F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hartley: Plan pozbycia się mnie pojawił się w Monako

Nowozelandczyk jest jednak zadowolony ze swojego sezonu w F1.
Łukasz Godula, 30 stycznia 2019, wyświetlenia: 3201<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były kierowca Toro Rosso, Brendon Hartley uważa, że plan pozbycia się go z Formuły 1 pojawił się już podczas Grand Prix Monako.

Pierwszy pełny sezon Hartley'a w F1 był naszpikowany spekulacjami, jakoby miał stracić w jego trakcie posadę w Toro Rosso, a Red Bull miał się kontaktować z McLarenem w sprawie możliwości wypożyczenia Lando Norrisa. Mistrz świata wyścigów długodystansowych i zwycięzca wyścigu Le Mans 24 utrzymał swój fotel w F1 pod koniec 2018 roku, jednak na przyszły sezon został zastąpiony przez Alexandra Albona.

Opisując swoje odejście, Hartley przyznał, że jest przekonany, iż podczas GP Monako pojawiła się chęć pozbawienia go fotela. Swoją sytuację przed wyścigiem w Abu Zabi opisał jako „nieco dziwną” ponieważ nie był pewny swojej przyszłości i miał żal w kwestii polityki w Formule 1.

„Godzinę po wyścigu zostałem wezwany na spotkanie” – powiedział Hartley. „Kilka minut później nie byłem już kierowcą F1. Niewiele wtedy powiedziano. Dla mnie jasne było, że od Monako był plan, by się mnie pozbyć”.

Pytania o przyszłość Hartleya pojawiły się w środę przed weekendem w Monako i przyznał, że „najgorszą częścią tego dnia było uświadomienie sobie, że jest w tym nieco prawdy”. Powiedział przy tym, że był zszokowany, że „po kilku wyścigach byli ludzie, którzy nie chcieli mnie już tam”.

Po czym dodał: „Gdy wracałem do hotelu to patrzyłem na ściany na torze i wiedziałem, że jeśli ich dotknę to moja kariera w F1 może się skończyć w kilka dni. Wiedziałem, że każda sesja treningowa nakładała na mnie presję. Każdy czas okrążenia, każdy wynik miał być kontrolowany i mógł być użyty do pozbawienia mnie miejsca”.

GP Monako było jednym z najlepszych wyścigów Toro Rosso w sezonie, jednak podczas gdy Gasly finiszował siódmy, Hartley nie był w stanie poprawić się w kwalifikacjach i został wyeliminowany z wyścigu gdy jechał poza punktowaną dziesiątką.

To był drugi raz na przestrzeni sześciu wyścigów, gdy Gasly wykorzystał szansę i zdobył sporo punktów, a Hartley ostatecznie w całym sezonie zgromadził zaledwie cztery oczka. Nowozelandczyk powiedział, że porównywał siebie do swojego rodaka, Chrisa Amona, który był znany z pecha. Dla Brendona był to sezon pełen awarii, braku szczęścia i innych problemów, które nie wychodziły na światło dzienne.

Pomimo faktu, że forma Toro Rosso spadła z biegiem sezonu, Hartley wykorzystał poprawki Hondy i zakwalifikował się szósty w ich domowym wyścigu, a później finiszował dziewiąty w USA. Hartley powiedział, że nigdy nie stracił wsparcia członków Toro Rosso w garażu i opuścił Abu Zabi dumny ze swoich osiągnięć w F1, dziękując za wsparcie w czasie sezonu

„Będę za tym tęsknił” – powiedział Hartley, który nie ma żadnego programu wyścigów na 2019 rok. „Kłamałbym gdybym powiedział inaczej. Drzwi do F1 zdecydowanie nie są zamknięte i doświadczenie zdobyte w tym roku oznacza, że będę lepiej przygotowany do jakiegokolwiek programu, który się nadarzy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.06.2019  Hartley pełni obowiązki kierowcy rezerwowego Ferrari oraz Alfy Romeo
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
04.02.2019  Brendon Hartley został kierowcą rozwojowym Ferrari
12.12.2018  Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
Tagi:
Hartley B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 30.01.2019 22:32[!]
Kolejny wydymany przez RB.
marios76, 31.01.2019 01:57[!]
@sneerZauwaz tylko, ze naprawde niewiele pokazal. Nie jestem zwolennikiem polityki Red Bulla, wrecz odwrotnie... ale i tak dlugo sie z nim bawili. To byla chora gierka. Zostal tylko jako krolik doswiadczalny dla co raz to nowych produktow Hondy.
Maciek znafca, 31.01.2019 06:48[!]
@sneer zauważ, że gdyby nie RBR nawet nie powąchałby kokpitu F1.
piwo, 31.01.2019 08:41[!]
dokladnie. dostal szanse nie sprostal jej i zostal wywalony. to nie ejst sport dla byle jakich kierowcow a tylko dla najlepszych. jak ktos odstaje od kolegi o pol sekundy na okrazeniu to oznacza ze do tego sportu sie nie nadaje. sa inne kategorie ktore tych wolniejszych przyjma z otwartymi rekoma. ale nie f1 gdzie jest meijsce tylko dla 20 kierowcow najszybszych na swiecie. na szczescie koniec 2018 roku to tez koneic wielu sredniakow w tym sporcie i szansa dla kolejnych ktorzy moze sie sprawdza a moze nie i beda musieli odejsc po 2019 roku.
bartoszcze, 31.01.2019 09:02[!]
@marios76
Ciekawe czy Albon sprawdza już postanowienia swojego kontraktu i czy zastanawia się nad słusznością porzucenia Formuły E.
zobq, 31.01.2019 09:43[!]
Kolejne potwierdzenie, ze Torro Rosso to Januszex wśród zespołów F1. I oczywiście głosy - hurr durr powinieneś być szczęsliwy, że w ogole cię zatrudniliśmy - jak w klasycznym Januszexie. Ja tam nie wiem, czy zmarnowany rok, bez perspektyw, w toksycznej atmosferze, to rzeczywiście coś za co można być wdzięcznym.
Olek89, 31.01.2019 10:17[!]
Cytat zobq :
Ja tam nie wiem, czy zmarnowany rok, bez perspektyw, w toksycznej atmosferze, to rzeczywiście coś za co można być wdzięcznym.
Przychodząc do F1 miał świadomość, że nie podpisuje kontraktu na 10 lat tylko krótkoterminowy i MOŻE zostanie przedłużony, a MOŻE NIE. Jeśli gdzieś indziej miał bardziej perspektywiczną i długoterminową propozycję to nikt go na siłę do bolidu F1 nie wsadzał.
rno2, 31.01.2019 10:19[!]
@zobq
Ale z drugiej strony - faktycznie gdyby RB, to prawdopodobnie nigdy by nie dostał szansy na jazdę w F1.
Dostał szansę i jej nie wykorzystał - pomijając już pecha, który go prześladował, był po prostu wyraźnie wolniejszy od Gasly'ego.
Ty jako szef prywatnego przedsiębiorstwa też byś zatrudniał pracownika, który notorycznie się spóźnia, nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, itp.?

Hartley był tak słaby, że nawet przy braku zaplecza z juniorami, Red Bull postanowił się go pozbyć i ściągnąć Kwiata, który też wcześniej wyleciał za swoje marne osiągi.

Trzeba patrześ na F1 też jak na sport - nie masz wyników, to wylatujesz. Jak w piłce nożnej zawodnik odwala manianę, to się go odsyła na ławkę rezerwowych, a potem pozbywa z klubu/nie powołuje się do reprezentacji.
Dlaczego więc w F1, w której jest miejsce tylko dla 20 kierowców z całego świata, ma się tolerować słabych zawodników i obchodzić z nimi jak z jajkiem, żeby przypadkiem nie obrazić jego uczuć?
sneer, 31.01.2019 12:15[!]
@marios76,@ Maciek znafca

Hartley od początku miał być tylko zaochajdziurą i przedmiotem eksperymentów, którego siię pozbywa jak przestaje być potrzebny. Nikim więcej.
macieiii, 31.01.2019 23:22[!]
Gdy go zwalniali na koniec sezonu mowili, ze jego wiedza z Le Mans byla bardzo pomocna i jako kierowcego doeniaja za wklad. Wynikow nie bylo. Podobna historia jak z Vergne, tyle ze jego naprawde bylo szkoda, a Ric przeszedl do Red Bulla.
marios76, 01.02.2019 03:32[!]
@sneer Dlatego tego zespolu nie lubie- przez ich "polityke". :/
@Olek89 On cos wzpominal, ze kontrakt mial na dluzej...
Oczywiscie ze dostal szanse, oczywiscie ze byl slaby... oczywiste jest tez, ze do F1 trafil z biegu, ze byl pod presja, a potem juz tylko liczyl dni a nie punkty. Podobnie bhlo wczesniej z Kwiattem. Latwo jest "zepsuc" wrecz zniszczyc czlowieka, kiedy nie odpowiada pewny wymaganiom. Osobiscie wydaje mi sie, ze nie trzeba az tak... RB przegina i z takim postepowaniem, nigdy nie bede im kibicowal. Ciekaw jestem jak bedzie z Gaslym... ? Czy jego tez nie potraktuja jak innych?
macieiii, 01.02.2019 08:38[!]
@marios76 wszystko zależy od sukcesu Verstappena. Gaslyemu już kazali przepuszczać Hartleya. W teorii chodzi o lepsze opony, strategię przeciwnika. Z drugiej strony już w Toro Rosso mu pokazali gdzie jego miejsce. Max który wygrywa jest dla nich jak powrót na szczyt z lat 2010-2013. Z resztą Ricciardo był dla nich zawsze mocnym punktem, a teraz widać że gdy chodzi o pozycję Maxa to i po Ricciardo nie płakali.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca