F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bottas wygrywa trzecie kwalifikacje z rzędu

Fin popisał się niesamowitym czasie na pierwszym przejeździe w Q3.
Łukasz Godula, 11 maja 2019, wyświetlenia: 1622<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwsza runda sezonu F1 w Europie zawsze oznacza wytoczenie pierwszych dużych dział w kontekście rozwoju samochodów. Każda ekipy również w tym roku przywiozła na tor w Hiszpanii sporo nowych części i wielu zadawało sobie pytanie, czy nowy silnik Ferrari i inne poprawki pozwolą im na walkę z Mercedesem? Treningi skłaniały ku przeczącej odpowiedzi, jednak przy tak niewielkich różnicach nigdy nie można lekceważyć przeciwnika.

Q1
Pierwszym zawodnikiem, który pojawił się po zapaleniu zielonego światła był Robert Kubica. Williams prawdopodobnie celował w trzy przejazdy, więc musiał dość szybko rozpocząć walkę o jak najszybsze kółko. W garażu pozostawał Russell, jednak on przez otrzymaną karę za nową skrzynię biegów nie miał zbyt dużej motywacji do walki w czasówce. Robert uzyskał bardzo słaby czas, jednak o wiele bardziej istotny był incydent Hulkenberga, który wypadł w trzecim zakręcie i uszkodził przednie skrzydło. Niemiec był jednak w stanie wyjechać z pobocza i powoli toczył się do garażu.

Russell na szybkim kółku obrócił się w trzecim sektorze, a na czele w tym czasie było Ferrari z czasami na poziomie 1:17. Wszyscy w stawce poruszali się od razu na miękkich oponach. Szybciej od Ferrari zdołał pojechać Max Verstappen, jednak do prowadzącego Bottasa stracił 0,2 sekundy. Hulkenbergowi udało się wyjechać na pomiarowe kółko z nowym skrzydłem, jego czas nie był jednak zbyt konkurencyjny. Niemiec był pierwszym z pechowców, którzy odpadli, jednak Renault ogólnie nie prezentowało dobrych osiągów, gdyż tuż przed nim był Ricciardo.

Poza Niemcem z dalszej rywalizacji odpadli Stroll Giovinazzi Russell i Kubica.

Q2
Tym razem to dwie czołowe ekipy wyjechały jako pierwsze na tor, nie ryzykując utknięcia za wolniejszymi rywalami na mierzonym okrążeniu. Pierwsze mocniejsze rozdanie zdecydowanie poszło w ręce Mercedesa. Hamilton niemal przebił barierę 1:16, a Bottas tracił do niego 0,2 sekundy. Dalej mieliśmy Vettela ze stratą ponad sekundy. Leclerc tymczasem na pierwszym przejeździe pogubił sporo lotek spod bolidu na jednej z tarek. Tuż za Vettelem plasował się Verstappen, a najlepszym z reszty był Grosjean.

Na drugim przejeździe znacznie tempo poprawił Ricciardo, jak również Kwiat popisał się dobrym wynikiem, obaj przeszli do Q3. Pierwszym pechowcem za to był Norris, który finiszował dziś przed Albonem i Sainzem (Hiszpan popełnił spory błąd na drugim przejeździe). Dalej mieliśmy Raikkonena i Pereza. Należy jednak pamiętać, że Ricciardo zostanie cofnięty o 3 pozycje za incydent z Baku.

Q3
Na walkę o pole position nie czekał długo Hamilton i wyjechał na pierwszy przejazd znacznie przed rywalami. Przejazd Anglika nie był jednak idealnie czysty i popełnił kilka błędów. Wykorzystał to idealnie Bottas, popisując się wynikiem 1:15,406, co było o ponad pół sekundy lepszym rezultatem od partnera z zespołu. O Ferrari ciężko było powiedzieć cokolwiek pozytywnego. Stajnia z Maranello musiała odpierać ataki Red Bulla.

Drugi przejazd był zdecydowanie nietypowy. Nikt z czołówki nie poprawił swojego czasu, a Leclerc nie pokonał nawet Verstappena. Dało to trzecie z rzędu pole position dla Bottasa. Niesamowity wynik Fina. Na siódmym miejscu zameldował się Grosjean, o włos przed Magnussenem. Dużo za to stracili zarówno Kwiat, jak i Ricciardo.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca