F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2019

Honda wprowadzi we Francji trzecią ewolucję jednostki napędowej

Nowe bolidy F1 nie będą bazować na futurystycznych koncepcjach

Alonso otwarty na powrót do Formuły 1

18.06.2019

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Austrii

Ocon: Mam nadzieję, że wkrótce poznam plany na sezon 2020

Władze toru Spa domagają się renegocjacji umowy z F1

Ferrari poprosiło o ponowne zbadanie incydentu z udziałem Vettela

17.06.2019

Hamilton: Ferrari ma obecnie najbardziej konkurencyjny silnik w F1

Todt bagatelizuje kontrowersje związane z karą nałożoną na Vettela

Marko: Zabroniłbym Verstappenowi przetestowania motocykla MotoGP

Projektanci bronią decyzji o pochyleniu ostatniego zakrętu Zandvoort

Binotto: Francja może być dla nas kolejnym wymagającym weekendem

16.06.2019

Abiteboul: Formuła 1 nie może przejść obojętnie obok kary Vettela

Tost: Współcześni kierowcy są zbyt wysportowani by wysiadali zmęczeni

15.06.2019

Piątkowe treningi będą premiowane punktami do superlicencji od 2020 roku

14.06.2019

Antonio Giovinazzi został laureatem nagrody Lorenzo Bandiniego

Kubica: Gdyby to ode mnie zależało, Vettel nie dostałby kary w Kanadzie

Renault przywiezie na wyścig we Francji duży pakiet usprawnień

Giovinazzi: Szukam rozwiązań moich tegorocznych problemów

Marko namawia Carmelo Ezpeletę do ubiegania się o posadę szefa F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Limit budżetowy zespołu F1 ma wynosić 175 milionów dolarów

Propozycja zakłada, aby był on stały przez pięć lat. Zastosowane mają zostać liczne wyjątki.
Nataniel Piórkowski, 7 czerwca 2019, wyświetlenia: 2347<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od 2021 roku zespoły Formuły 1 może obowiązywać limit budżetowy w wysokości 175 milionów dolarów.

Początkowa propozycja zakładała, że pomiędzy sezonami 2021-2025 limit budżetowy będzie stopniowo obniżany z poziomu 200 milionów dolarów do 150 milionów dolarów. Kwota 175 milionów dolarów powinna pozostać stabilna przez pięć sezonów, a dodatkowo w przepisach ma znaleźć się zapis mówiący o tym, iż może ona zostać zwiększona wraz z postępującą inflacją.

W budżecie objętym limitem nie znajdą się takie wydatki jak: pensje trzech najlepiej opłacanych osób z kadry zarządzającej, wynagrodzenie kierowców, pierwszych 15 milionów dolarów kosztów dostaw jednostek napędowych, koszty działalności marketingowej oraz gościnności a także koszty podróży i zakwaterowania zespołu w trakcie weekendów Grand Prix.

Po zsumowaniu wszelkich wydatków ponoszonych przez zespoły może więc okazać się, że przekroczą one nawet 250 milionów dolarów.

Cytowany przez Auto Motor und Sport dyrektor zarządzający Renault – Cyril Abiteboul nie jest zadowolony z takiego obrotu spraw. „Nie można mówić o świeżym starcie. Nasze plany zakładały, że wszystkie zespoły powinny być rentowne. Limit budżetowy nie odpowiada prywatnym zespołom. Mała stajnia może w przyszłości oczekiwać 100 milionów z koszyka Liberty Media, ale będzie musiała znaleźć kolejnych 150 milionów z strony sponsorów, aby zamknąć rok nad kreską. Wielu ekipom to się nie uda”.

Przestrzeganie limitów budżetowych ma być nadzorowane przez specjalnie oddelegowanych do tego celu księgowych. Według obecnego scenariusza w przyszłym roku zespoły mają zapewnić dostęp do wykazów operacji finansowych, zapewniając możliwość przetestowania systemu kontroli.

Jeśli zespół nie będzie przestrzegał limitów, mogą zostać na niego nałożone surowe kary: wykluczenie z mistrzostw, grzywny czy utrata punktów zaliczanych do klasyfikacji generalnej.

Z konsekwencjami będą musieli liczyć się także szefowie teamów – jeśli dopuszczą oni do przekroczenia limitu, mogą stracić prawo pracy w seriach rozgrywanych pod egidą FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2019  Nowe bolidy F1 nie będą bazować na futurystycznych koncepcjach
17.06.2019  Todt bagatelizuje kontrowersje związane z karą nałożoną na Vettela
16.06.2019  Tost: Współcześni kierowcy są zbyt wysportowani by wysiadali zmęczeni
15.06.2019  Piątkowe treningi będą premiowane punktami do superlicencji od 2020 roku
14.06.2019  Marko namawia Carmelo Ezpeletę do ubiegania się o posadę szefa F1
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca