F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.05.2019

Jamie Chadwick została kierowcą rozwojowym Williamsa

Marko: Mercedes jest w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej

Coulthard: Ferrari podjęło dobrą decyzję zatrudniając Leclerca

Jos Verstappen nie wyklucza odejścia Maksa z Red Bulla po sezonie 2020

Fernando Alonso nie udało się zakwalifikować do wyścigu Indy 500

19.05.2019

Fernando Alonso może nie zakwalifikować się do wyścigu Indy 500

Beitske Visser wygrała wyścig W Series na torze Zolder

17.05.2019

Horner: Mercedes jest pewnym faworytem do tegorocznych tytułów

16.05.2019

Liberty Media prowadzi rozmowy w sprawie wyścigu F1 w Afryce

Wolff: Nasz bolid może mieć większy potencjał rozwojowy niż Ferrari

Arrivabene: Tifosi powinni jeszcze mocniej wspierać Ferrari

Giovinazzi: Czuję presję, by zdobyć swoje pierwsze punkty w F1

Meksyk bliski utraty miejsca w kalendarzu F1 na sezon 2020

AMuS: Montoya dołączył do Racing Point jako mentor Lance'a Strolla

Sirotkin: Nie miałbym problemu z dalszymi startami dla Williamsa

15.05.2019

Mazepin kończy testy w Barcelonie na czele tabeli

Latifi celuje w awans do stawki F1 z Williamsem w 2020 roku

Gasly: Red Bull może znaleźć się w Monako przed Ferrari

Camilleri: Ferrari nie panikuje mimo kryzysu

Williams potwierdza udział Latifiego w treningach w Kanadzie i Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Robert Kubica zmagał się w sobotę z nadsterownością

Po powrocie do ustawień z FP1 prowadzenie bolidu uległo wyraźnemu pogorszeniu.
Nataniel Piórkowski, 11 maja 2019, wyświetlenia: 3973<< | lista | T- | T+ | >>

Robert Kubica zmagał się w sobotę z nadsterownością bolidu, która niespodziewanie pojawiła się po powrocie do ustawień wykorzystywanych w trakcie pierwszego piątkowego treningu.

Polak zakończył Q1 na ostatnim miejscu, ale wyruszy do wyścigu z dziewiętnastego pola, ze względu na karę za wymianę skrzyni biegów, nałożoną na jego zespołowego partnera – Gerorge'a Russella.

Komentując swój występ w czasówce, kierowca Williamsa powiedział: „Pierwszy przejazd służył wyczuciu, bo brakowało mi kilometrów z trzeciego treningu. Drugi był w praktyce pierwszym ze świeżymi oponami. Był względnie dobry, niczym się nie wyróżniał od – powiedzmy – typowych ograniczeń”.

„W ostatnich zakrętach zostałem dość mocno spowolniony przez bolidy Ferrari. Później był trzeci przejazd, na którym straciłem kontrolę nad bolidem na dojeździe do czwartego zakrętu”.

Po wczorajszych zajęciach Polak wyrażał zadowolenie z przebiegu porannych jazd a jednocześnie narzekał na to, jak przebiegały popołudniowe przygotowania. Ze względu na rosnącą podsterowność Polak podjął wspólnie ze swoim zespołem decyzję o powrocie do ustawień z FP1. Okazało się jednak, że doprowadziły one do niekontrolowanego wzrostu nadsterowności, która utrudniła płynną jazdę.

„W pierwszym treningu odczucia były dobre. W drugim treningu testowaliśmy różne rzeczy, ale zacząłem odczuwać rosnącą podsterowność, więc wróciliśmy do ustawień z FP1”.

„Ogólnie bolid stał się bardzo nadsterowny. Nie spodziewaliśmy się tego. Próbowaliśmy zmieniać ustawienia i balans aerodynamiczny. Sądziłem, że nam to pomoże, ale nie pomogło, przynajmniej nie w wystarczającym stopniu” – wyjaśniał krakowianin podczas spotkania z dziennikarzami.

„Od dzisiejszego poranka odczucia i konsekwencja tempa nie były już jednak takie same. Jeśli wprowadzimy poprawkę na czas z pierwszego treningu, wynikającą z dużo gorszych warunków, jakie panowały wtedy na torze, to po pięciu okrążeniach uzyskałem tam lepszy czas niż dzisiaj w kwalifikacjach”.

Polak był dopytywany o różnice w zachowaniu bolidów, na jakie zwracał uwagę w trakcie poprzednich wyścigowych weekendów. „Jeśli chodzi o nowe podwozie, to nie poczułem żadnej różnicy. Nigdy nie mówiłem zresztą, że problem tkwi w podwoziu, nigdy nie sądziliśmy że tak jest”.

W kontekście problemów z hamulcami, Kubica potwierdził: „Optymalizacje i rozwiązania w zakresie hamulców, które tu ze sobą przywieźliśmy częściowo spisują się jak należy, częściowo nie”.

Reprezentant brytyjskiej stajni potwierdził, że w wyścigu nie będzie oceniał rozwiązań testowych, przygotowanych na ten weekend przez Williamsa. Niektóre z nich znajdą się w bolidzie Russella.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.05.2019  Kubica: Samochód bezpieczeństwa uratował nas przed ciężką końcówką
11.05.2019  Le Journal de Montreal: Latifi może zastąpić Kubicę w Williamsie
10.05.2019  Russell i Kubica zamienili się podwoziami na Grand Prix Hiszpanii
10.05.2019  Kubica: Nadal mamy problemy z hamulcami
10.05.2019  Williams: Mamy problem ze zweryfikowaniem zastrzeżeń Kubicy
Tagi:
Kubica R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca