|
|
|
|
|
|
Gasly: Mój samochód jest zbyt nieprzewidywalny |
Problemem są głównie wyjścia z zakrętów. |
|
•Łukasz Godula, 30 marca 2019, wyświetlenia: 1500 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Kierowca Red Bulla, Pierre Gasly powiedział, że nie był w stanie pojechać tak jak chciał w kwalifikacjach do Grand Prix Bahrajnu. Francuz w dalszym ciągu ma problemy z nieprzewidywalnym samochodem RB15.
Po błędzie strategicznym, który wyeliminował go już w Q1 w Australii, Gasly w dalszym ciągu ma problemy w czasówce, gdyż do jutrzejszego wyścigu wyruszy z odległej, 14. pozycji. Francuz był również poza czołową dziesiątką w dwóch sesjach treningowych i powiedział, że jego samochód nie prowadził się dobrze przez cały weekend.
„Myślę, że od początku weekendu mieliśmy problemy, zwłaszcza z tyłem mojego samochodu” – wyjaśnił Gasly. „Próbowaliśmy wielu rzeczy, jednak po prostu się nie poprawiliśmy. Prawdę mówiąc, zwłaszcza w ten weekend, gdyż poprzednio było dobrze, to nie czuję się pewnie w samochodzie. Często mam uślizgi i jest dość nieprzewidywalny. Nie poskładałem wszystkiego w całość i gdy jest tak ciasno to sześć setnych może kosztować wiele, a tyle straciłem do czołowej dziesiątki”.
Odnosząc się do kontrastu pomiędzy swoimi dwoma występami w F1 na torze Sakhir, powiedział: „Powiedziałbym, że rok temu czułem, że mogę prowadzić atak jak chcę, a w tym momencie po prostu nie jestem w stanie jechać w swoim stylu. Tak jak powiedział, samochód jest nieprzewidywalny. Czasami skręcam, nic się nie dzieje, a w następnym zakręcie tracę przyczepność z tyłu. Naprawdę jest nieprzewidywanie. Próbowaliśmy czegoś w kwalifikacjach co nie przyniosło efektu. Prawdopodobnie potrzebujemy nieco więcej czasu, by spojrzeć na to z inżynierami”.
Gasly powiedział, że miał już ten problem podczas przedsezonowych testów, jednak nie dokładnie w takim samym wymiarze. Uważa również, że w danych wyraźnie widać, iż samochód jest naprawdę nerwowy na wyjściu z zakrętów.
„Gdy wciskam gaz jest naprawdę nerwowy i szarpie, więc łatwo przegrzać tylne opony, a to znowu zwiększa ich zużycie. To po prostu połączenie tych czynników, co w sumie daje efekt kuli śnieżnej. Im więcej się ślizgasz, tym mniej przyczepności”.
Partner Gasly'ego, Max Verstappen był o cztery dziesiąte szybszy w Q2, a ostatecznie zakwalifikował się piąty. „Myślę, że w tym momencie Max jest nieco bardziej zadowolony, ale prawdopodobnie nie idealnie" – przyznał Gasly. Jeśli o mnie chodzi to samochód nie robi tego czego chcę, w środku zakrętu oraz szczególnie na jego wyjściu”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|