F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.08.2019

Turun Sanomat: Mercedes potwierdzi Bottasa przed GP Belgii

23.08.2019

Panthera zainteresowana dołączeniem do stawki F1 od 2021 roku

GP Brazylii jednak w Sao Paulo?

Magnussen: Nie mam nic przeciwko Hulkenbergowi

RMC Sport: Umowa Ocona z Renault nie została jeszcze podpisana

Producenci proponują zamrożenie rozwoju jednostek od 2021 roku

Bottas: Pozostanę w Formule 1 w 2020 roku

Marko: Problemy Gasly'ego były na płaszczyźnie mentalnej

Perez: F1 powinna być tak konkurencyjna jak w 2012 roku

F1 zaprezentowała zdjęcia z prac nad bolidem na sezon 2021

22.08.2019

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

21.08.2019

Juan Manuel Correa przetestuje Saubera C32

20.08.2019

Vasseur: Alfa Romeo drastycznie się poprawia

W pogoni za rekordami i legendą F1 - Lewis Hamilton

19.08.2019

Honda: Decyzja o karach bardzo skomplikowana

Russell: Hejt fanów Kubicy może być bolesny

18.08.2019

Norris: Skala operacji w McLarenie jest szalona

Honda: Podium Kwiata było nagrodą dla Toro Rosso

17.08.2019

Binotto: Nie ma sensu wstrzymywać rozwój SF90

Wywiad na wakacje: Daniił Kwiat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Limit budżetowy zespołu F1 ma wynosić 175 milionów dolarów

Propozycja zakłada, aby był on stały przez pięć lat. Zastosowane mają zostać liczne wyjątki.
Nataniel Piórkowski, 7 czerwca 2019, wyświetlenia: 2380<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od 2021 roku zespoły Formuły 1 może obowiązywać limit budżetowy w wysokości 175 milionów dolarów.

Początkowa propozycja zakładała, że pomiędzy sezonami 2021-2025 limit budżetowy będzie stopniowo obniżany z poziomu 200 milionów dolarów do 150 milionów dolarów. Kwota 175 milionów dolarów powinna pozostać stabilna przez pięć sezonów, a dodatkowo w przepisach ma znaleźć się zapis mówiący o tym, iż może ona zostać zwiększona wraz z postępującą inflacją.

W budżecie objętym limitem nie znajdą się takie wydatki jak: pensje trzech najlepiej opłacanych osób z kadry zarządzającej, wynagrodzenie kierowców, pierwszych 15 milionów dolarów kosztów dostaw jednostek napędowych, koszty działalności marketingowej oraz gościnności a także koszty podróży i zakwaterowania zespołu w trakcie weekendów Grand Prix.

Po zsumowaniu wszelkich wydatków ponoszonych przez zespoły może więc okazać się, że przekroczą one nawet 250 milionów dolarów.

Cytowany przez Auto Motor und Sport dyrektor zarządzający Renault – Cyril Abiteboul nie jest zadowolony z takiego obrotu spraw. „Nie można mówić o świeżym starcie. Nasze plany zakładały, że wszystkie zespoły powinny być rentowne. Limit budżetowy nie odpowiada prywatnym zespołom. Mała stajnia może w przyszłości oczekiwać 100 milionów z koszyka Liberty Media, ale będzie musiała znaleźć kolejnych 150 milionów z strony sponsorów, aby zamknąć rok nad kreską. Wielu ekipom to się nie uda”.

Przestrzeganie limitów budżetowych ma być nadzorowane przez specjalnie oddelegowanych do tego celu księgowych. Według obecnego scenariusza w przyszłym roku zespoły mają zapewnić dostęp do wykazów operacji finansowych, zapewniając możliwość przetestowania systemu kontroli.

Jeśli zespół nie będzie przestrzegał limitów, mogą zostać na niego nałożone surowe kary: wykluczenie z mistrzostw, grzywny czy utrata punktów zaliczanych do klasyfikacji generalnej.

Z konsekwencjami będą musieli liczyć się także szefowie teamów – jeśli dopuszczą oni do przekroczenia limitu, mogą stracić prawo pracy w seriach rozgrywanych pod egidą FIA.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.08.2019  Panthera zainteresowana dołączeniem do stawki F1 od 2021 roku
23.08.2019  Producenci proponują zamrożenie rozwoju jednostek od 2021 roku
23.08.2019  Perez: F1 powinna być tak konkurencyjna jak w 2012 roku
23.08.2019  F1 zaprezentowała zdjęcia z prac nad bolidem na sezon 2021
11.08.2019  Analiza sytuacji na rynku kierowców - Część 2
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca