F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2019

Honda wprowadzi we Francji trzecią ewolucję jednostki napędowej

Nowe bolidy F1 nie będą bazować na futurystycznych koncepcjach

Alonso otwarty na powrót do Formuły 1

18.06.2019

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Austrii

Ocon: Mam nadzieję, że wkrótce poznam plany na sezon 2020

Władze toru Spa domagają się renegocjacji umowy z F1

Ferrari poprosiło o ponowne zbadanie incydentu z udziałem Vettela

17.06.2019

Hamilton: Ferrari ma obecnie najbardziej konkurencyjny silnik w F1

Todt bagatelizuje kontrowersje związane z karą nałożoną na Vettela

Marko: Zabroniłbym Verstappenowi przetestowania motocykla MotoGP

Projektanci bronią decyzji o pochyleniu ostatniego zakrętu Zandvoort

Binotto: Francja może być dla nas kolejnym wymagającym weekendem

16.06.2019

Abiteboul: Formuła 1 nie może przejść obojętnie obok kary Vettela

Tost: Współcześni kierowcy są zbyt wysportowani by wysiadali zmęczeni

15.06.2019

Piątkowe treningi będą premiowane punktami do superlicencji od 2020 roku

14.06.2019

Antonio Giovinazzi został laureatem nagrody Lorenzo Bandiniego

Kubica: Gdyby to ode mnie zależało, Vettel nie dostałby kary w Kanadzie

Renault przywiezie na wyścig we Francji duży pakiet usprawnień

Giovinazzi: Szukam rozwiązań moich tegorocznych problemów

Marko namawia Carmelo Ezpeletę do ubiegania się o posadę szefa F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel zdobył pole position do wyścigu w Montrealu

Hamilton drugi, Ricciardo czwarty. Magnussen rozbił bolid. Kubica dwudziesty.
Nataniel Piórkowski, 8 czerwca 2019, wyświetlenia: 1249<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel wykręcił najlepszy czas okrążenia w kwalifikacjach do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Kanady. W decydującej rozgrywce w Q3 Niemiec pokonał Lewisa Hamiltona z Mercedesa.

Q1

Początkowo nikt nie chciał ryzykować wyjazdu na tor, który z każdą minutą i przejazdem zapewniał kierowcom lepsze warunki. Aleję serwisową opuścili w końcu obaj reprezentanci Williamsa – Russell i Kubica oraz Lance Stroll z Racing Point. Kanadyjczyk uzyskał czas na poziomie 1m13s, ale bardzo szybko został on przebity przez Kevina Magnussena, który jako pierwszy osiągnął wynik oscylujący w granicach 1m12s.

Przez krótką chwilę na pierwszej pozycji widniało nazwisko Lando Norrisa. Gdy jednak do walki przystąpili kierowcy ze ścisłej czołówki, Brytyjczyk został zepchnięty na piąte miejsce. Leclerc wykręcił czas 1:11,7s i wyprzedzał Vettela o pół sekundy. Mercedesowi nie udało się wskoczyć przed zawodników Scuderii – Hamilton i Bottas musieli zadowolić się trzecim i czwartym miejscem. Z dobrej strony zaprezentował się Verstappen, który przez pewien czas znajdował się przed zawodnikami Srebrnych Strzał.

Leclerc podkręcił tempo schodząc na 1:11,481s. Vettel odpowiedział czasem gorszym o 0,1s. Pomimo tego, że Bottasowi powiodła się próba przejechania jeszcze szybszego kółko, to Vettel zakończył Q1 na pierwszej pozycji z czasem 1:11,200s. Tuż za nim sklasyfikowany został Leclerc. W czołowej dziesiątce znaleźli się także kierowcy Renault i McLarena. Carlos Sainz znalazł się jednak na celowniku sędziów za możliwe spowolnienie Alexa Albona.

Na etapie Q1 swój udział w czasówce zakończyli zarówno Sergio Perez jak i Lance Stroll. W gronie pechowców znaleźli się także Raikkonen, Russell i Kubica. Różnica pomiędzy zawodnikami Williamsa wyniosła aż 0,8s.

Q2

Mercedes otworzył Q2 przejazdem na pośredniej mieszance, próbując zapewnić sobie szersze opcje strategiczne na wyścig. Bottas popisał się kiepskim międzyczasem w pierwszym sektorze i zrezygnował z dokończenia próby. Hamilton znajdował się na szybszym kółku i ustanowił rezultat 1:11,336s – lepszy niż ten, którym w Q1 popisał się na miękkich oponach. Vettel zdołał jednak zepchnąć pięciokrotnego mistrza świata na drugie miejsce, uzyskując rezultat lepszy o zaledwie dwie setne sekundy.

Leclerc popełnił błąd i przestrzelił szykanę marnując pierwsze szybkie kółko. Co więcej sędziowie ogłosili, że badają zignorowanie przez Monakijczyka nakazanej drogi powrotu na tor z asfaltowego pobocza. Bottas zdołał podnieść się po wcześniejszym rozczarowaniu i na pośredniej mieszance wykręcił czas nieznacznie wolniejszy od tych, jakie uzyskali Vettel i Hamilton.

Początek drugiego bloku czasówki nie poszedł po myśli Verstappena, który po kółku na pośrednich oponach plasował się na dziewiątym miejscu. „Na torze jest tak wiele bolidów, a ja nie czuję przyczepności tylnych opon. Niesamowite” – mówił. Co ciekawe Gasly, który także miał w swoim bolidzie "żółte" Pirelli PZero, legitymował się czasem o ponad sekundę lepszym. W dole, najbliżej odpadnięcia z sesji byli Giovinazzi a także Magnussen i Grosjean.

W końcówce Mercedesy wyjechały na tor na kolejny przejazd z użyciem pośredniej mieszanki i zapewnili sobie dwa najwyższe miejsca. Już po wywieszeniu flagi w szachownicę sesja została przerwana czerwonymi flagami. Magnussen stracił panowanie nad kierownicą po uderzeniu o ścianę mistrzów i rozbił bolid uderzając prawym bokiem o ścianę przy alei serwisowej. Duńczyk został sklasyfikowany na dziesiątym miejscu, ale jego incydent przeszkodził w poprawie czasu Grosjeanowi i Verstappenowi, którzy pożegnali się z dalszym udziałem w kwalifikacjach wspólnie z Kwiatem, Giovinazzim i Albonem.

Q3

Gasly nie marnował ani chwili i najwcześniej przystąpił walki o jak najlepszy wynik w TOP10. Po dwóch minutach dołączyli do niego Hulkenberg, a nieco później Leclerc i inni kierowcy ze ścisłej czołówki. Jedyny kierowca Red Bulla w Q3 popisał się czasem 1:12,185s. Bottas nie opanował swego bolidu po wyjeździe z drugiego zakrętu, ale uniknął kontaktu z betonową barierą.

Początkowo na dwóch pierwszych pozycjach plasowali się Vettel przed Leclerkiem, jednak po pierwszych przejazdach pozycja lidera klasyfikacji należała do Lewisa Hamiltona. Kierowca ze Stevenage legitymował się osiągnięciem 1:10,493s.

Druga próba Leclerca rozpoczęła się bardzo niemrawo – Monakijczyk dokonał tylko nieznacznego progresu, minimalnie redukując stratę do Hamiltona. Gasly utrzymywał czwartą pozycję, na której zakończył Q2. Zaskakująco wysoko znajdowali się zawodnicy Renault: Hulkenberg był piąty, a Ricciardo szósty. Dalej znajdowali się Sainz, Bottas i Norris.

Gdy wydawało się, że Hamilton jest na dobrej drodze do zdobycia siódmego pole position w Montrealu, na jego drodze stanął Vettel, który wyrwał sukces Brytyjczykowi doskonałym finałowym przejazdem z czasem 1:10,240s. Drugą linię stworzą Leclerc oraz Ricciardo. Piąta pozycja dla Gasly'ego, dopiero szósta dla Bottasa, którego decydujące kółko było okupione licznymi błędami. Dalej Hulkenberg, Norris, Sainz i Magnussen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2019  Hamilton wygrywa GP Kanady po karze czasowej dla Vettela
09.06.2019  GP Kanady: wyniki wyścigu
09.06.2019  GP Kanady: najszybsze okrążenia w wyścigu
08.06.2019  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
08.06.2019  Vettel na czele w sobotnim treningu przed GP Kanady
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca