F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toro Rosso zaprezentowało bolid STR14

Niektóre elementy nowej konstrukcji pochodzą z ubiegłorocznego Red Bulla RB14.
Nataniel Piórkowski, 11 lutego 2019, wyświetlenia: 8051<< | lista | T- | T+ | >>

Scuderia Toro Rosso oficjalnie zaprezentowała bolid STR14.

W tym sezonie kierowcami stajni z Faenzy będą Daniił Kwiat oraz Alexander Albon. Podczas gdy Rosjanin powraca do włoskiego zespołu po nieco ponad rocznej przerwie w startach, kierowca z Tajlandii debiutuje w Formule 1 jako zdobywca trzeciego miejsca w ostatniej edycji mistrzostw F2.

Zgodnie z przepisami mającymi ułatwić wyprzedzanie, nowa konstrukcja Toro Rosso wyposażona jest w uproszczone przednie skrzydło oraz deflektory. Do aktualnych wymagań dostosowane zostało także tylne skrzydło, które ma zapewniać efektywniejsze działanie systemu redukcji oporów.

Włoska stajnia rozpoczyna drugi rok współpracy z Hondą, która od tego sezonu jest także dostawcą jednostek napędowych dla Red Bulla. Otwiera to przed Toro Rosso możliwość bliższej współpracy technicznej z macierzystą stajnią i daje szansę na bardziej dynamiczny rozwój silnika RA619H.

O perspektywach rozwoju w sezonie 2019 mówił szef teamu – Franz Tost.

„Celem zawsze jest rywalizowanie na najwyższym poziomie. Ostatniej zimy intensywnie pracowaliśmy nad wprowadzeniem pewnych zmian organizacyjnych, które – mamy taką nadzieję – pomogą nam uporać się z drobnymi problemami, jakich doświadczaliśmy w przeszłości. Przeanalizowaliśmy wszystkie wewnętrzne procedury, w celu zoptymalizowania naszych mocnych stron i zminimalizowania słabości”.

„W porównaniu do innych zespołów Toro Rosso polega na małej liczbie pracowników, ale synergia z Red Bull Technology w zakresie dostaw części spoza listy (obowiązkowych do wyprodukowania przez zespół), zapewni więcej czasu naszym technicznym grupom roboczym, które będą mogły skupić się na szczegółach projektu. Przywiązanie do detali tworzy różnicę, która przekłada się na poprawę osiągów”.

Tost dodał, że Toro Rosso i Red Bull będą korzystały w tym sezonie z takich samych komponentów powiązanych z jednostką napędową Hondy. Austriak dodał, że większość z innych części spoza listy to elementy w ubiegłorocznej specyfikacji. Stajnia z Faenzy nie byłaby bowiem w stanie dostosować się do szybkiego tempa rozwoju konstrukcji Red Bulla na sezon 2019.

„Mamy dobrych ekspertów technicznych, którzy prowadzą rozwój w naszej fabryce. Niezawodność części w ubiegłorocznej specyfikacji stawia nas w bardziej korzystnej sytuacji, gdyż będziemy mogli prowadzić bardziej intensywny rozwój na przestrzeni sezonu 2019” – wyjaśniał.

Zimą zespół pozyskał dwóch nowych sponsorów: Randstad Italia oraz myWorld.

Tost przekonuje, że nie obawia się o niezawodność i osiągi jednostki napędowej. „Pod względem niezawodności Honda przekroczyła nasze oczekiwania. Spodziewaliśmy się, że w ubiegłym roku będziemy zmagać się z częstszymi problemami”.

„Koniec końców nie doświadczyliśmy zbyt wielu usterek. Także pod względem osiągów nie odstawaliśmy zbyt mocno od czołowych zespołów. Nie wiem, ile jednostek napędowych użyjemy w sezonie 2019. Moim zdaniem limit trzech silników jest zbyt niski. Powinniśmy mieć do dyspozycji większą liczbę komponentów, ale mam nadzieję, że zmieni się to od 2021 roku” – dodał Austriak.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.07.2023  AlphaTauri nie wróci do nazwy Toro Rosso
18.02.2021  Perez może przetestować Toro Rosso z 2018 roku na Silverstone
30.12.2019  Kwiat: To był jeden z moich najlepszych sezonów w Formule 1
05.12.2019  GPToday.net: Gazprom rozważa zaangażowanie w Formułę 1
30.11.2019  FIA potwierdziła zmianę nazwy Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Magnuson_22, 11.02.2019 14:36[!]
Lipa, lipa i jeszcze raz lipa
Sar trek, 11.02.2019 14:43[!]
Mamy rok 2019 czy 2009? To wygląda na powrót do przeszłości
kumien, 11.02.2019 14:46[!]
Ale że co? Fajnie wygląda, więc nie wiem o co bóle macie. Przednie skrzydło nie wygląda jest decha do śniegu, więc jak poprawi choć trochę jazdę za innym bolidem to spoko zmiany.
marios76, 11.02.2019 14:56[!]
Ci to w sumie moga tym samym bolidem jezdzic co roku. Jak na nie patrze, to nigdy nie wiem tory to sezon :) Ale to juz bylo... ale wroci ;)
Sar trek, 11.02.2019 14:57[!]
@kumien Nie twierdzę, że źle wygląda, sam z pewnym sentymentem wspominam rok 2009. Gdyby jeszcze miała się wydarzyć powtórka Brawna GP w wykonaniu innej Brytyjskiej stajni...
sneer, 11.02.2019 15:08[!]
@ up

Byle nie w wykonaniu brytyjskiego kierowcy. :)
Matthias, 11.02.2019 15:45[!]
@Sar trek
No, jak raz mamy teraz nowo powstałą stajnię na brytyjskiej licencji. Racing Point.
sneer, 11.02.2019 16:08[!]
Haha, :D
SirKamil, 11.02.2019 18:27[!]
No, wielkiego zaskoczenia nie ma.
Bardziej to zmodyfikowana koncepcja RB, niż samochód STR jak drzewniej.
Aquos, 11.02.2019 20:04[!]
Podoba mi się (choć to bez znaczenia), a to bardzo ascetyczne aero i tak na pewno nie jest tym, które zobaczymy na torze.
piro, 11.02.2019 23:59[!]
Wygląd wyglądem (chociaż mi się osobiście podoba) ale z ciekawych rzeczy to wloty powietrza które oznaczają że Honda uporała się z przegrzewaniem silnika :D Poza tym ciekawi mnie czy wszystkie bolidy będą mieć tak wygięte przednie skrzydła jak STR? Ma to sens z obecnych regulacjach gdy nie można elementów aero montować na chłodzeniu hamulców a trzeba jakoś to powietrze skierować pod wloty.

Zakładam że to jest dość okrojona wersja w porównaniu z tym co zobaczymy w hiszpanii na testach bo niektóre elementy są aż za proste.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca