|
|
|
|
|
|
Hulkenberg wycofał się z wyścigu z powodu problemu z MGU-K |
Według Renault zawiodło oprogramowanie kontrolujące pracę generatora. |
|
•Nataniel Piórkowski, 14 kwietnia 2019, wyświetlenia: 2539 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Nico Hulkenberg musiał wycofać się z wyścigu o Grand Prix Chin z powodu problemu związanego z pracą nowej specyfikacji MGU-K Renault.
Inżynierowie w Viry zostali zmuszeni do przygotowania nowej wersji generatora po awarii, jaka zakończyła udział Carlosa Sainza w rywalizacji o Grand Prix Australii. Została ona wprowadzona do użytku podczas wyścigowego weekendu w Szanghaju i znalazła się w bolidach Hulkenberga, Daniela Ricciardo oraz Lando Norrisa.
„Jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, co dokładnie się stało. W Melbourne doszło do awarii. Musieliśmy szybko zareagować przygotowując tylko jeden element jednostki napędowej na potrzeby Carlosa” – wyjaśniał dyrektor zarządzający Renault w F1, Cyril Abiteboul.
„Chcąc przygotować kolejne części dział produkcji musiał ostro się napracować. Trzeba było przyspieszyć niektóre procesy i wcześniej zatwierdzić pewne zmiany. Z tego powodu nie mieliśmy wystarczająco dużo czasu, aby wszystko odpowiednio przygotować. To nie jest usprawiedliwienie. To fakt”.
„Pozostałe bolidy używające nowego elementu pracowały bez zarzutu. Zmodyfikowany element pokonał 500 kilometrów na hamowni. Z jakiegoś powodu aktywowany został tryb, który uruchomił coś w oprogramowaniu”.
Abiteboul dodał, że problem może zostać rozwiązany bez konieczności przygotowywania kolejnej specyfikacji MGU-K. „Sądzimy, że sam komponent wykorzystywany w bolidzie Nico nie uległ uszkodzeniu. Naszym zdaniem jest to problem z oprogramowaniem”.
„Musimy wprowadzić pewne zmiany, aby rozwiązać problem, który wpłynął na pracę sprzętu. Mieliśmy nadzieję, że uda nam się z tym uporać jeszcze w trakcie wyścigu. Nie mówimy o zdalnej kontroli. Sugerowaliśmy Nico różne zmiany, ale wiadomo, że nie mógł dokonać restartu całego bolidu”.
„To było konieczne. Gdybyście chcieli się teraz przejechać tym bolidem, to nie ma żadnych przeszkód. Pracuje jak należy. Był to typowy błąd oprogramowania. Gdy coś się zacina, potrzebny jest reset. Liczyliśmy, że uda nam się wykonać go na torze, ale niestety nie było to możliwe”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|