F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

Budowa nowego samochodu przedłuża się.
Łukasz Godula, 17 lutego 2019, wyświetlenia: 5443<< | lista | T- | T+ | >>

Williams opuści początek zbliżających się testów przedsezonowych Formuły 1 w Barcelonie i nie wystąpi w poniedziałek z powodu przedłużającej się budowy samochodu.

Zespół już wcześniej był zmuszony do porzucenia planów weekendowego shakedownu, a teraz ogłosił, że musi opuścić pierwszy dzień testów.

Claire Williams, zastępca szefa zespołu powiedziała: „Niestety musimy opóźnić start naszego programu testowego w Barcelonie do wtorkowego poranka. Za nami niewiarygodnie pracowita zima w Grove, która miała na celu jak najlepsze przygotowanie FW42 do sezonu. Pomimo wysiłku wszystkich w ekipie, potrzebujemy jeszcze nieco czasu, by być gotowym na jazdę”.

Williams rozpoczyna obecny rok po bardzo rozczarowującym sezonie 2018, gdzie ich osiągi były zdecydowanie poniżej oczekiwań. Zespół ukończył zmagania na ostatniej pozycji w klasyfikacji konstruktorów oraz dokonał zmian w infrastrukturze, by spróbować poprawić sytuację.

„Naszym nadrzędnym celem jest zapewnienie samochodu tak dobrego, jak to tylko możliwe, a czasami zajmuje to więcej niż byśmy oczekiwali, czy chcieli. To zdecydowanie nie jest idealne, jednak równocześnie nie jest to koniec świata” – dodała Williams. „Musimy oczywiście obciąć nasz plan pracy, by odzyskać stracony czas, jednak ciągle mamy siedem dni testów i wykorzystamy go w pełni, by przygotować się na pierwszy wyścig”.

Zespół przymierza się do nowego sezonu z całkowicie zmienioną obsadą. Za sterami samochodów zasiądą George Russell i powracający do F1 Robert Kubica. Dodatkowo ekipa przedstawiła niedawno nowego sponsora tytularnego, firmę ROKIT.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
05.04.2024  Sargeant: Popełniłem głupi błąd w pierwszym treningu
05.04.2024  Vowles: Nadwozie Sargeanta zostanie naprawione w ten weekend
Tagi:
Williams

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ice, 17.02.2019 13:27[!]
Forumowi eksperci w pigułce, 10 lat jak tu jestem ta sama śpiewka lol

"opuszczenie jednego dnia jeszcze nic nie znaczy! fotelowi eksperci z was, ha! patrzcie na mnie i moją CHŁODNĄ EKSPERTYZĘ"
"testy to tylko testy, to, że williams ma starte 3s to nie nie znaczy, tu nie chodzi o czasy tylko o testowanie he he!, czujecie mój OBIEKTYWIZM I DOŚWIADCZENIE?!"
"Ostatnie miejsce w Australii to jeszcze nie koniec świata, bolidy bardzo się zmienią w przeciagu następnych GP"
"Tylko poczekajcie na poprawki w Barcelonie nawet nie poznacie tego bolidu haha, nie ma co spisywać sezonu na straty"
"Ehhh, w przyszłym sezonie będzie lepiej!"
Maniekkloss, 17.02.2019 13:50[!]
Pamiętajmy o dwóch kwestiach.

1) Przepisy techniczne poza niektórymi elementami aerodynamiki się w zasadzie nie zmieniły. Oprócz Williamsa praktycznie wszystkie pozostałe ekipy bazują na konstrukcjach dotychczasowych skupiając się na wyciśnięcie z nich kolejnych części sekundy (np. Ferrari zmniejszyło wymiary silnika i pozbyło się połysku) no i oczywiście poszukując kompensacji zmian w areo (ciekawe rozwiązania Mercaa) Z czołowej trójki najmniej zmian w zewnętrznym wyglądzie zrobił RBR, ale to nikogo nie dziwy bo mają najefektywniejsze rozwiązania w docisku mechanicznym więc przepisami narzucone osłabienie docisku areo najmniej ich dotyka.
    
No cóż, Williams budując bolid na ten rok nie mógł opierać się na konstrukcji zeszłorocznej - to chyba oczywiste. Dlatego w zasadzie musiał projektować od nowa, a to oznacza, iż w stosunku do konkurencji są jakiś rok do tyłu.

2) Williams wcale nie miał więcej czasu od innych na projektowanie konstrukcji na 2019 rok. W branżach wysoko technologicznych, jeśli projekt okaże się niewypałem nie siadasz od razu do projektowania nowych rozwiązań. Najważniejszym zadaniem jest odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego wcześniejszy projekt nie wypalił. To jest najcenniejsza nauka i jeśli nie pojmiesz co w twoim projekcie było nie tak nie zabierasz się do nowego projektu, by nie popełnić tych samych błędów.

Zwróćcie uwagę, że dopiero w późnej części drugiej połowy sezonu Williams zaczął powoli informować, że chyba już wiedzą co poszło nie tak w konstrukcji FW41.

W tej sytuacji twierdzę, że komunikaty od Williamsa, że wykonali ogromną pracę i jeszcze potrzebują trochę czasu wcale nie dziwi. Oczywiście zawsze pozostaje pytanie czy wyciągnęli właściwe wnioski.

Bardziej bym się obawiał o kondycję RacigPoint czy ToroRosso. Ta pierwsza ekipa pewnie wyjedzie w poniedziałek bolidem zeszłorocznym lekko dostosowanym do nowych przepisów, a ta druga ... no cóż całe projektowanie skupiło się na ... RBR i zgranie bolidu z jednostką Hondy.
derwisz, 17.02.2019 13:53[!]
To był śmieszny zespól w poprzednim sezonie i takim jest nadal. Jak pisałem kilkanascie dni temu, że sa powazne obawy iz nie zdazą złozyć bolidu na pierwsze testy to niektórzy nie wierzyli.
Zdania swojego nie zmieniam - śmieszna ekipa z tego Williamsa. Amatorzy w gronie profesjonalistów.
dulk, 17.02.2019 13:56[!]
po prostu we wtorek i środę Latifi pogrzeje ławę i bilans dla kierowców wyścigowych nie ulegnie zmianie
J.P.S., 17.02.2019 13:56[!]
derwisz
Zarządzanie, zarządzanie, zarządzanie.
derwisz, 17.02.2019 14:07[!]
@J.P.S. Do tego się ta cała śmieszność sprowadza.
iceneon, 17.02.2019 14:41[!]
marios76, 17.02.2019 15:00[!]
Kubica jak to uslyszal, to pierwsze slowa ktore mial na mysli to By Kolles... :D
Full processional! ;)
dulk, 17.02.2019 15:01[!]
Cytat iceneon :
Serio?

przecież to rozpiska z momentu jak miało być wszystko na czas.
naprawdę myślisz że jak bolid odpalą np. we wtorek po obiedzie to Latifi wskoczy go testować a główni kierowcy pójdą na zaplecze grać w karty?
KamBar, 17.02.2019 17:34[!]
@ice I co z tego? Jaki sens ma twoja wypowiedź ? I tak 90% forumowiczów będzie kibicowała williamsowi ze względu na Roberta. Nie ma znaczenia czy będzie 1,5 sekundy "w plecy" czy 3. Na tym właśnie polega kibicowanie, na bycie swoim własnym prywatnym ekspertem i to właśnie wtedy gdy jest jeszcze nadzieja. A co będzie później - dzisiaj to nie ma żadnego znaczenia.
iceneon, 17.02.2019 21:08[!]
@dulk
Zmień okulary, albo przeglądarkę. Terminy są z uwzględnieniem braku jazd w poniedziałek.
dulk, 17.02.2019 21:48[!]
@iceneon
ok - nie wiedziałem
skoro twierdzisz że to już na 100% pewne i niezmienne
zobaczymy - w kontekście tego że Latifi płaci za testy tyle co Robert (i pewnie Russell) za cały sezon jazd to nie ma się co dziwić że testy mu nie przepadną
piotr_del_grey, 17.02.2019 23:20[!]
@Maniekkloss

Mam swego rodzaju deja vu. Mianowicie:
- mamy rok 2011. Okazuje się, że FW33 ma swoisty wielbłąd, zasoby przerzucane są na FW34, Williams dochodzi, z czego wynikały błędy
- rok 2012: FW34 jest konkurencyjny, ale jak się stało, wszyscy pamiętamy
- rok 2013: powtórka sprzed 2-ch lat: FW35 znowu ma jakiś wielbłąd i zasoby szybko przerzucane są na rok następny (tym razem na szczęście z naprawdę pozytywnym skutkiem)
- rok 2018: FW41 po raz kolejny na przestrzeni kilku lat ma wielbłąd. Mówi się, że problem rozwiązali, ale atmosfera mimo wszystko nie jest najlepsza.

Skąd biorą się powtarzające błędy, mające miejsce u podstaw samochodu?
derwisz, 17.02.2019 23:31[!]
Cytat KamBar :
I tak 90% forumowiczów będzie kibicowała williamsowi ze względu na Roberta.


Mówię za siebie: ja będę kibicował Robertowi a nie Wiliamsowi bo musiałbym równocześnie kibicować największemu rywalowi Roberta jakim będzie jego zespołowy partner czyli Russel.

Od tego jak wypadnie KUB na tle RUS i czy Polak wyraźnie pokona rywala z Williamsa zależy przyszłość Roberta w F1 więc w tym momencie zupelnie nie interesuje mnie Williams jako zespól walczący w klasyfikacji teamów, a jedynie Williams jako dostarczyciel bolidu i pracodawca Roberta.
bartoszcze, 18.02.2019 00:40[!]
@piotr_del_grey
No właśnie, skąd te błędy, mimo że skład się zmienił od góry do dołu?
I skoro po błędzie 2x było mocne odbicie do góry, to...?
MairJ23, 18.02.2019 02:26[!]
Napewno podzielam tu zdanie Aeromisa (bo sam chcialem to napisac), ktory pisze ze mieli duzo czasu i ze wiedzieli juz dawno ze musza budowac w sumie od zera a i tak sie spozniaja. Wiec nie wiadomo jak na to patrzec ale jak nie spojrzysz to nie wyglada to dobrze. I chyba na tym sie dedukcja konczy - poprostu wiadomo ze rozowo nie jest a jak jest zle to juz inna para kaloszy do wywnioskowania.
Wiec nie pozostaja nam nic innego jak poczekac az si eto cos pojawi na torze i chwile pojezdzi i da troche danych.
magmichas, 18.02.2019 09:23[!]
Nie tak to miało wyglądać. Pani Claire uspokajała wszystkich swą drętwą, podszytą fałszem gadką o zmianach, o rozwoju, ciężkiej pracy i bojowym duchu. Oczywiście teraz są dwie opcje: pierwsza wiadomo jaka, a druga że faktycznie czują się tak pewnie iż chcą dopieścić ten projekt, może czegoś zbyt szybko nie zdradzać? I choć rozum podpowiada że na 90% to będzie jedna wielka lipa,- to nadzieja umiera ostatnia :-) może cuda się zdarzają ?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca