F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.05.2019

Jamie Chadwick została kierowcą rozwojowym Williamsa

Marko: Mercedes jest w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej

Coulthard: Ferrari podjęło dobrą decyzję zatrudniając Leclerca

Jos Verstappen nie wyklucza odejścia Maksa z Red Bulla po sezonie 2020

Fernando Alonso nie udało się zakwalifikować do wyścigu Indy 500

19.05.2019

Fernando Alonso może nie zakwalifikować się do wyścigu Indy 500

Beitske Visser wygrała wyścig W Series na torze Zolder

17.05.2019

Horner: Mercedes jest pewnym faworytem do tegorocznych tytułów

16.05.2019

Liberty Media prowadzi rozmowy w sprawie wyścigu F1 w Afryce

Wolff: Nasz bolid może mieć większy potencjał rozwojowy niż Ferrari

Arrivabene: Tifosi powinni jeszcze mocniej wspierać Ferrari

Giovinazzi: Czuję presję, by zdobyć swoje pierwsze punkty w F1

Meksyk bliski utraty miejsca w kalendarzu F1 na sezon 2020

AMuS: Montoya dołączył do Racing Point jako mentor Lance'a Strolla

Sirotkin: Nie miałbym problemu z dalszymi startami dla Williamsa

15.05.2019

Mazepin kończy testy w Barcelonie na czele tabeli

Latifi celuje w awans do stawki F1 z Williamsem w 2020 roku

Gasly: Red Bull może znaleźć się w Monako przed Ferrari

Camilleri: Ferrari nie panikuje mimo kryzysu

Williams potwierdza udział Latifiego w treningach w Kanadzie i Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Norris: Stroll pojechał jakbym zniknął z toru

Sędziowie podjęli decyzję o braku kary dla któregokolwiek zawodnika.
Łukasz Godula, 12 maja 2019, wyświetlenia: 1658<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sędziowie Grand Prix Hiszpanii nie ukarali Lance'a Strolla ani Lando Norrisa za kolizję z dzisiejszego wyścigu. Norris określił zachowanie Strolla, jakby ten uznał, że McLaren „zniknął z toru”.

Stroll i Norris zderzyli się walcząc o 14. pozycję na 21 okrążeń do mety. Kraksa wyeliminowała obu zawodników z wyścigu i spowodowała wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Norris próbował wyprzedzić Strolla po zewnętrznej pierwszego zakrętu i jechał po lewej Strolla, jednak tego zaczął zjeżdżać w stronę McLarena, doprowadzając do kolizji. Sędziowie uznali, że kolizja nie wypełniła wszystkich znamion pełnej lub umyślnej winy zawodnika, przez co nikogo nie ukarali.

W oświadczeniu czytamy: „Kierowca z numerem 4 (Norris) stwierdził, że miał prawo oczekiwać miejsca w drugim zakręcie, podczas gdy kierowca z numerem 18 (Stroll) oświadczył, że był na linii wyścigowej w pierwszym zakręcie i musiał wejść w drugi zakręt pozostając na linii wyścigowej. Przyznał, że nie był świadomy położenia samochodu z numerem 4. Sędziowie uważają, że kierowca z numerem 4 mógł odpuścić atak w drugim zakręcie, jak również kierowca z numerem 18 powinien być świadomy, że samochód rywala znajduje się na wewnętrznej”.

Norris zapytany przed wizytą u sędziów, czy rozważał odpuszczenie ataku, odpowiedział: „Cóż, on wiedział, że tam jestem na wejściu w pierwszy zakręt. Nie wiem co myślał później. Ciągle byłem po zewnętrznej, miałem znaczną część mojego samochodu po jego boku w drugim zakręcie. Jednak gdy zaczął skręcać w lewo to powiedziałbym, że pomyślał, iż kompletnie odpuściłem, albo zniknąłem, albo nie wiem co jeszcze. W tym momencie wiedziałem już, że skręci i nie da mi wystarczająco miejsca. Próbowałem odpuścić i zrobić co się dało, ale nie miałem już na to czasu”.

Gdy zapytano Strolla o incydent, przekonywał, że nie było wystarczająco dużo miejsca w zakręcie, by zmieściły się tam dwa samochody. „Nie widziałem powtórki, więc muszę to sprawdzić, jednak nie było tam wystarczająco dużo miejsca” – powiedział Stroll przed udaniem się do sędziów. „Musiałem skręcić, więc to zrobiłem i nic więcej nie mogłem zrobić. Zahamowałem na wewnętrznej i skręciłem w pierwszy zakręt, a później w kolejny i niestety nie było tam miejsca na dwa samochody”.

Norris po incydencie przepraszał, jednak wyjaśnił, że zdecydowanie nie był to przeprosiny dla Strolla. „Jeśli kończę wyścig udziałem w kraksie, to ja jestem kierowcą, ja podejmuję decyzje” – wyjaśnił Norris. „Czy powinienem był ryzykować wyprzedzanie... Nie wiem. Po prostu jest mi przykro, ponieważ to ja prowadzę i zawiodłem zespół nie kończąc wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2019  Mercedes i Ferrari pojawią się w drugim sezonie "Jazdy o życie"?
28.04.2019  Norris: Restarty wyścigu w Baku będą teraz mniej ekscytujące
14.04.2019  Sainz: Kwiat powinien był wykazać się większą cierpliwością
31.03.2019  Grosjean i Norris: To Vettel nabałaganił w ostatnim zakręcie
30.03.2019  Grosjean ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP Bahrajnu
Tagi:
Stroll Lan.
Norris L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca