F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2020

Stewart: Sezon bez GP Wielkiej Brytanii byłby katastrofą

Tegoroczna edycja GP Holandii została oficjalnie odwołana

Auto Hebdo: Mercedes chce zatrudnić Russella na sezon 2021

Steiner liczy na zwiększone zainteresowanie koncernów Formułą 1

Leclerc: Odejście Vettela nie da mi statusu kierowcy numer jeden

27.05.2020

WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023

Wyścigi w Wielkiej Brytanii mają odbyć się na początku sierpnia

Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności

F1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu na sezon 2021

Maldonado spodziewa się napięć w Ferrari

Steiner: Haas nie może sobie pozwolić na zatrudnienie Vettela

LGdS: Ferrari pracuje nad nowym silnikiem na GP Austrii

Russell nie traci nadziei na awans do Mercedesa

LGdS: Dmitrij Mazepin może przejąć zespół Renault

Abiteboul: McLaren pospieszał Ricciardo do podpisania kontraktu

26.05.2020

Minardi: Mercedes jest gotów sprzedać swój team F1

FIA otwarła internetową platformę do zgłaszania naruszeń przepisów

Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane

Hockenheim deklaruje gotowość w razie wypadnięcia Silverstone

Abiteboul: Nowe regulacje zwiększają szanse na pozostanie Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes zgarnia piąty dublet z rzędu

Tym razem w wewnętrznej walce lepszy był Hamilton.
Łukasz Godula, 12 maja 2019, wyświetlenia: 2362<< | lista | T- | T+ | >>
Jak już wspominano wiele razy w ten weekend, wyścig o Grand Prix Hiszpanii miał przywrócić Ferrari na właściwe tory w kontekście walki o mistrzostwo. Ponownie jednak brutalnie przekonaliśmy się, że zapowiedzi nie tworzą wyników. Potrzebna jest ciężka praca, perfekcyjne zgranie zespołu i bezbłędna jazda kierowców. To wszystko miał Mercedes, niczego z tych rzeczy nie miało Ferrari, co wypunktował Red Bull wskakując na podium z Verstappenem.

Mocny start Hamiltona i Vettela
Na starcie bardzo agresywną taktykę obrał Vettel i Hamilton. Obaj mocno ruszyli z miejsca i wzięli w kleszcze Bottasa, który zaliczył nieco niemrawy start. Trójka wjechała w pierwszy zakręt bok w bok, jednak nie było tam dla wszystkich miejsca. Najlepiej na zamieszaniu wyszedł Hamilton, obejmując prowadzenie, drugi obronił się Bottas, jednak Vettel musiał się bronić przed Verstappenem i Leclerkiem. Niestety dla Niemca, Holender zdołał go wyprzedzić i pognał za Mercedesem.

W przeciwieństwie do Hamiltona, bardzo słabo wystartował Lando Norris i spadł na szesnaste miejsce. Jeszcze gorzej pierwsze kółko ułożyło się dla Raikkonena, który wypadł na pobocze i spadł na koniec stawki. Na kolejnych kółkach Ferrari prezentowało bardzo słabe tempo wyścigowe, a Leclerc naciskał na Vettela. Jednak nawet po zmianie pozycji nie byli w stanie gonić Verstappena.

Mało akcji, pierwsze postoje
Jak to bywa w Hiszpanii, jedyną akcją na torze są postoje i kraksy. Nie inaczej było w tym roku. Na 20. kółku do mechaników zjechał Vettel, jednak był to bardzo słaby postój ze względu na problemy z lewym tylnym kołem. Okrążenie później zjechał Verstappen, ale tu nie było problemu z wymianą koła. Vettel przez opóźnienie wyjechał za Toro Rosso.

W środku stawki po postoju Ricciardo wyprzedził Sainza, jednak Hiszpan odwdzięczył się rywalowi na torze i powrócił na prowizoryczne jedenaste miejsce. Liderujący Hamilton zjechał na 28. kółku, jedno po Bottasie. Obaj założyli pośrednią mieszankę. Po postojach Vettel dojechał do Leclerca, który jechał na twardej mieszance, ale musiał wywalczyć pozycję na torze, co ostatecznie się udało i wskoczył na czwarte miejsce.

Na torze działo się niewiele, jednak Kwiat postanowił nieco urozmaicić wyścig i wyprzedził Magnussena w walce o ósmą lokatę. Na 41. kółku Vettel dokonał drugiego postoju, tym razem już szybkiego (a warto wspomnieć, że pierwszy pit stop Leclerca również był słaby). Kilka minut później realizator dostrzegł na tylnych kołach Hamiltona pęcherze, wyglądające na tyle niebezpieczne, że ekipa zdecydowała się na prewencyjne postoje.

Kraksa Strolla i Norrisa
Gdy Bottas miał już drugą wizytę u mechaników za sobą doszło do kraksy pomiędzy Norrisem, a Strollem. Kierowca McLarena próbował wyprzedzić Kanadyjczyka, jednak ten nie za bardzo przejął się jadącym obok rywalem i doszło do kolizji, która wyeliminowała obu zawodników. Na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, ale nie zagroził prowadzeniu Hamiltona, który szybko zjechał do alei serwisowej. Podobnie zrobiła niemal całą stawka, choć Vettel pozostał na torze, ze względu na posiadanie dość świeżych opon.

Podczas restartu Gasly zaatakował Vettela, ale Niemiec zdołał się obronić, przy czym kierowca Red Bulla musiał szybko odpierać ataki Magnussena. Walka trwała kilka zakrętów i mogła się podobać, choć nie doszło do zmiany pozycji. W tym czasie Sainz wyprzedził Kwiata i przeskoczył na dziewiąte miejsce (wcześniej przeskakując na dziesiąte podczas neutralizacji). Hamilton szybko odjechał stawce, a Grosjean postanowił nie odpuszczać w końcówce i był głównym aktorem akcji na kilku okrążeniach.

Walka na ostatnich kółkach
Francuz próbował atakować w pierwszym zakręcie Magnussena, ale za każdym razem bronił się wyjazdem poza tor w celu uniknięcia kraksy. Wykorzystał to Sainz, wchodzą na wewnętrzną kierowcy Haasa, ale ten nie odpuścił i doszło do kontaktu, a Grosjean znowu wyjechał poza tor. Okrążenie później było już po wszystkim i Sainz spokojnie pokonał rywala. Kwiat również zwietrzył swoją szansę i zepchnął Grosjeana na dziesiąte miejsce, które ten utrzymał pomimo ataków Albona.

Na czele nie doszło do zamiany pozycji i Hamilton spokojnie wygrał po raz trzeci z rzędu w Grand Prix Hiszpanii. Dla Mercedesa to rekordowy, piąty dublet z rzędu. Niestety dla nas, jedyne czym możemy się ekscytować to walka wewnątrz Mercedesa, gdyż Ferrari póki jest pośrodku niczego. Tempo zarówno w kwalifikacjach, jak i wyścigu mocno odstaje od mistrzów świata, a ekipa z Maranello posiada jedynie mocny silnik. W dzisiejszej Formule 1 to za mało. Jednak czy czerwoni rzucą jeszcze rękawicę Mercedesowi w tym sezonie? Najbliższa okazja w Monako, gdzie jak wiemy może wydarzyć się wszystko.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.03.2020  F1 pracuje nad stworzeniem kalendarza z 17-18 wyścigami
31.12.2019  Panama zainteresowana organizacją Grand Prix F1
01.12.2019  Hamilton pewnie wygrywa finał sezonu F1
01.12.2019  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
01.12.2019  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca