F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2019

Honda wprowadzi we Francji trzecią ewolucję jednostki napędowej

Nowe bolidy F1 nie będą bazować na futurystycznych koncepcjach

Alonso otwarty na powrót do Formuły 1

18.06.2019

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Austrii

Ocon: Mam nadzieję, że wkrótce poznam plany na sezon 2020

Władze toru Spa domagają się renegocjacji umowy z F1

Ferrari poprosiło o ponowne zbadanie incydentu z udziałem Vettela

17.06.2019

Hamilton: Ferrari ma obecnie najbardziej konkurencyjny silnik w F1

Todt bagatelizuje kontrowersje związane z karą nałożoną na Vettela

Marko: Zabroniłbym Verstappenowi przetestowania motocykla MotoGP

Projektanci bronią decyzji o pochyleniu ostatniego zakrętu Zandvoort

Binotto: Francja może być dla nas kolejnym wymagającym weekendem

16.06.2019

Abiteboul: Formuła 1 nie może przejść obojętnie obok kary Vettela

Tost: Współcześni kierowcy są zbyt wysportowani by wysiadali zmęczeni

15.06.2019

Piątkowe treningi będą premiowane punktami do superlicencji od 2020 roku

14.06.2019

Antonio Giovinazzi został laureatem nagrody Lorenzo Bandiniego

Kubica: Gdyby to ode mnie zależało, Vettel nie dostałby kary w Kanadzie

Renault przywiezie na wyścig we Francji duży pakiet usprawnień

Giovinazzi: Szukam rozwiązań moich tegorocznych problemów

Marko namawia Carmelo Ezpeletę do ubiegania się o posadę szefa F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Leclerc z najlepszym czasem w drugim treningu przed GP Kanady

Lewis Hamilton uderzył w barierę i stracił sporą część FP2. Robert Kubica dwudziesty.
Nataniel Piórkowski, 7 czerwca 2019, wyświetlenia: 4571<< | lista | T- | T+ | >>

Charles Leclerc dał Ferrari nadzieję na nawiązanie walki z Mercedesem, popisując się najlepszym czasem w popołudniowym piątkowym treningu w Montrealu. Na drugim miejscu uplasował się Sebastian Vettel, a trzeci był Valtteri Bottas. Lewis Hamilton stracił sporą część zajęć po uderzeniu o barierę.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Robert Kubica, który przed południem musiał oddać stery swego bolidu kierowcy rozwojowemu Williamsa – Nicholasowi Latifiemu. Pomiarowe okrążenie wcześniej od Polaka ukończył jednak Lando Norris z McLarena, który wykręcił czas 1:16,303s. Niedługo po tym lepszym rezultatem popisał się Alex Albon (1:14,7s). Na drugiej pozycji plasował się Lance Stroll, dla którego weekend w Montrealu jest domową eliminacją mistrzostw świata. Nie dziwiło to że na początku treningu zespoły w przeważającej mierze koncentrowały się na pracy z wykorzystaniem pośredniej mieszanki.

Po kwadransie na czele tabeli plasowali się już zawodnicy Ferrari. Charles Leclerc dysponował nieznaczną przewagą 0,03s nad Sebastianem Vettelem. Niedługo po tym czterokrotny mistrz świata pobił wynik młodego Monakijczyka, schodząc do poziomu 1:13,9s. Wyjazdowe kółka kończyli już wtedy kierowcy Mercedesa. Lewis Hamilton od razu popisał się okrążeniem poniżej 1m13s, zyskując już na wstępie sekundę przewagi nad rywalem ze Scuderii. Bottas znalazł się na drugim miejscu – w bolidzie Fina znajdowało się jednak twarde ogumienie.

Opony oznaczone białym kolorem zamontowano także do Red Bulla RB14 Maxa Verstappena. Holender nie miał jednak żadnych szans, aby zbliżyć się do reprezentantów Srebrnych Strzał i tracił do Bottasa około osiem dziesiątych sekundy. Hamilton miał rezerwy – uzyskał nowy rekord w pierwszym sektorze, ale chwilę później zwolnił natrafiając na wolniejszych kierowców. W międzyczasie Vettel zbliżył się do kierowcy ze Stevenage na 0,6s. Wkrótce po tym lepszym osiągnięciem od Niemca popisał się Leclerc.

W bolidzie Alfy Romeo trwała wymiana skrzyni biegów w konstrukcji C38 Antonio Giovinazziego, który przed południem uderzył w ścianę na wyjściu z dziewiątego zakrętu. W tym samym miejscu w tarapaty wpadł Hamilton. Urzędujący czempion F1 z dość dużą siłą uderzył o betonową barierę, przebijając prawą tylną oponę. Brytyjczyk mógł kontynuować jazdę i w żółwim tempie powrócił do swych mechaników w alei serwisowej. Nie wiadomo było jednak, do jak rozległych uszkodzeń doszło w głębi bolidu W10.

Kiedy mechanicy Mercedesa przystępowali do pierwszych napraw, czołówka przeszła na miękkie ogumienie. Vettel odebrał Hamiltonowi pierwszą pozycję w tabeli z czasem 1:12,551s. Był to wynik lepszy o 0,050s od Bottasa. Niedługo po tym lepszy wynik trafił na konto Leclerca. 21-latek pokonał pętlę ulicznego toru w Kanadzie w czasie o 0,07s od zespołowego partnera.

Gdy kierowcy wykonywali przejazdy symulujące kwalifikacje, Mercedes potwierdził, że w bolidzie Hamiltona doszło do uszkodzenia podłogi oraz zawieszenia. Malały szanse na to, że lider mistrzostw świata pojawi się jeszcze na torze w trakcie popołudniowych jazd.

Verstappen także zabiegał o poprawę osobistego rekordu – Holender starał się tak mocno, że kończąc próbę uderzył lekko o ścianę mistrzów, gdy dostrzegł przed sobą zespołowego kolegę, przygotowującego się do startu szybkiego kółka. Holender nie uzyskał reprezentatywnego wyniku i zjechał do pit lane. Red Bull nie prezentował nadspodziewanie dobrej formy, plasując się w dole czołowej dziesiątki. Dobrze szło za to Kevinowi Magnussenowi z Haasa, który po kółku na miękkiej mieszance okupował czwartą pozycję. Zepchnął go z niej jednak Carlos Sainz, którego strata do lidera zamknęła się w 0,4s.

Coraz lepiej radzili sobie reprezentanci Racing Point – Perez był siódmy, a Stroll dziewiąty. Gdy do jazdy powrócił Giovinazzi, na dwa ostatnie miejsca w klasyfikacji spadli kierowcy Williamsa – George Russel był dziewiętnasty i dysponował przewagą mniej więcej 0,250s nad Kubicą. O ile tempo kierowców stajni z Grove nie było żadnym zaskoczeniem, niepokój mógł pojawiać się w Alfie Romeo. Raikkonen plasował się tylko na szesnastym miejscu, co mogło zwiastować kolejny problematyczny weekend dla teamu z Hinwil.

W ciągu ostatnich trzydziestu minut programy zespołów skierowane zostały na przygotowania do niedzielnego wyścigu. Świetna pogoda i wysokie temperatury miały utrzymywać się aż do samej niedzieli, dzięki czemu kierowcy otrzymali szansę sprawdzenia ustawień w optymalnych warunkach.

Trudno było oceniać tempo zespołów, ze względu na brak wiedzy na temat takich czynników jak zapas paliwa, tryb pracy silnika i tym podobne. Uwagę zwróciły jednak konkurencyjne osiągi Bottasa na twardej mieszance. Fin nie odstawał zbytnio rezultatami od Leclerca, który miał w swym SF90 miękkie ogumienie. Vettel zbierał w tym samym momencie dane na temat miękkiej mieszanki, uzyskując czasy w granicach 1m19-20s. Na dojeździe do szykany przed prostą startową doszło do pojedynku pomiędzy Grosjeanem i Strollem. Pierwszy z wymienionych zawodników musiał ratować się wyjazdem na wyasfaltowane pobocze. Sędziowie potwierdzili, że incydent zostanie zbadany po zakończeniu sesji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:12,177--39
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:12,2510,0740,07438
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:12,3110,1340,06046
4.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,5530,3760,24245
5.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,9350,7580,38241
6.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:12,9380,7610,0038
7.11Sergio PerezRacing Point RP191:13,0030,8260,06539
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:13,0160,8390,01340
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:13,1680,9910,15242
10.18Lance StrollRacing Point RP191:13,1710,9940,00337
11.4Lando NorrisMcLaren MCL341:13,2491,0720,07838
12.10Pierre GaslyRed Bull RB151:13,3451,1680,09638
13.33Max VerstappenRed Bull RB151:13,3881,2110,04322
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:13,4361,2590,04845
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:13,5211,3440,08540
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:13,5421,3650,02141
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:13,5981,4210,05639
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:14,8702,6931,27216
19.63George RussellWilliams FW421:15,0362,8590,16636
20.88Robert KubicaWilliams FW421:15,2873,1100,25144
107% najlepszego czasu: 1:17,229

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2019  Hamilton wygrywa GP Kanady po karze czasowej dla Vettela
09.06.2019  GP Kanady: wyniki wyścigu
09.06.2019  GP Kanady: najszybsze okrążenia w wyścigu
08.06.2019  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
08.06.2019  Vettel zdobył pole position do wyścigu w Montrealu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca