F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.08.2019

Norris: Skala operacji w McLarenie jest szalona

Honda: Podium Kwiata było nagrodą dla Toro Rosso

17.08.2019

Binotto: Nie ma sensu wstrzymywać rozwój SF90

Wywiad na wakacje: Daniił Kwiat

16.08.2019

FIA planuje monitoring temperatury i ciśnienia opon

Abiteboul: Lepiej zmienić tory niż regulacje techniczne

15.08.2019

Verstappen wspiera decyzję Red Bulla w sprawie kierowców

Ferrari: Powinniśmy byli skupić się na aerodynamice

14.08.2019

McLaren wcześniej rozpoczął pracę nad nowym samochodem

Vettel broni szefa Ferrari

Brown przedyskutuje plany Alonso na Monzy

13.08.2019

Wywiad na wakacje: Claire Williams

Alfa Romeo pod wrażeniem Raikkonena

Kubica: Potrzebuję równiejszych osiągów samochodu

Albon zszokowany promocją do Red Bulla

12.08.2019

Albon zastąpi Gasly'ego w Red Bullu

Hulkenberg nie jest gotowy na Formułę E

Leclerc: Muszę lepiej dbać o opony

Hamilton: Jesteśmy dalecy od perfekcji

11.08.2019

Sainz: Nie uda nam się uciec środkowi stawki

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton wygrywa GP Kanady po karze czasowej dla Vettela

Niemiec stracił zwycięstwo za zepchnięcie na ścianę kierowcę Mercedesa.
Mateusz Szymkiewicz, 9 czerwca 2019, wyświetlenia: 1693<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zwyciężył w wyścigu o Grand Prix Kanady, mimo, że przekroczył linię mety na drugiej pozycji. Brytyjczyk wskoczył przed Sebastiana Vettela, który otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do rezultatu zmagań.

Seria niefortunnych zdarzeń
Fantastyczny start z pierwszego pola zaliczył Sebastian Vettel, który uciekł peletonowi rywali. Na końcu stawki przednie skrzydło zgubił Alexander Albon, który na dohamowaniu do pierwszego zakrętu był wzięty w kleszcze między Lance'a Strolla oraz Kimiego Raikkonena. Tym samym Tajlandczyk był zmuszony zjechać do mechaników na wymianę uszkodzonego elementu.

Po pierwszym okrążeniu czołowa dziesiątka wyglądała następująco: Vettel, Hamilton, Leclerc, Ricciardo, Gasly, Hulkenberg, Bottas, Verstappen oraz Kwiat. Z kolei Robert Kubica jechał na szesnastej pozycji, choć już na piątym kółku spadł na osiemnastą lokatę za duet Haasa. W dalszej części zmagań Polak był już niestety ostatni, co utrzymało się do mety. Reprezentant Williamsa zrealizował strategię dwóch postojów, co częściowo wyjaśnia stratę aż 45 sekund do następnego kierowcy.

Na czwartym kółku byliśmy świadkami pierwszego pit stopu, kiedy Carlos Sainz z McLarena zmienił opony miękkie na twarde. Hiszpan miał duże problemy z ogumieniem ze startu, co potwierdzał inżynier, informując, iż tak wczesny zjazd był niezbędny. Dwa okrążenia później Max Verstappen przebił się na ósme miejsce przed Norrisa po skutecznym ataku w ostatnim zakręcie. Wkrótce Brytyjski debiutant z McLarena odpadł z wyścigu po awarii zawieszenia na wyjściu z szykany. Norris zatrzymał się za wyjazdem z alei serwisowej, co kilkakrotnie wymuszało na sędziach wywieszanie żółtej flagi.

Od ósmego okrążenia zaczęły się regularne pit stopy i najpierw zjechał Gasly po twarde ogumienie, by kółko później identycznej roszady mógł dokonać Ricciardo. Dopiero dziewięć kółek później u mechaników Renault pojawił się Hulkenberg, który przeskoczył zmagającego się Gasly'ego i usiadł na skrzydle zespołowego partnera.

Tymczasem w czołówce Lewis Hamilton nie tracił dystansu do Sebastiana Vettela i utrzymywał się za nim na poziomie około dwóch sekund. Na dwudziestym pierwszym kółku Ferrari wdrożyło w życie plan B, który oznaczał postój Vettela na dwudziestym szóstym okrążeniu oraz Leclerca na trzydziestym czwartym. Hamilton zatrzymał się w boksach dwa przejazdy później niż jego rywal z Niemiec. Na tor wrócił ze stratą 4,5 sekundy, lecz wkrótce zaczął ją drastycznie zmniejszać. Z kolei w drugiej dziesiątce Antonio Giovinazzi najpierw musnął ścianę mistrzów, by za chwilę obrócić się w pierwszym zakręcie.

Mały błąd o dużych konsekwencjach
Sebastian Vettel po przejściu z opon pośrednich na twarde miał gigantyczne kłopoty z wypracowaniem optymalnego tempa. Wkrótce Lewis Hamilton zniwelował stratę do 1,8 sekundy, by na czterdziestym okrążeniu znaleźć się w zasięgu DRS. Na czterdziestej ósmej próbie błąd popełnił Vettel, któremu zarzuciło tył Ferrari na wejściu w trzeci zakręt. Reprezentant włoskiej ekipy znalazł się na trawie i wracając na tor wyjechał tuż przed Hamiltonem, spychając go na ścianę. Lider mistrzostw odpuścił w tej sytuacji, zdejmując nogę z gazu. Tym samym pozostał na drugim miejscu.

Sędziowie postanowili przeanalizować powrót do rywalizacji Vettela. Ostatecznie skład, w którym znalazł się Emanuele Pirro, uznał, że 31-latek nie zachował ostrożności i postanowił ukarać go doliczeniem pięciu sekund do końcowego rezultatu. Przy różnicy między nim a Hamiltonem na poziomie od 1 do 2,5 sekundy, było jasne, że to Brytyjczyk ma w tej chwili zwycięstwo w garści.

Nieco wcześniej, na trzydziestym dziewiątym kółku świetny pojedynek stoczyli Ricciardo oraz Bottas. Australijczyk skutecznie bronił się przez dwa okrążenia przed zawodnikiem Mercedesa, by w końcu uznać jego wyższość w ostatnim zakręcie, mając opony w dużo gorszym stanie.

Wirtualna rywalizacja
Czterdzieste dziewiąte okrążenie było tym, na którym po raz pierwszy u mechaników pojawił się Max Verstappen. Holender ruszył do wyścigu na twardych oponach, przechodząc na ostatni stint na mieszankę pośrednią. Reprezentant Red Bulla wrócił na siódmym miejscu, lecz na kolejnych okrążeniach zdołał się przebić przed Hulkenberga oraz Ricciardo z Renault.

Z kolei w czołówce Hamilton mając świadomość, że Vettel otrzymał karę doliczenia pięciu sekund, nie podejmował prób ataków. Kierowca Mercedesa znajdował się w zasięgu DRS, lecz mimo korzystania z niego nie ryzykował walki i ostatecznie dojechał na metę drugi, co przy stracie na poziomie sekundy dało mu zwycięstwo. Drugi został sklasyfikowany Vettel tuż przed Leclerkiem, który zgarnął najniższy stopień podium. Czwarte miejsce przypadło Bottasowi, który w końcówce zjechał po miękkie opony i zgarnął punkt za najszybsze okrążenie. Piąty był Verstappen, szósty Ricciardo, siódmy Hulkenberg, ósmy Pierre Gasly, a dziewiąty Lance Stroll. Kanadyjczyk na sześćdziesiątym ósmym okrążeniu wykonał udany manewr na Sainzu w ostatnim zakręcie. Kilkaset metrów dalej Hiszpan wypadł z punktowanej dziesiątki na rzecz Daniiła Kwiata.

Po zmaganiach Sebastian Vettel odmówił wjechania bolidem do alei serwisowej. Kierowca Ferrari zatrzymał się na wjeździe, by wkrótce wypchnąć SF90 na pobocze. Wkrótce Niemiec po procedurze warzenia udał się do pomieszczeń Ferrari, co zwiastowało, iż nie weźmie udziału w ceremonii wręczenia nagród. Ostatecznie kierowca wyszedł, choć po drodze przestawił tablice dla najlepszej trójki i przy zwycięskim bolidzie Hamiltona postawił „dwójkę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.08.2019  GP Węgier: wyniki wyścigu
04.08.2019  GP Węgier: najszybsze okrążenia wyścigu
04.08.2019  Hamilton zwycięża Grand Prix Węgier po świetnej strategii
04.08.2019  Zespoły zagłosują nad organizacją 22 wyścigów w sezonie 2020
03.08.2019  GP Węgier: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Montreal

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca