F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.12.2022

Patrick Tambay zmarł w wieku 73 lat

02.12.2022

Grand Prix Chin 2023 zostało oficjalnie odwołane

Portugalia zastąpi w przyszłorocznym kalendarzu Grand Prix Chin?

Calvin Lo zainteresowany utworzeniem jedenastego zespołu F1

Benedetto Vigna zostanie tymczasowym szefem Ferrari?

Latifi: Brakowało mi pewności za kierownicą bolidów Williamsa

01.12.2022

Alex Palou będzie trzecim kierowcą McLarena w sezonie 2023

Turrini: Binotto dysponuje ofertą dołączenia do Audi

30.11.2022

Marko: Następca Binotto może zostać wybrany wewnątrz Ferrari

Sargeant będzie rywalizował w F1 z numerem startowym #2

29.11.2022

Mattia Binotto ustąpi ze stanowiska szefa Scuderii Ferrari

28.11.2022

Tor w Dżuddzie zmodyfikowany przed wyścigiem w sezonie 2023

Verstappen: Ricciardo nie powinien był odchodzić z Red Bulla

Włoska prasa pewna ustąpienia Binotto ze stanowiska szefa Ferrari

Ocon: Alonso wykonał tylko dwa procent swojej pracy w Alpine

De Vries: Praktycznie poddałem się w walce o miejsce w F1

25.11.2022

Verstappen zaprzecza plotkom o lobbowaniu za zwolnieniem Pereza

Mazepin: Moim celem pozostaje powrót do Formuły 1

24.11.2022

Horner: Sukcesy Red Bulla z sezonu 2022 bolą naszych rywali

Hulkenberg: Odczułem "ludzką degradację" pod koniec testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton wygrywa GP Monako po problemach z oponami

Anglik musiał dziś wykazać się niezwykle mocną defensywą.
Łukasz Godula, 26 maja 2019, wyświetlenia: 3847<< | lista | T- | T+ | >>

Monako pomimo swego uroku ma jedną cechę, która potencjalnie do wyścigów praktycznie w ogóle nie przystaje – tutaj po prostu nie da się wyprzedzać. Dzisiaj kilku kierowców przekonało się tym dość dotkliwie, jednak jednocześnie doprowadziło to do rozwiązań strategicznych, które w innych miejscach byłyby niemożliwe do przeprowadzenia.

Spokojny start
Bardzo istotną informacją jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu było prawdopodobieństwo wystąpienia opadów w wysokości 90%. Uprzedzając fakty – meteorologów z Monako warto by wysłać na dodatkowe szkolenia. Niemniej jednak sam start przebiegł dość spokojnie. Max Verstappen niemal wyprzedził Bottasa w pierwszym zakręcie, ale Fin nie odpuścił i nie pozwolił się pokonać.

Doszło jednak do zmiany pozycji między Magnussenem i Ricciardo, a Kwiat spadł o dwie pozycje za Sainza i Albona. Miało to dość duże znaczenie w kontekście dalszej walki o miano najlepszego z reszty. Początek wyścigu nie obfitował w manewry wyprzedzania, choć Leclerc wciskał się gdzie tylko mógł i początkowo przynosiło to niezłe rezultaty.

Zbyt duży optymizm Leclerca
Podczas gdy w połowie pierwszej dziesiątki Ricciardo prezentował ekstremalnie słabe tempo, nieco dalej Leclerc wychodził ze skóry, by pokonywać kolejnych rywali. Pierwsze schody zaczęły się, gdy trafił na Grosjeana, choć po dwóch kółkach walki Monakijczyk popisał się świetnym manewrem w zakręcie Rascasse. Dokładnie tego samego chciał spróbować z Hulkenbergiem, ale źle wyliczył odległość od band i się z nimi zderzył. Poza stratą kilku pozycji, Charles miał od tego momentu przebitą oponę.

Zaczęła się dramatyczna walka o dojechanie do pitlane w celu założenia nowego kompletu. Guma w końcu się poddała i zaczęła niszczyć podłogę Ferrari. Szczątków było naprawdę sporo na całym torze, więc sędziowie postanowili o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.

Do boksów od razu zjechali Hamilton, Verstappen, Bottas i Vettel. Doszło tam do walki, gdzie Max w ostrym stylu wyprzedził Bottasa, jednak później otrzymał za to karę doliczenia pięciu sekund. Mercedesy w przeciwieństwie do rywali założyły twardą mieszankę. Bottas chyba szybko zorientował się, że to błąd i zjechał jeszcze raz, nie tracąc pozycji, gdyż ciągle trwała neutralizacja. Reszta czołowej dziesiątki nie zjechała, a restart nastąpił po 14. okrążeniu.

Problemy Hamiltona z pośrednią mieszanką
Leclerc próbował odzyskiwać ponownie pozycje, ale ostatecznie się poddał na 18. kółku, gdyż samochód był zbyt mocno zniszczony. Hamilton tymczasem został na torze na pośrednich oponach, a deszcz nie zamierzał się pojawiać nad ulicami księstwa. Lewis dość mocno dyskutował przez radio co zrobić z tym fantem, jednak polecono mu po prostu oszczędzać opony, co robił na tyle mocno, że jechał tempem Williamsa.

Na szesnastym okrążeniu ogromnego pecha miał Robert Kubica, który do tej pory jechał naprawdę mocnym tempem. Jednak wjechał w niego w Rascasse Giovinazzi, powodując blokadę drogi. Polak jednak zdołał nie zgasić samochodu i pojechał dalej, choć z dużą stratą. Walka pomiędzy tą dwójką nie skończyła się jednak, gdyż Włoch otrzymał karę doliczenia 10 sekund, a Robert prezentował naprawdę bardzo mocne tempo. Można powiedzieć, że najlepsze w tym sezonie. Ostatecznie to zawodnik Williamsa wyszedł z rywalizacji zwycięsko i uciekł przed kolejną ostatnią pozycją na mecie.

Nerwowa końcówka Mercedesa
Verstappen wiedząc o swojej karze robił co mógł, by wyprzedzić Hamiltona i nadrobić czas doliczony przez karę. Ostateczny atak nadszedł na kilka okrążeń przed metą, ale Max jedynie uderzył za tunelem w Brytyjczyka, szczęśliwie nie niszcząc samochodu rywala ani swojego. Anglik po wielu dramatycznych komunikatach zdołał dowieźć zwycięstwo do mety, a Verstappen spadł na czwarte miejsce. Podium uzupełnili tym samym Vettel i Bottas.

W dalszej części stawki miano najlepszych z reszty powędrowało do McLarena i Carlosa Sainza, który dzięki dobrej strategii pokonał Toro Rosso i finiszował na szóstym miejscu. Wysoko jadący na początku wyścigu Ricciardo niestety nie doczekał się deszczu i postój w czasie neutralizacji okazał się błędem. Australijczyk zgarnął dziś tylko dwa za dziewiąte miejsce, choć na uznanie zasługuje pogoń za Grosjeanem, który przez karę doliczenia pięciu sekund spadł na 10. pozycję.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza:50 %
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.11.2022  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
20.11.2022  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia w wyścigu
20.11.2022  Verstappen pieczętuje mistrzowski sezon wygraną w Abu Zabi
19.11.2022  GP Abu Zabi: wyniki kwalifikacji
19.11.2022  Verstappen na pole position do Grand Prix Abu Zabi
Tagi:
Monte Carlo
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca