F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.08.2019

Turun Sanomat: Mercedes potwierdzi Bottasa przed GP Belgii

23.08.2019

Panthera zainteresowana dołączeniem do stawki F1 od 2021 roku

GP Brazylii jednak w Sao Paulo?

Magnussen: Nie mam nic przeciwko Hulkenbergowi

RMC Sport: Umowa Ocona z Renault nie została jeszcze podpisana

Producenci proponują zamrożenie rozwoju jednostek od 2021 roku

Bottas: Pozostanę w Formule 1 w 2020 roku

Marko: Problemy Gasly'ego były na płaszczyźnie mentalnej

Perez: F1 powinna być tak konkurencyjna jak w 2012 roku

F1 zaprezentowała zdjęcia z prac nad bolidem na sezon 2021

22.08.2019

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

21.08.2019

Juan Manuel Correa przetestuje Saubera C32

20.08.2019

Vasseur: Alfa Romeo drastycznie się poprawia

W pogoni za rekordami i legendą F1 - Lewis Hamilton

19.08.2019

Honda: Decyzja o karach bardzo skomplikowana

Russell: Hejt fanów Kubicy może być bolesny

18.08.2019

Norris: Skala operacji w McLarenie jest szalona

Honda: Podium Kwiata było nagrodą dla Toro Rosso

17.08.2019

Binotto: Nie ma sensu wstrzymywać rozwój SF90

Wywiad na wakacje: Daniił Kwiat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Bottas wygrywa trzecie kwalifikacje z rzędu

Fin popisał się niesamowitym czasie na pierwszym przejeździe w Q3.
Łukasz Godula, 11 maja 2019, wyświetlenia: 1234<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwsza runda sezonu F1 w Europie zawsze oznacza wytoczenie pierwszych dużych dział w kontekście rozwoju samochodów. Każda ekipy również w tym roku przywiozła na tor w Hiszpanii sporo nowych części i wielu zadawało sobie pytanie, czy nowy silnik Ferrari i inne poprawki pozwolą im na walkę z Mercedesem? Treningi skłaniały ku przeczącej odpowiedzi, jednak przy tak niewielkich różnicach nigdy nie można lekceważyć przeciwnika.

Q1
Pierwszym zawodnikiem, który pojawił się po zapaleniu zielonego światła był Robert Kubica. Williams prawdopodobnie celował w trzy przejazdy, więc musiał dość szybko rozpocząć walkę o jak najszybsze kółko. W garażu pozostawał Russell, jednak on przez otrzymaną karę za nową skrzynię biegów nie miał zbyt dużej motywacji do walki w czasówce. Robert uzyskał bardzo słaby czas, jednak o wiele bardziej istotny był incydent Hulkenberga, który wypadł w trzecim zakręcie i uszkodził przednie skrzydło. Niemiec był jednak w stanie wyjechać z pobocza i powoli toczył się do garażu.

Russell na szybkim kółku obrócił się w trzecim sektorze, a na czele w tym czasie było Ferrari z czasami na poziomie 1:17. Wszyscy w stawce poruszali się od razu na miękkich oponach. Szybciej od Ferrari zdołał pojechać Max Verstappen, jednak do prowadzącego Bottasa stracił 0,2 sekundy. Hulkenbergowi udało się wyjechać na pomiarowe kółko z nowym skrzydłem, jego czas nie był jednak zbyt konkurencyjny. Niemiec był pierwszym z pechowców, którzy odpadli, jednak Renault ogólnie nie prezentowało dobrych osiągów, gdyż tuż przed nim był Ricciardo.

Poza Niemcem z dalszej rywalizacji odpadli Stroll Giovinazzi Russell i Kubica.

Q2
Tym razem to dwie czołowe ekipy wyjechały jako pierwsze na tor, nie ryzykując utknięcia za wolniejszymi rywalami na mierzonym okrążeniu. Pierwsze mocniejsze rozdanie zdecydowanie poszło w ręce Mercedesa. Hamilton niemal przebił barierę 1:16, a Bottas tracił do niego 0,2 sekundy. Dalej mieliśmy Vettela ze stratą ponad sekundy. Leclerc tymczasem na pierwszym przejeździe pogubił sporo lotek spod bolidu na jednej z tarek. Tuż za Vettelem plasował się Verstappen, a najlepszym z reszty był Grosjean.

Na drugim przejeździe znacznie tempo poprawił Ricciardo, jak również Kwiat popisał się dobrym wynikiem, obaj przeszli do Q3. Pierwszym pechowcem za to był Norris, który finiszował dziś przed Albonem i Sainzem (Hiszpan popełnił spory błąd na drugim przejeździe). Dalej mieliśmy Raikkonena i Pereza. Należy jednak pamiętać, że Ricciardo zostanie cofnięty o 3 pozycje za incydent z Baku.

Q3
Na walkę o pole position nie czekał długo Hamilton i wyjechał na pierwszy przejazd znacznie przed rywalami. Przejazd Anglika nie był jednak idealnie czysty i popełnił kilka błędów. Wykorzystał to idealnie Bottas, popisując się wynikiem 1:15,406, co było o ponad pół sekundy lepszym rezultatem od partnera z zespołu. O Ferrari ciężko było powiedzieć cokolwiek pozytywnego. Stajnia z Maranello musiała odpierać ataki Red Bulla.

Drugi przejazd był zdecydowanie nietypowy. Nikt z czołówki nie poprawił swojego czasu, a Leclerc nie pokonał nawet Verstappena. Dało to trzecie z rzędu pole position dla Bottasa. Niesamowity wynik Fina. Na siódmym miejscu zameldował się Grosjean, o włos przed Magnussenem. Dużo za to stracili zarówno Kwiat, jak i Ricciardo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.08.2019  GP Węgier: wyniki wyścigu
04.08.2019  GP Węgier: najszybsze okrążenia wyścigu
04.08.2019  Hamilton zwycięża Grand Prix Węgier po świetnej strategii
04.08.2019  Zespoły zagłosują nad organizacją 22 wyścigów w sezonie 2020
03.08.2019  GP Węgier: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca