F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2019

Honda wprowadzi we Francji trzecią ewolucję jednostki napędowej

Nowe bolidy F1 nie będą bazować na futurystycznych koncepcjach

Alonso otwarty na powrót do Formuły 1

18.06.2019

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Austrii

Ocon: Mam nadzieję, że wkrótce poznam plany na sezon 2020

Władze toru Spa domagają się renegocjacji umowy z F1

Ferrari poprosiło o ponowne zbadanie incydentu z udziałem Vettela

17.06.2019

Hamilton: Ferrari ma obecnie najbardziej konkurencyjny silnik w F1

Todt bagatelizuje kontrowersje związane z karą nałożoną na Vettela

Marko: Zabroniłbym Verstappenowi przetestowania motocykla MotoGP

Projektanci bronią decyzji o pochyleniu ostatniego zakrętu Zandvoort

Binotto: Francja może być dla nas kolejnym wymagającym weekendem

16.06.2019

Abiteboul: Formuła 1 nie może przejść obojętnie obok kary Vettela

Tost: Współcześni kierowcy są zbyt wysportowani by wysiadali zmęczeni

15.06.2019

Piątkowe treningi będą premiowane punktami do superlicencji od 2020 roku

14.06.2019

Antonio Giovinazzi został laureatem nagrody Lorenzo Bandiniego

Kubica: Gdyby to ode mnie zależało, Vettel nie dostałby kary w Kanadzie

Renault przywiezie na wyścig we Francji duży pakiet usprawnień

Giovinazzi: Szukam rozwiązań moich tegorocznych problemów

Marko namawia Carmelo Ezpeletę do ubiegania się o posadę szefa F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel na czele w sobotnim treningu przed GP Kanady

Ferrari potwierdza konkurencyjne tempo przed kwalifikacjami. Awaria w bolidzie Strolla.
Nataniel Piórkowski, 8 czerwca 2019, wyświetlenia: 2746<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel odnotował najlepszy rezultat okrążenia podczas sobotniego treningu przed Grand Prix F1 w Montrealu. Za kierowcą Ferrari uplasowali się Charles Leclerc i Lewis Hamilton .

Połowa kierowców nie zwlekała z pokonaniem okrążeń instalacyjnych, ale w później, w trakcie pierwszych piętnastu minut, na torze znajdował się tylko jeden z nich – Robert Kubica.

Reprezentant Williamsa przejechał sześć okrążeń, po których zameldował się na krótką wizytę na stanowisku serwisowym i powrócił do jazdy przejeżdżając jedno dodatkowe kółko. W tym czasie okrążeń zapoznawczych nie mieli jeszcze na koncie zawodnicy Mercedesa, Ferrari, Red Bulla, Alfy Romeo i Racing Point.

Gdy Pierre Gasly opuścił w końcu pit lane, od razu pozostał na okrążeniu pomiarowym i uzyskał czas 1:14,280s. Pierwsze kilometry od piątkowej kraksy pokonał Lewis Hamilton. Po upływie 20 minut na czele klasyfikacji widniało nazwisko Kimiego Raikkonena (1:13,569s). Chwilę po tym do Fina zbliżył się Daniił Kwiat z Toro Rosso.

Gdy do pracy wzięli się reprezentanci Ferrari, od razu zameldowali się na dwóch pierwszych pozycjach w tabeli. Vettel dysponował niewielką przewagą 0,1s nad Leclerkiem, legitymując się wynikiem 1:12,478s. Monakijczyk nie rozpoczął przejazdu w zbyt dobrym stylu spłaszczając lekko opony na dohamowaniu do jednego z zakrętów. Rekordu należącego do Vettela nie pobił Hamilton, który stracił 0,2s. Niedługo później z trzeciego miejsca zepchnął Brytyjczyka jego zespołowy kolega – Valtteri Bottas.

Blisko półmetka treningu w bolidzie Lance'a Strolla z Racing Point doszło do widowiskowego wycieku z układu hydraulicznego – przynajmniej taką wstępną diagnozę przedstawił kierowcy jego zespół. Na dojeździe do ostatniej szykany z tylnej części konstrukcji RP19 zaczął wydobywać się dym i płomienie. Wiele wskazywało na to, że Kanadyjczyk nie pojawi się na torze aż do sesji kwalifikacyjnej.

Leclerc pozostał na miękkich oponach i wskoczył na pierwsze miejsce dzięki rezultatowi na poziomie 1:11,596s. Tempo Hamiltona nie pozwoliło mu na zbliżenie się do 21-latka – jego strata oscylowała w granicach 0,6s. Początkowo Vettel tracił do kolegi ze Scuderii tylko jedną dziesiątą sekundy, ale po chwili powrócił na pozycję lidera tabeli uzyskując wynik lepszy o 0,03s. Po dość niemrawym piątku na swój poziom powrócił Red Bull: Verstappen był piąty, Gasly szósty. Dalej znajdowali się Kwiat i Lando Norris.

Hamilton dokonał postępów i zbliżył się do Vettela na 0,3s. Lepszym kółkiem popisał się Bottas – Finowi udało się zepchnąć Vettela na P2 różnicą 0,026s. Fin zyskał przewagę nad Niemcem w pierwszym i drugim sektorze, ale stracił jej dużą część w ostatnim fragmencie toru. Leclerc nie pozostawał dłużny i odzyskał pierwszą pozycję po wykręceniu wyniku będącego o pół sekundy lepszym od tego, jaki znajdował się przy nazwisku Bottasa. Hamilton zbliżył się do Monakijczyka na 0,178s, ale ten raz jeszcze wyśrubował osobisty rekord, schodząc do poziomu 1m10s. Jeszcze lepszy rezultat uzyskał Vettel: 1:10,982s.

W ostatnich dziesięciu minutach Verstappen miał szansę na znaczącą poprawę czasu, ale zepsuł przejazd szykany przed prostą startową. Dość kiepskie tempo zaprezentowały ekipy Haasa i Alfy Romeo. W czołowej dziesiątce, obok kierowców z TOP3, zameldowali się tym razem Ricciardo, Norris, Perez i Kwiat, którzy zmieścili się w 0,3s.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 41°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 31%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:10,843--19
2.16Charles LeclercFerrari SF901:10,9820,1390,13917
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:11,2360,3930,25420
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:11,5310,6880,29519
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:11,8420,9990,31115
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:11,9141,0710,07219
7.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:12,0451,2020,13116
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:12,1541,3110,10917
9.11Sergio PerezRacing Point RP191:12,1751,3320,02117
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:12,2981,4550,12323
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:12,3051,4620,00717
12.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,3371,4940,03217
13.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,3991,5560,06221
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:12,4231,5800,02420
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:12,6271,7840,20424
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:12,7081,8650,08119
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:13,1972,3540,48911
18.63George RussellWilliams FW421:13,9663,1230,76917
19.88Robert KubicaWilliams FW421:14,4263,5830,46024
20.18Lance StrollRacing Point RP19---1
107% najlepszego czasu: 1:15,802

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2019  Hamilton wygrywa GP Kanady po karze czasowej dla Vettela
09.06.2019  GP Kanady: wyniki wyścigu
09.06.2019  GP Kanady: najszybsze okrążenia w wyścigu
08.06.2019  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
08.06.2019  Vettel zdobył pole position do wyścigu w Montrealu
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca