F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Renault zainaugurowało tegoroczny program F1

Zespół zaprezentował bolid R.S.19 i przedstawił nowego kierowcę - Daniela Ricciardo.
Nataniel Piórkowski, 12 lutego 2019, wyświetlenia: 7493<< | lista | T- | T+ | >>

Renault zainaugurowało we wtorek tegoroczny program F1, prezentując bolid R.S.19.

Ceremonia odsłonięcia tegorocznej konstrukcji odbyła się w fabryce zespołu w Enstone.

W prezentacji wzięli udział prezes Renault Sport – Jerome Stoll, dyrektor zarządzający Renault w F1 – Cyril Abiteboul a także kierowcy wyścigowi: Daniel Ricciardo oraz Nico Hulkenberg.

To czwarty bolid przygotowany przez francuski koncern od czasu powrotu do serii Grand Prix z fabrycznym zespołem w 2016 roku. Ekipa krok po kroku zmierza ku walce o miejsca w ścisłej czołówce, inwestując w rozwój infrastruktury oraz zatrudniając nowych pracowników.

Znaczącym wzmocnieniem ekipy było pozyskanie Marcina Budkowskiego, który od wiosny 2018 roku odpowiada za budowanie stabilnej i efektywnie działającej struktury organizacyjnej.

Renault ujawniło, że na sezon 2019 przygotowało zupełnie nowy bolid. Jedynym elementem przeniesionym z modelu R.S.18 jest układ wspomagania kierownicy. W Viry trwały z kolei prace nad udoskonaleniem jednostki napędowej. Celem inżynierów była poprawa osiągów i niezawodności silnika.

Szef działu jednostek napędowych Renault – Remi Taffin uważa, że sezon 2019 i wchodzące w życie zmiany w przepisach, to doskonała szansa na dokonanie znaczących postępów.

„Nowe przepisy są bardzo skomplikowane. Znamy je, rozumiemy i mieliśmy czas na wdrożenie odpowiedniej struktury. Mamy organizację, mamy ludzi. Koniec końców przełoży się to na rezultaty.
Ciężko pracowaliśmy nad systemem odzyskiwania energii oraz silnikiem spalinowym. W 2018 roku wprowadzaliśmy nowe komponenty, które okazały się sukcesem. Niektóre z nich zostaną zastosowane także w tegorocznej konstrukcji. Była to dla nas najlepsza zima w historii zespołu”
.

Jak podkreślają szefowie Renault, sezon 2019 jest pierwszym etapem "fazy ataku", która ma zaprowadzić ekipę do walki o mistrzowskie tytuły. Koncern wiąże duże nadzieje z zatrudnieniem Ricciardo, który podpisał z zespołem dwuletnią umowę, mającą opiewać na kwotę 60 milionów dolarów.

„Zastanawialiśmy się, czy lepiej przeznaczyć pieniądze na bolid czy kierowców? Sądzę, że doszliśmy do punktu, w którym możemy rozsądnie inwestować w oba te obszary” – przekonywał Abiteboul.




Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 12.02.2019 13:17[!]
Fajnie że dali numer kierowcy na pokrywie silnika.
xPiotreq, 12.02.2019 13:45[!]
Fajnie, że nie zmienili malowania, obecne jest po prostu piękne. Oby bolid był jeszcze szybszy niż rok temu.
10/10
szczawek, 12.02.2019 13:51[!]
Na dole płetwy jest GENII... czyżby Lopez nie do końca wycofał się z F1? Czy może jest to pokłosie pożyczek jakie jego spółki udzielały jego zespołowi F1?
kumien, 12.02.2019 14:10[!]
Ciekawe boczne deflektory, ale górny wlot chyba jest ciut większy niż w Haas, więc silnik potrzebuje więce powietrza. Wygląda ładnie, więc nie powinno być dramatu.
marios76, 12.02.2019 14:13[!]
Dobrze wyglada.
JuJu_Hound, 12.02.2019 14:40[!]
Szeroki wlot powietrza, przypomnial mi Renault w Williamsie 1990
https://i0.wp.com...Williams-FW13B-2.jpg
piro, 12.02.2019 16:36[!]
Sekcja boczna wygląda jak RB zeszłoroczny. Poza tym słaby rendering ponieważ usunęli dużą ilość części. Bardziej natomiast podoba mi się wersja przedniego skrzydła Renault w porównaniu z STR chociaż zastanawiam się które okaże się bardziej wydajne.
F1V0, 12.02.2019 17:55[!]
Tylko czekać, aż będą bici przed Red Bulla.
rocque, 12.02.2019 18:11[!]
Nawet jakby samochód się nie udał, to Renault nie wypuści w tym roku gorszej rzeczy niż to nagranie ;)
https://www.faceb...9349/?epa=SEARCH_BOX
michal132, 12.02.2019 18:51[!]
@F1V0

haha żebyś się nie zdziwił osobiście życzę RBR sezonu jak Williams rok temu :D
Scofik, 12.02.2019 23:08[!]
Po zmianach w regulacjach miałem mieszane uczucia. Obawiałem się, że wrócimy do pługów z 2009 roku. Pozytywnie się zaskoczyłem. Ogromne tylne skrzydło równoważy przednie, więc z większości ujęć bolid wygląda atrakcyjnie. Jedynym zarzutem który mam co do proporcji jest fakt, że skrzydła z przodu są tak szerokie jak rozstaw kół w bolidach, no i zdecydowanie szerze niż podłoga. Z typowo estetycznego punktu widzenia to największe faux pass, jakie moim zdaniem popełniają aktualne regulacje. Powrotu mikroskrzydeł z lat do 2008 bym nie chciał, ale gdyby te były choć trochę krótsze (np. do połowy szerokości opony) to nie miałbym się do czego przyczepić.

Malowanie jak zwykle petarda. Szczerze im życzę wejścia do czołówki, i poza Williamsem (z oczywistych powodów) jest to zespół za który będę trzymał kciuki. W ogóle pierwszy raz od dłuższego czasu nie mam faworyta za którym stałbym murem. Jedyną awersję mam do RedBulla i STR, zaś pozostałe traktuję raczej na równi (poza wcześniej wymienionymi dwoma, które wysuwają się delikatnie przed szereg).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca