|
|
|
|
|
|
Verstappen: wirtualna neutralizacja pozbawiła nas szans na podium |
Holender przyznał, że nie był w stanie później rozgrzać opon. |
|
•Łukasz Godula, 28 kwietnia 2019, wyświetlenia: 964 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Max Verstappen uważa, że stracił szansę na podium w GP Azerbejdżanu, ponieważ jego samochód był zbyt wrażliwy na zmianę temperatury opon podczas wirtualnej neutralizacji.
Verstappen finiszował czwarty w Baku, doganiając Mercedesa i Sebastiana Vettela przed wirtualnym samochodem bezpieczeństwa, który był spowodowany awarią w samochodzie partnera zespołowego, Pierra Gasly'ego.
„Goniłem ich o siedem, osiem dziesiątych na okrążeniu na tym przejeździe, więc to szło dobrze, jednak gdy tylko pojawiła się wirtualna neutralizacja, straciłem temperatury” – powiedział Verstappen. „Wygląda na to, że nasz samochód jest nieco bardziej wrażliwy na to, albo nie zrozumieliśmy tak dobrze opon. Nie wiem, w każdym razie inaczej byśmy sobie z tym poradzili. Było później znacznie trudniej. Po prostu się ślizgałem, a tutaj jeśli nie masz przyczepności to nie możesz ryzykować w zakręcie, przez co tracisz sporo czasu”.
Holender uważa, że nie miał żadnych problemów związanych z torem w Baku, chodziło tylko o ogólne słabości Red Bulla. „Myślę, że to coś na tym torze, gdzie i tak jest bardzo ślisko, wygląda na to, że jeszcze się z tym nie uporaliśmy” – powiedział Verstappen.
Zawodnik Red Bulla zjechał na postój jako ostatni z czołowej czwórki w pierwszej fazie wyścigu. „Może zjechaliśmy za późno. Jednak z drugiej strony, później ich doganiałem” – powiedział. „Wszystko wyglądało dla nas dobrze, gdyby nie wirtualny samochód bezpieczeństwa, jednak nie da się tego przewidzieć”.
Red Bull polecił Verstappenowi unikanie krawężnika w 16. zakręcie w końcówce wyścigu. „Wydaje mi się, że Pierre miał problem z półosią, dlatego polecili mi trzymanie się z daleka od tarek, by zminimalizować kąt natarcia” – odparł zapytany o instrukcje zespołu. „Trzymałem się z daleka krawężników, jednak oczywiście traci się na tym czas. Jednak mimo to nie miałem już przyczepności. I tak byłbym czwarty”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|