F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica zadowolony po czasówce w Monte Carlo

"Jestem zadowolony, tym bardziej że wiele osób mówiło, że nie dam rady skręcić tu kierownicą".
Nataniel Piórkowski, 25 maja 2019, zmieniony 25.05.2019 20:22, wyświetlenia: 2480<< | lista | T- | T+ | >>

Robert Kubica dał do zrozumienia, że jest zadowolony z występu w kwalifikacjach do Grand Prix Monako.

Polak zakończył je na dwudziestym miejscu, tracąc 0,3s do kolegi z Williamsa – George'a Russella. Czasówkę krakowianina skomplikował pierwszy przejazd, w trakcie którego trafił on na spory ruch na torze.

Później Williams nie miał już czasu, aby zmienić program kwalifikacyjny. Kubicy nie pozostało nic innego, jak powalczyć o jak najlepszy rezultat trzymając się pierwotnie założonego planu. Jego realizacja była z kolei utrudniona przez nieoptymalną pracę opon.

„Jestem zadowolony z występu w kwalifikacjach, tym bardziej że wiele osób mówiło, że nie dam rady skręcić tutaj kierownicą. Było dobrze. Wiem, że wiele zależało dzisiaj od okrążenia rozgrywkowego i tego typu rzeczy. Nie mogłem wcześniej opuścić garażu w pierwszym przejeździe, bo na torze panował duży ruch. Tutaj to normalne. Wszyscy muszą się tutaj mierzyć z zarządzaniem okrążeniami wyjazdowymi, a wiele od nich zależy. Wiemy na przykład, jak wrażliwe są tegoroczne opony”.

„Mieliśmy mało czasu. To w stylu Monako, że gdy zaliczasz czyste okrążenie wyjazdowe, to możesz pokusić się o dobry czas już na pierwszym kółku. Gdy go nie masz, to jesteś w kłopotach. W dodatku do samego końca nie zdajesz sobie z tego sprawy. Brakowało nam czasu na zmianę programu, to wszystko”.

Do 2010 roku Kubica ścigał się w Formule 1 na oponach produkowanych przez Bridgestone'a. Zapytany o to, o ile bardziej wrażliwe od nich jest obecne ogumienie Pirelli, odparł: „Bardzo. Jest bardzo wrażliwe. W przeszłości czymś normalnym było, że ogumienie miało szerszy zakres operacyjny, bo bolidy były lżejsze. Opony tak nie cierpiały. Obecne bolidy generują znacznie wyższe obciążenia. Myślę, że Pirelli wykonuje dobrą robotę, bo siły działające na te opony są dużo większe. Prawdopodobnie dlatego mamy teraz wąskie okno operacyjne. Gdy z niego wypadamy pogarszają się właściwości jezdne. W przeszłości tak nie było. To konsekwencja charakterystyki obecnych bolidów”.

Mówiąc o swoim rytmie jazdy, Polak stwierdził: „Nie było mnie tu dziewięć lat. Pierwszy dzień nie był dla nas łatwy. Dobrym osiągnięciem było utrzymanie się na torze. Oczywiście nie jest łatwo, bo trzeba zbudować pewność siebie. Zawsze można zrobić coś lepiej, coś inaczej, ale poza drobnymi problemami, to jak dotąd możemy mówić o umiarkowanie dobrym weekendzie. Jedynym celem w naszej sytuacji jest dowiezienie bolidu do mety w jednym kawałku. Jutro będę się o to starał”.

Bolid FW42 słynie z olbrzymiej niestabilności w zakrętach. Pomimo tego Kubica deklaruje, iż czerpie radość z jazdy po torze w Monte Carlo. „Odczucia były dzisiaj lepsze w niż w czwartek. Właściwości jezdne stały na nieco wyższym poziomie, mieliśmy wyższą przyczepność. Jest OK. W kwalifikacjach chciałbyś pocisnąć, ale zdajesz sobie sprawę, że brakuje ci przyczepności... Monako to nadal taki obiekt, który daje adrenalinę. Było przyjemnie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca