F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen: Tegoroczne przepisy wymuszają korzystanie z cienia aero

Holender uważa, że w Baku wcale nie trzeba było pojechać idealnego okrążenia.
Łukasz Godula, 27 kwietnia 2019, wyświetlenia: 1411<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen powiedział, że duży opór tegorocznych samochodów Formuły 1 spowodował, że kluczowe jest podciąganie się w kwalifikacjach.

Red Bull prowadził w drugiej sesji kwalifikacyjnej w Azerbejdżanie i po pierwszym przejeździe w Q3 był w pierwszym rządzie, zanim ostatecznie Holender spadł na czwarte miejsce. Jednak kierowca Red Bulla uważa, że kluczowym elementem, który zadecydował o ostatecznym ustawieniu na starcie był to, czy ktoś złapał się w strugę aerodynamiczną, a nie to czy pojechał najlepsze okrążenie. Jak twierdzi nie premiuje to najlepszych kierowców.

„Nie uważałem, że będę walczył o pole position, jednak na tym torze tak wiele zależy od cienia aerodynamicznego, że można być pierwszym albo czwartym” – powiedział Verstappen, gdy zapytano go czego oczekiwał po Q2. „Trochę szkoda, że tutaj nie da się po prostu pojechać dobrego okrążenia i zdobyć pole position, ponieważ ktoś kto może jest nieco wolniejszy podciągnie się w cieniu i z łatwością da mu to nawet pół sekundy”.

„Po wyjściu z drugiego zakrętu zyskujesz jedną dziesiątą. Później na dojeździe do zamku kolejną dziesiątą i kolejne trzy lub więcej na głównej prostej, jeśli tylko za kimś jedziesz. Te samochody mają duży opór w tym roku, staje się to więc kluczowe”.

Jedną z możliwości dla Verstappena, by ktoś go podciągnął było poświęcenie Pierra Gasly'ego, który i tak będzie ruszał z pitlane z powodu ominięcia ważenia samochodu w treningu. Jednakże Gasly powiedział, że Red Bull nie zdecydował się taką taktykę, gdyż musiałby wtedy startować na używanych oponach.

„Nie dyskutowaliśmy nawet nad tym, ponieważ gdybym się dostał do Q3 to musiałbym startować na używanym komplecie opon. I tak startujemy już w pitlane, co samo w sobie jest trudne” – powiedział. „Rozmawialiśmy o Q2, ale Max był wystarczająco szybki, więc nie widzieliśmy sensu by wyjeżdżać”.

Biorąc pod uwagę, że Verstappen nie złapał się w niczyją strugę w Q3, uważa że strata jedynie 0,574 do pole position jest mocno zachęcająca w kontekście tempa Red Bulla i Hondy.

„Byłem sam, więc w porównaniu z poprzednim kółkiem straciłem ponad trzy dziesiąte, po prostu przez to, że nie miałem tunelu w postaci innych samochodów” – przyznał. „Mamy za to dobry samochód na wyścig. Samochody przed nami miały takie czasy z powodu podciągania się, więc jeśli chodzi o czyste tempo to jesteśmy spokojni. Myślę, że jesteśmy blisko Ferrari i Mercedesa. W wyścigu wszystko będzie zależało od temperatury opon i ich wytrzymałości”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.03.2024  Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić
24.03.2024  Verstappen: To było jak jazda z zaciągniętym hamulcem ręcznym
23.03.2024  Verstappen nie spodziewał się zdobycia pole position
22.03.2024  Red Bull musi się poprawić, by dogonić Ferrari
21.03.2024  Aramco chce przejąć zespół Astona Martina?
Tagi:
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca