że zamiast podłączać zwykłą rurę do silnika (standardowa hamownia) to skonstruowali sobie coś w rodzaju układu napędowego który podłączają do silnika. FIA zabrania testować silniki z podwoziem od bolidów poza oficjalnymi testami.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca