F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Sainz: Ten sezon jest dla mnie jak jazda kolejką górską

Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Stajnia z Woking zdecydowała się obrać agresywne podejście projektując nowy model.
Mateusz Szymkiewicz, 14 lutego 2019, wyświetlenia: 8395<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół McLaren odsłonił w Woking swój najnowszy bolid oznaczony kodem MCL34.

Brytyjska ekipa podchodząc do sezonu 2019 kontynuuje gruntowną przebudowę zapoczątkowaną pod koniec 2017 roku. Minione zmagania zostały potraktowane jako przejściowe, ze względu na późne nawiązanie współpracy z nowym partnerem silnikowym – Renault. Ponadto rozczarowujące osiągi bolidu skłoniły zarząd McLarena do przeprowadzenia restrukturyzacji i ze swoimi obowiązkami pożegnali się dyrektor techniczny Tim Goss czy dyrektor wyścigowy Eric Boullier.

Na miejsce Gossa zespół ściągnął Jamesa Key'a z Toro Rosso, lecz ten rozpocznie pracę dopiero w trakcie sezonu 2019. Z kolei od maja stanowisko dyrektora zarządzającego obejmie Andreas Seidl, który jest współautorem sukcesów Porsche w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Niemiec będzie nadzorował pracę dyrektora technicznego, szefa działu produkcji oraz głównego mechanika.

Inną istotną zmianą jest postawienie na zupełnie nowy skład kierowców. Po sezonie 2018 starty w Formule 1 zdecydował się przerwać Fernando Alonso, natomiast jego partner – Stoffel Vandoorne, nie otrzymał propozycji nowego kontraktu. Posadę Hiszpana przejął jego rodak – Carlos Sainz, który przez ostatnie cztery lata reprezentował barwy Toro Rosso oraz Renault. Partnerem 24-latka będzie wychowanek McLarena, Lando Norris. Brytyjczyk jest zeszłorocznym wicemistrzem Formuły 2, natomiast w latach 2017-2018 brał udział z zespołem w oficjalnych testach oraz piątkowych treningach.

Punktualnie o godzinie 13:00 światło dzienne ujrzał model MCL34, który zgodnie z zapowiedziami zespołu został zaprojektowany od czystej kartki papieru. Bolid podobnie jak jego poprzednik został pokryty historyczną barwą „papaya orange” z granatowymi dodatkami. Największe różnice wynikają rzecz jasna ze zmian w regulaminie technicznym, lecz można dostrzec, że inżynierowie obrali bardzo agresywne podejście. MCL34 posiada zupełnie nowe skrzydła, a także oryginalnie zaprojektowane deflektory i sekcje boczne.

Tegoroczny bolid McLarena zadebiutuje na torze wyścigowym 18 lutego, pierwszego dnia zimowych testów w Barcelonie. Na chwilę obecną nie jest jasne kto jako pierwszy poprowadzi najnowszą konstrukcję.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
24.03.2024  Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi
23.03.2024  Mumtalakat nabył 100% udziałów w McLaren Group
22.03.2024  Brown przedłużył kontrakt z McLarenem
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
iceneon, 14.02.2019 20:05[!]
Z wyglądu bardzo ładny. Lusterka zamocowane jak w osobówce do ciągnięcia przyczepy campingowej :)
ymru, 14.02.2019 22:48[!]
Jaśniejszy błękit dużo lepiej współgra z papayą niż zeszłoroczny granat. Kombinezony kierowców chyba najbardziej eleganckie z całej stawki. Oby to cacko jeździło ciut szybciej od poprzednika.
W, 14.02.2019 23:00[!]
Ogólnie - mam nadzieję, że tak jak jest brzydki, tak będzie szybki. Nie mam pojęcia, jak firma produkująca estetyczne samochody drogowe może wypuszczać taką kaszanę. Weźmy to porównajmy z MP4-21... Ech.
ymru, 15.02.2019 08:48[!]
@W
O gustach się nie dyskutuje, wiadomo...
Natomiast w moim odczuciu obecne malowanie dużo fajniejsze od podanego przez Ciebie MP4-21, który w mojej ocenie wyglądał jak tandetna zmywarka (nie mówiąc już o nazewnictwie przypominającym za Rona D. nazwę karabinu bardziej niż auta).
exxxile, 15.02.2019 14:40[!]
Cytat ymru :
Natomiast w moim odczuciu obecne malowanie dużo fajniejsze od podanego przez Ciebie MP4-21, który w mojej ocenie wyglądał jak tandetna zmywarka (nie mówiąc już o nazewnictwie przypominającym za Rona D. nazwę karabinu bardziej niż auta).


Wygląd bolidów dyktowany jest przede wszystkim regulaminem technicznym, więc trudno porównywać rok 2019 z 2006. Chyba, że rozmawiacie wyłącznie o malowaniu.
MP4/21, faktycznie brzmi jak karabin, ale też wiele McLarenów z przedrostkiem MP4 pracowało i jeździło jak karabin. Ron Dennis trzymał wszystkich w ryzach, nawet kierowcy musieli być schludnie ostrzyżeni i ogoleni... Można sobie z tego wszystkiego dworować, ale wtedy jakoś to wszystko działało, a teraz kolorowy, radosny i odświeżony McLaren błąka się po omacku, przeżywając od lat największy kryzys sportowy w swojej bogatej historii.
W, 15.02.2019 21:13[!]
Cytat exxxile :
Ron Dennis trzymał wszystkich w ryzach, nawet kierowcy musieli być schludnie ostrzyżeni i ogoleni...

O tym samym pomyślałem widząc stojącego na miejscu Dennisa Amerykanina z niezapiętą marynarką bez krawata... ;-)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca