F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.07.2019

Williams skorzysta z etatowych kierowców podczas testów z Pirelli

Tanabe: Zrezygnowaliśmy z postoju Albona po awarii jednostki

R. Schumacher: Vettel musi uważać, by nie stracić statusu lidera

Wolff: Bottas wykonał krok w stronę nowego kontraktu

Todt: Formuła 1 powinna zrezygnować z systemu anti-stall

14.07.2019

Steiner: Nasi kierowcy pogłębili dołek, w którym się znajdujemy

Punkty karne (stan po GP Wielkiej Brytanii)

Leclerc: Walka z Verstappenem dała mi wielką frajdę

Hamilton: Gdybym nie walczył z Bottasem, pojechałbym agresywniej

Vettel: Ponoszę winę za kolizję z Verstappenem

GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu

Hamilton wygrywa thriller na Silverstone

GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu

Aitken wygrywa sprint F2 po fantastycznym manewrze

Pulcini przerywa słabą passę i wygrywa sprint F3 na Silverstone

Ocon: Liczę na otrzymanie konkurencyjnego bolidu w sezonie 2020

Ricciardo: Renault wraca do formy po ostatnich problemach

Vasseur: Mocna forma Giovinazziego jest z korzyścią dla Raikkonena

Seidl: F1 musi wprowadzić limity budżetowe

13.07.2019

Ghiotto wygrywa sobotni wyścig F2 w Wielkiej Brytanii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen wygrał ekscytujący wyścig o Grand Prix Austrii

Holder pokonał Charlesa Leclerca. Na podium stanął także Bottas.
Nataniel Piórkowski, 30 czerwca 2019, wyświetlenia: 3091<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen odniósł zwycięstwo w ekscytującym i pełnym pojedynków Grand Prix Austrii. Holender pokonał Charlesa Leclerca dzięki atakowi przeprowadzonemu na dwa okrążenia przed metą. Na najniższym stopniu podium stanął Valtteri Bottas z Mercedesa.

Leclerc broni prowadzenia, Verstappen wypada poza TOP5
Charles Leclerc zaliczył świetny start i obronił prowadzenie na dojeździe do pierwszego zakrętu. Max Verstappen całkowicie zepsuł pierwsze okrążenie ze względu na aktywację systemu zapobiegającego zgaśnięciu silnika, przez co spadł na siódme miejsce. W czołowej trójce znajdowali się za to obaj kierowcy Mercedesa: Valtteri Bottas przed Lewisem Hamiltonem. Kimi Raikkonen awansował na czwarte miejsce, przed Lando Norrisa. Postępów dokonywał także Vettel, który po starcie z dziewiątego pola przesunął się na P6.

Na trzecim okrążeniu kierowca Scuderii uporał się z Norrisem korzystając z drugiej strefy DRS i wskoczył na piątą lokatę. Z tyłu sytuacja Roberta Kubicy nie należała do najbardziej komfortowych. Już po czterech okrążeniach Polak jechał na ostatnim, dwudziestym miejscu, za George'em Russellem, który wyruszał do rywalizacji z alei serwisowej.

W czołówce Leclerc zbudował dość pewną, 2,5-sekundową przewagę nad reprezentantami Srebrnych Strzał. Siódme okrążenie przyniosło za to kolejny spadek Norrisa – tym razem za odrabiającego straty Verstappena. Do ataku doszło na dojeździe do trzeciego zakrętu. Chwilę później w tym samym miejscu Holender wyprzedził Raikkonena. Co ciekawe w czołowej dziesiątce zameldował się Sergio Perez. Szansę na punkty utrzymywał także Antonio Giovinazzi. Z tyłu trwała za to fascynująca walka pomiędzy Albonem i Grosjeanem. Tuż za nimi podążał jak cień Russell, czekający na błąd rywali. Brytyjczyk musiał jednak uważać za czającego się za jego plecami Kwiata. Po jedenastu okrążeniach Kubica tracił do Rosjanina ponad 3,5 sekundy.

Pomimo wyliczeń Ferrari miękkie opony dawały Leclercowi przewagę nad konkurencją – także po przejechaniu dziesięciu kółek, po których miały zacząć tracić swe optymalne osiągi. Na czternastym kółku Monakijczyk przewodził stawce z 4 sekundami buforu dzielącego go od Bottasa. Straty do kierowców stajni z Brackley odrabiał także stopniowo Vettel. Wtedy też Norris wyprzedził Raikkonena, wykorzystując do tego drugi obszar aktywacji DRS. Kevin Magnussen spadł z kolei na ostatnie miejsce, po tym jak zrealizował karę przejazdu przez aleję serwisową. Została ona na niego nałożona za ustawienie bolidu poza granicami pola startowego.

Hamilton dostaje nowe skrzydło i spada na piąte miejsce
Dwudzieste okrążenie przyniosło pit stop Kubicy, który zmienił miękkie opony na twarde. Do boksów zjechali także Bottas i Vettel. O ile obsługa Mercedesa przeprowadziła wymianę dość sprawnie (3,5s), Ferrari nie było odpowiednio przygotowane na przyjęcie kierowcy z Heppenheim, który spędził u nich nieco ponad 6 sekund. Na 23. kółku u mechaników zameldował się Leclerc. Tym razem obyło się bez problemów. Zgodnie z przewidywaniami 21-latek otrzymał twarde Pirelli PZero i wyjechał na tor za Hamiltonem i Verstappenem.

Pięciokrotny mistrz świata przekonywał Mercedesa, że pośrednia mieszanka znajdująca się w jego W10 cały czas umożliwia jazdę konkurencyjnym tempem. Dowodem na to było nowe najszybsze okrążenie. Drastycznie rosły szanse na to, iż dzięki opóźnionemu pit stopowi Brytyjczyk zdoła przeprowadzić skuteczne "nadcięcie" na Bottasie, awansując tym samym na drugie miejsce.

Na 27. okrążeniu tempo Hamiltona zaczęło jednak spadać. Zaniepokojony lider mistrzostw poprosił Mercedesa o sprawdzenie przedniego skrzydła – ze względu na spadek docisku spadło jego tempo pokonywania zakrętów. Zespól zakomunikował, że postara się rozwiązać problem podczas postoju.

Fortuna raz jeszcze dała znać o swojej zmiennej naturze. Okazało się, że uszkodzenia były na tyle poważne, iż konieczna była wymiana skrzydła. Hamilton nie tylko stracił szansę na drugie miejsce – stracił także trzecie, wyjeżdżając na tor osiem sekund za Sebastianem Vettelem. Na 32. kółku pit stop zaliczył Verstappen, a Leclerc wrócił na pozycję lidera. Holender spadł na P4, pomiędzy Vettela i Hamiltona. Brytyjczyk musiał odrabiać straty z piątej pozycji.

Tymczasem Vettel dawał kibicom Ferrari nadzieję na dublet. Niemiec notował czasy zbliżone do Fina, utrzymując 3 sekundy przewagi nad Verstappenem. W tym samym czasie Carlos Sainz okupował szóste miejsce, po starcie z 19. pola. Hiszpan próbował dać sobie szansę na punkty dzięki długiemu przejazdowi na pośredniej mieszance. Zadaniem kierowcy było wydłużenie go na tyle, by w końcówce możliwe było założenie do jego bolidu "czerwonych" Pirelli PZero. Ferrari potwierdziło z kolei, że długi pit stop Vettela był wynikiem problemu z komunikacją radiową. Właśnie przez nią mechanicy nie wyjęli na czas opon z koców grzewczych.

Norris przymierzał się do ataku na Ricciardo, którego opony miały już na koncie ponad 40 okrążeń. Udane wyprzedzanie dałoby Brytyjczykowi awans na P7. Musiał on jednak mocno uważać na trzymającego się blisko tylnego skrzydła MCL34 Pierre'a Gasly'ego. Grupowy pojedynek zakończył się wraz ze zjazdem Ricciardo na wymianę ogumienia.

Max po raz szósty
Verstappen prezentował zdecydowanie lepszym tempem od Vettela. Na 48. okrążeniu Holender spróbował wyprzedzić zawodnika Scuderii korzystając z trzech stref DRS. Bez skutku. Dopiął swego dopiero na 50. kółku. 21-latek popisał się idealnym wyjściem z trzeciego zakrętu i po aktywacji DRS zdołał przesunąć się przed Niemca. Ten dość niespodziewanie zjechał po nowy komplet miękkich opon, spadając tym samym na piątą lokatę, za Lewisem Hamiltonem. Kierowca ze Stevenage miał jednak w swoim bolidzie znacznie bardziej zużyte twarde ogumienie.

Verstappen nie zamierzał zadowalać się miejscem na najniższym stopniu podium. Na jego celowniku znalazł się Bottas. W międzyczasie na stanowisku serwisowym pojawił się Sainz. Plan Hiszpana powiódł się. Dał mu ósme miejsce, przed Raikkonenem i Giovinazzim.

Na 56. okrążeniu Verstappen wyprzedził Bottasa – pomimo tego, że chwilę wcześniej z niepokojem raportował o spadku mocy silnika. "Game on" – usłyszał Holender od swojego inżyniera. Stawka była wysoka – rozpoczął się pościg za liderem. Przewaga Leclerca nad kierowcą Red Bulla wynosiła około 5 sekund. Na dziesięć okrążeń przed wywieszeniem flagi w szachownicę, różnica między dwójką liderów spadła do 4 sekund. Nieco dalej Vettel zbliżał się do Hamiltona (+2,5s).

To jednak rywalizacja o prowadzenie elektryzowała fanów na ostatnich okrążeniach. 63. okrążenie – wtedy różnica spadła poniżej bariery trzech sekund. Na 65 było to już mniej niż dwie sekundy. Bezpośredni pojedynek dwóch kierowców będących nadzieją młodego pokolenia był tylko kwestią czasu... Holenderscy kibice tłumnie zgromadzeni na Red Bull Ringu nie mogli doczekać się pierwszej próby ataku swego faworyta. Podczas gdy Verstappen znajdował się na fali, Leclerc musiał zmienić swoje nastawienie i przejść w tryb obrony. Tempo nie działało na jego korzyść. "Zostawcie mnie w spokoju" – dał jasno do zrozumienia swojemu inżynierowi.

Pięć okrążeń przed metą Verstappen podążał tuż za Ferrari. Nie ryzykował jednak ataku, pokazując się tylko raz po raz w lusterkach SF90. 68 okrążenie – Verstappen spróbował awansować przed Leclerca, ale ten odparł atak za T3. Walka toczyła się dosłownie koło w koło. Dwa okrążenia przed metą Verstappen powtórzył swój atak. Tym razem Leclerc nie miał szans. Został wyniesiony na asfaltowe pobocze. Doszło to drobnego kontaktu. Verstappen został zapewniany, że nie zrobił nic złego. Leclerc miał w tej sprawie inne zdanie.

Na podium stanął Bottas. Vettel uporał się z Hamiltonem i dowiózł do mety czwartą lokatę. Dalej Norris, Gasly, Sainz, Raikkonen i Giovinazzi.

Sędziowie potwierdzili, że badają incydent do jakiego doszło pomiędzy Verstappenem i Leclerkiem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 19%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.07.2019  Punkty karne (stan po GP Wielkiej Brytanii)
14.07.2019  GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia w wyścigu
14.07.2019  Hamilton wygrywa thriller na Silverstone
14.07.2019  GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu
13.07.2019  GP Wielkiej Brytanii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca