|
|
|
|
|
|
Renault uruchomi nową hamownię |
Francuski producent będzie miał możliwość dokładniejszego testowania silników. |
|
•Łukasz Godula, 30 stycznia 2019, wyświetlenia: 2841 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Renault będzie dysponowało od przyszłego miesiąca nową hamownią, co ma zapewnić lepszą walidację niezawodności ich jednostki napędowej. Szczególnie ważne stało się to wraz z mocniejszymi wersjami silnika.
Francuski producent goni Mercedesa i Ferrari od początku ery hybrydowej w F1, jednak już 18 miesięcy temu rozpoczął inwestowanie w nowe urządzenie do testowania silników, by zapewnić sobie lepsze osiągi.
Nowa hamowania Renault, która będzie dostępna od lutego, pozwoli zidentyfikować problemy, które w innym wypadku zostałyby wykryte dopiero podczas wyjazdu na tor. Będzie mogła zostać zaadaptowana do jednostek wolnossących, doładowanych oraz elektrycznych. Jest też wystarczająco duża, by testować samochody Formuły E.
„Chodziło o wykonanie kolejnego kroku w kwestii walidacji, by sprawdzić jak najwięcej elementów, które pojawią się na torze, jeszcze zanim zostaną zamontowane w samochodzie” – powiedział dyrektor odpowiedzialny za rozwój sprzętu testowego w Renault, Laurent de Bailleul. „Finalna faza walidacji pozwala na lepsze przygotowanie przed pierwszym testem. To prawdziwy potencjał”.
„Z jak największą ilością elementów jest to bardziej reprezentatywne. To kolejny krok w porównaniu z tym, jak teraz uruchamiamy silnik w fabryce, by upewnić się, że może pojawić się na torze. W tej chwili o problemach z połączeniem silnika z podwoziem dowiadujemy się dopiero na torze. Teraz będziemy widzieli te problemy o tygodnie wcześniej w Viry, więc będziemy lepiej przygotowani na testy, gdzie powinniśmy od razu mieć możliwość wyjazdu i kręcenia kilometrów, a nie odkrywać problemy. To czasami bardzo proste rzeczy, jednak naprawienie ich na torze zajmuje czas i zabiera nam cenne kilometry, gdyż godziny testowania są ograniczone, tak samo jak dni testowe”.
Renault przygotowuje się do powiększenia swojej jednostki w Viry-Chatillon, która jest używana do projektowania silników F1 od czasu, gdy firma zaangażowała się w sport w latach 70. Do nowej części zostanie przeniesiony między innymi departament odpowiedzialny za kompletowanie jednostki napędowej. Nowa hamowania jest częścią większego planu Renault, gdyż będzie miała również możliwość sprawdzania silników o większej mocy, do czego F1 dąży w planach na 2021 rok.
De Beilleul powiedział: „Spodziewamy się, że sprzęt będzie się starzał, gdyż hamowania wytrzymuje zazwyczaj około 10 lat, a obecna jest u kresu swego życia. To dobry moment na start tego projektu. Chcieliśmy również przygotować się do zmian w przepisach w 2021 roku. Ta hamowania będzie mocniejsza i pozwoli nam na testowanie mocniejszych silników, co współgra z planami na 2021 rok. Oczywiście to tylko jedna z możliwości, bo nic nie jest jeszcze potwierdzone”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|