F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.05.2020

Grand Prix Węgier zajmie miejsce Silverstone?

Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam

Ricciardo: Wspomnienia GP Monako 2016 nękały mnie przez dwa lata

Autosport: Zespoły zgodziły się na zestaw nowych przepisów

Sainz senior: Carlos zgotuje niespodziankę fanom Ferrari

Todt nie sądzi, że Ferrari skorzysta z prawa weta

22.05.2020

Coulthard: Vettel powinien rozważyć starty dla Astona Martina

Magny-Cours wyklucza wyścig bez kibiców w sezonie 2020

Ferrari zamierza w poniedziałek otworzyć swoją fabrykę

Heidfeld: Jeszcze w tym roku możemy zobaczyć Schumachera w Alfie

Sirotkin zainteresowany powrotem do F1 z Williamsem w 2021 roku

21.05.2020

Motorsport-Total: Renault podjęło rozmowy z Valtterim Bottasem

Ferrari potwierdza zainteresowanie wejściem do IndyCar

Grosjean: Zamieszanie na rynku kierowców nie dobiegło końca

Powroty do F1 to nic nowego, ale coś trudnego

Wolff: Mercedes nie prowadzi negocjacji z Vettelem

20.05.2020

Hockenheim potwierdza zaawansowane rozmowy z F1

Zarząd Daimlera naciska na zatrudnienie Vettela w Mercedesie?

Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu

Sainz: Liczę, że umowa z Ferrari uratuje Grand Prix Hiszpanii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Norris: Stroll pojechał jakbym zniknął z toru

Sędziowie podjęli decyzję o braku kary dla któregokolwiek zawodnika.
Łukasz Godula, 12 maja 2019, wyświetlenia: 1721<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sędziowie Grand Prix Hiszpanii nie ukarali Lance'a Strolla ani Lando Norrisa za kolizję z dzisiejszego wyścigu. Norris określił zachowanie Strolla, jakby ten uznał, że McLaren „zniknął z toru”.

Stroll i Norris zderzyli się walcząc o 14. pozycję na 21 okrążeń do mety. Kraksa wyeliminowała obu zawodników z wyścigu i spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Norris próbował wyprzedzić Strolla po zewnętrznej pierwszego zakrętu i jechał po lewej Strolla, jednak tego zaczął zjeżdżać w stronę McLarena, doprowadzając do kolizji. Sędziowie uznali, że kolizja nie wypełniła wszystkich znamion pełnej lub umyślnej winy zawodnika, przez co nikogo nie ukarali.

W oświadczeniu czytamy: „Kierowca z numerem 4 (Norris) stwierdził, że miał prawo oczekiwać miejsca w drugim zakręcie, podczas gdy kierowca z numerem 18 (Stroll) oświadczył, że był na linii wyścigowej w pierwszym zakręcie i musiał wejść w drugi zakręt pozostając na linii wyścigowej. Przyznał, że nie był świadomy położenia samochodu z numerem 4. Sędziowie uważają, że kierowca z numerem 4 mógł odpuścić atak w drugim zakręcie, jak również kierowca z numerem 18 powinien być świadomy, że samochód rywala znajduje się na wewnętrznej”.

Norris zapytany przed wizytą u sędziów, czy rozważał odpuszczenie ataku, odpowiedział: „Cóż, on wiedział, że tam jestem na wejściu w pierwszy zakręt. Nie wiem co myślał później. Ciągle byłem po zewnętrznej, miałem znaczną część mojego samochodu po jego boku w drugim zakręcie. Jednak gdy zaczął skręcać w lewo to powiedziałbym, że pomyślał, iż kompletnie odpuściłem, albo zniknąłem, albo nie wiem co jeszcze. W tym momencie wiedziałem już, że skręci i nie da mi wystarczająco miejsca. Próbowałem odpuścić i zrobić co się dało, ale nie miałem już na to czasu”.

Gdy zapytano Strolla o incydent, przekonywał, że nie było wystarczająco dużo miejsca w zakręcie, by zmieściły się tam dwa samochody. „Nie widziałem powtórki, więc muszę to sprawdzić, jednak nie było tam wystarczająco dużo miejsca” – powiedział Stroll przed udaniem się do sędziów. „Musiałem skręcić, więc to zrobiłem i nic więcej nie mogłem zrobić. Zahamowałem na wewnętrznej i skręciłem w pierwszy zakręt, a później w kolejny i niestety nie było tam miejsca na dwa samochody”.

Norris po incydencie przepraszał, jednak wyjaśnił, że zdecydowanie nie był to przeprosiny dla Strolla. „Jeśli kończę wyścig udziałem w kraksie, to ja jestem kierowcą, ja podejmuję decyzje” – wyjaśnił Norris. „Czy powinienem był ryzykować wyprzedzanie... Nie wiem. Po prostu jest mi przykro, ponieważ to ja prowadzę i zawiodłem zespół nie kończąc wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.04.2020  Norris: Williams wraca do walki w środku stawki
02.04.2020  Sainz i Norris zgodzili się na obniżkę pensji
01.04.2020  Norris: Simracing stresuje mnie bardziej niż prawdziwe wyścigi
22.03.2020  Norris planuje zmiany malowania kasku przed każdym wyścigiem
27.02.2020  Norris: Nowy McLaren nie jest tak dobry jak na to liczyłem
Tagi:
Stroll Lan.
Norris L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca