F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.09.2019

Paul Ricard nie zorganizuje wyścigów F2 i F3 w sezonie 2020

Rywale zastanawiają się nad źródłem przewagi Ferrari na prostych

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Rosji

Vettel: Ferrari nie jest zaskoczone wysoką formą Leclerca

Hulkenberg zaprzecza, że podpisał już umowę z Haasem

Tost nie spodziewa się powrotu Albona do Toro Rosso

16.09.2019

Binotto wyklucza duet Leclerc-Verstappen w Ferrari

Panthera potwierdza zainteresowanie miejscem w F1

Todt zapowiada przepis o maksymalnej długości czasu okrążenia

Haas zaprezentował malowanie na pozostałe wyścigi sezonu

Audi potwierdza rozmowy z menedżerami Kubicy ws. DTM

14.09.2019

Juri Vips w rozmowie z "Wyprzedź Mnie!"

McLaren nie będzie za wszelką cenę walczył o czwarte miejsce

Albon: Nie stawiam sobie żadnych celów na końcówkę sezonu

Zespoły zainteresowane wyścigiem kwalifikacyjnym

13.09.2019

Perez: Przed końcem sezonu chcemy być czwartą siłą stawki

Grupa Strategiczna przeciwna powrotowi tankowania

Sainz: Gdyby nie DRS liczba wyprzedzeń byłaby bliska zeru

Williams będzie korzystał z silników Mercedesa do sezonu 2025

Pascal Wehrlein kontaktował się z Haasem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Leclerc z najlepszym czasem w drugim treningu przed GP Kanady

Lewis Hamilton uderzył w barierę i stracił sporą część FP2. Robert Kubica dwudziesty.
Nataniel Piórkowski, 7 czerwca 2019, wyświetlenia: 4635<< | lista | T- | T+ | >>

Charles Leclerc dał Ferrari nadzieję na nawiązanie walki z Mercedesem, popisując się najlepszym czasem w popołudniowym piątkowym treningu w Montrealu. Na drugim miejscu uplasował się Sebastian Vettel, a trzeci był Valtteri Bottas. Lewis Hamilton stracił sporą część zajęć po uderzeniu o barierę.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Robert Kubica, który przed południem musiał oddać stery swego bolidu kierowcy rozwojowemu Williamsa – Nicholasowi Latifiemu. Pomiarowe okrążenie wcześniej od Polaka ukończył jednak Lando Norris z McLarena, który wykręcił czas 1:16,303s. Niedługo po tym lepszym rezultatem popisał się Alex Albon (1:14,7s). Na drugiej pozycji plasował się Lance Stroll, dla którego weekend w Montrealu jest domową eliminacją mistrzostw świata. Nie dziwiło to że na początku treningu zespoły w przeważającej mierze koncentrowały się na pracy z wykorzystaniem pośredniej mieszanki.

Po kwadransie na czele tabeli plasowali się już zawodnicy Ferrari. Charles Leclerc dysponował nieznaczną przewagą 0,03s nad Sebastianem Vettelem. Niedługo po tym czterokrotny mistrz świata pobił wynik młodego Monakijczyka, schodząc do poziomu 1:13,9s. Wyjazdowe kółka kończyli już wtedy kierowcy Mercedesa. Lewis Hamilton od razu popisał się okrążeniem poniżej 1m13s, zyskując już na wstępie sekundę przewagi nad rywalem ze Scuderii. Bottas znalazł się na drugim miejscu – w bolidzie Fina znajdowało się jednak twarde ogumienie.

Opony oznaczone białym kolorem zamontowano także do Red Bulla RB14 Maxa Verstappena. Holender nie miał jednak żadnych szans, aby zbliżyć się do reprezentantów Srebrnych Strzał i tracił do Bottasa około osiem dziesiątych sekundy. Hamilton miał rezerwy – uzyskał nowy rekord w pierwszym sektorze, ale chwilę później zwolnił natrafiając na wolniejszych kierowców. W międzyczasie Vettel zbliżył się do kierowcy ze Stevenage na 0,6s. Wkrótce po tym lepszym osiągnięciem od Niemca popisał się Leclerc.

W bolidzie Alfy Romeo trwała wymiana skrzyni biegów w konstrukcji C38 Antonio Giovinazziego, który przed południem uderzył w ścianę na wyjściu z dziewiątego zakrętu. W tym samym miejscu w tarapaty wpadł Hamilton. Urzędujący czempion F1 z dość dużą siłą uderzył o betonową barierę, przebijając prawą tylną oponę. Brytyjczyk mógł kontynuować jazdę i w żółwim tempie powrócił do swych mechaników w alei serwisowej. Nie wiadomo było jednak, do jak rozległych uszkodzeń doszło w głębi bolidu W10.

Kiedy mechanicy Mercedesa przystępowali do pierwszych napraw, czołówka przeszła na miękkie ogumienie. Vettel odebrał Hamiltonowi pierwszą pozycję w tabeli z czasem 1:12,551s. Był to wynik lepszy o 0,050s od Bottasa. Niedługo po tym lepszy wynik trafił na konto Leclerca. 21-latek pokonał pętlę ulicznego toru w Kanadzie w czasie o 0,07s od zespołowego partnera.

Gdy kierowcy wykonywali przejazdy symulujące kwalifikacje, Mercedes potwierdził, że w bolidzie Hamiltona doszło do uszkodzenia podłogi oraz zawieszenia. Malały szanse na to, że lider mistrzostw świata pojawi się jeszcze na torze w trakcie popołudniowych jazd.

Verstappen także zabiegał o poprawę osobistego rekordu – Holender starał się tak mocno, że kończąc próbę uderzył lekko o ścianę mistrzów, gdy dostrzegł przed sobą zespołowego kolegę, przygotowującego się do startu szybkiego kółka. Holender nie uzyskał reprezentatywnego wyniku i zjechał do pit lane. Red Bull nie prezentował nadspodziewanie dobrej formy, plasując się w dole czołowej dziesiątki. Dobrze szło za to Kevinowi Magnussenowi z Haasa, który po kółku na miękkiej mieszance okupował czwartą pozycję. Zepchnął go z niej jednak Carlos Sainz, którego strata do lidera zamknęła się w 0,4s.

Coraz lepiej radzili sobie reprezentanci Racing Point – Perez był siódmy, a Stroll dziewiąty. Gdy do jazdy powrócił Giovinazzi, na dwa ostatnie miejsca w klasyfikacji spadli kierowcy Williamsa – George Russel był dziewiętnasty i dysponował przewagą mniej więcej 0,250s nad Kubicą. O ile tempo kierowców stajni z Grove nie było żadnym zaskoczeniem, niepokój mógł pojawiać się w Alfie Romeo. Raikkonen plasował się tylko na szesnastym miejscu, co mogło zwiastować kolejny problematyczny weekend dla teamu z Hinwil.

W ciągu ostatnich trzydziestu minut programy zespołów skierowane zostały na przygotowania do niedzielnego wyścigu. Świetna pogoda i wysokie temperatury miały utrzymywać się aż do samej niedzieli, dzięki czemu kierowcy otrzymali szansę sprawdzenia ustawień w optymalnych warunkach.

Trudno było oceniać tempo zespołów, ze względu na brak wiedzy na temat takich czynników jak zapas paliwa, tryb pracy silnika i tym podobne. Uwagę zwróciły jednak konkurencyjne osiągi Bottasa na twardej mieszance. Fin nie odstawał zbytnio rezultatami od Leclerca, który miał w swym SF90 miękkie ogumienie. Vettel zbierał w tym samym momencie dane na temat miękkiej mieszanki, uzyskując czasy w granicach 1m19-20s. Na dojeździe do szykany przed prostą startową doszło do pojedynku pomiędzy Grosjeanem i Strollem. Pierwszy z wymienionych zawodników musiał ratować się wyjazdem na wyasfaltowane pobocze. Sędziowie potwierdzili, że incydent zostanie zbadany po zakończeniu sesji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:12,177--39
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:12,2510,0740,07438
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:12,3110,1340,06046
4.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,5530,3760,24245
5.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,9350,7580,38241
6.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:12,9380,7610,0038
7.11Sergio PerezRacing Point RP191:13,0030,8260,06539
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:13,0160,8390,01340
9.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:13,1680,9910,15242
10.18Lance StrollRacing Point RP191:13,1710,9940,00337
11.4Lando NorrisMcLaren MCL341:13,2491,0720,07838
12.10Pierre GaslyRed Bull RB151:13,3451,1680,09638
13.33Max VerstappenRed Bull RB151:13,3881,2110,04322
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:13,4361,2590,04845
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:13,5211,3440,08540
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:13,5421,3650,02141
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:13,5981,4210,05639
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:14,8702,6931,27216
19.63George RussellWilliams FW421:15,0362,8590,16636
20.88Robert KubicaWilliams FW421:15,2873,1100,25144
107% najlepszego czasu: 1:17,229

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.09.2019  Ferrari wygrywa na Monzy po dziewięciu latach przerwy
08.09.2019  GP Włoch: najszybsze okrążenia wyścigu
08.09.2019  GP Włoch: wyniki wyścigu
07.09.2019  GP Włoch: wyniki kwalifikacji
07.09.2019  Leclerc zdobywcą pole position do Grand Prix Włoch
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca