F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.05.2019

Jamie Chadwick została kierowcą rozwojowym Williamsa

Marko: Mercedes jest w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej

Coulthard: Ferrari podjęło dobrą decyzję zatrudniając Leclerca

Jos Verstappen nie wyklucza odejścia Maksa z Red Bulla po sezonie 2020

Fernando Alonso nie udało się zakwalifikować do wyścigu Indy 500

19.05.2019

Fernando Alonso może nie zakwalifikować się do wyścigu Indy 500

Beitske Visser wygrała wyścig W Series na torze Zolder

17.05.2019

Horner: Mercedes jest pewnym faworytem do tegorocznych tytułów

16.05.2019

Liberty Media prowadzi rozmowy w sprawie wyścigu F1 w Afryce

Wolff: Nasz bolid może mieć większy potencjał rozwojowy niż Ferrari

Arrivabene: Tifosi powinni jeszcze mocniej wspierać Ferrari

Giovinazzi: Czuję presję, by zdobyć swoje pierwsze punkty w F1

Meksyk bliski utraty miejsca w kalendarzu F1 na sezon 2020

AMuS: Montoya dołączył do Racing Point jako mentor Lance'a Strolla

Sirotkin: Nie miałbym problemu z dalszymi startami dla Williamsa

15.05.2019

Mazepin kończy testy w Barcelonie na czele tabeli

Latifi celuje w awans do stawki F1 z Williamsem w 2020 roku

Gasly: Red Bull może znaleźć się w Monako przed Ferrari

Camilleri: Ferrari nie panikuje mimo kryzysu

Williams potwierdza udział Latifiego w treningach w Kanadzie i Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Steiner przestrzega F1 przed wpadnięciem w pułapkę standaryzacji

Z kolei Fred Vasseur zwraca uwagę na uciekający czas i rosnące koszty dostosowania bolidów.
Nataniel Piórkowski, 14 maja 2019, wyświetlenia: 878<< | lista | T- | T+ | >>

Guenther Steiner obawia się, że Formuła 1 może wpaść w pułapkę standaryzacji, która doprowadzi do zniszczenia jej tradycyjnego DNA.

W ostatnich tygodniach FIA ogłosiła przetargi, mające wyłonić dostawcę standardowych skrzyń biegów, układów hamulcowych oraz felg. Umowy ze zwycięzcami procedur będą obowiązywać od sezonu 2021, w którym dojdzie do wprowadzenia zupełnie nowych przepisów technicznych.

Szef Haasa – Guenther Steiner przestrzega jednak przed traktowaniem standaryzacji jako remedium na problemy F1. „Standaryzacja... Po pierwsze nie uzgodniliśmy jeszcze jak wiele elementów będziemy standaryzować. Wydaje mi się więc, że wybiegamy trochę przed szereg mówiąc, że cokolwiek zostało już ustalone w kontekście sezonu 2021. Nie wiem, czy ktokolwiek podpisał w tej sprawie jakieś porozumienia. Wiele firm wyraża swoje zainteresowanie, bo w ostatnim czasie ogłoszono różne przetargi”.

„Efekty standaryzacji mogą być różne. Czasem niektóre części po prostu spełniają swoje zadanie, pracują. Są jednak części, które są takie same, a niektóre zespoły potrafią wykorzystywać je lepiej od innych”.

„Dla mnie najważniejsze jest to, aby Formuła 1 zachowała swoje DNA, a DNA Formuły 1 rozwija się w kierunku... Wiecie, to jedyny sport motorowy, w którym istnieje wolność technologiczna. Idąc w kierunku standaryzacji wchodzimy na grząski grunt. Musimy być bardzo ostrożni, aby nie wpaść w tę pułapkę i nie skończyć z takimi samymi bolidami”.

„Wielu ludzi jest zainteresowanych naszą technologią i to dlatego oglądają Formułę 1. Nie wiem. Po pierwsze musimy zobaczyć jak ma wyglądać cały proces i zasady standaryzacji. Dopiero wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej”.

Szef Alfy Romeo – Fred Vasseur dodał: „Piętnaście lat temu Formuła 1 była w stanie uporać się ze standaryzacją ECU. Moim zdaniem możemy poradzić sobie z ujednoliceniem hamulców i obręczy kół. Dla mnie największym problemem jest czas. Niedługo wszystko powinno być już ustalone. Potrzebujemy szczegółów w zakresie aspektów technicznych. Jeśli będziemy musieli działać w pośpiechu, to doprowadzi to tylko do wzrostu wydatków”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.05.2019  Ferrari będzie walczyć o utrzymanie prawa weta po sezonie 2020
10.05.2019  Perez popiera standaryzację niektórych części w bolidach Formuły 1
08.05.2019  Duże zespoły są za opóźnieniem zatwierdzenia nowych przepisów F1
07.05.2019  Symonds: Koncept bolidu na sezon 2021 jest lepszy niż zakładaliśmy
06.05.2019  Horner: Zespoły chcą zniesienia surowych kar za przewinienia w piątek
Tagi:
Przepisy
Steiner G.
Vasseur F.
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca