F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zrezygnowała z trzeciej strefy DRS na Silverstone

W ubiegłym roku kierowcy mogli przejeżdżać przez T1 z otwartym tylnym skrzydłem.
Mateusz Szymkiewicz, 10 lipca 2019, wyświetlenia: 822<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA podjęła decyzję o zlikwidowaniu trzeciej strefy DRS na torze Silverstone, która zadebiutowała w 2018 roku.

Dodatkowy obszar korzystania z ruchomego tylnego skrzydła był wyznaczony od wyjścia z ostatniego wirażu do zakrętu numer trzy. Tym samym kierowcy mieli możliwość przejazdu przez szybki zakręt Abbey z otwartym DRS. Decyzja ta była podyktowana chęcią zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania.

Mimo to kilku kierowców rozbiło swoje bolidy w pierwszym zakręcie korzystając z ruchomego skrzydła. W trakcie piątkowych treningów Haas prowadzony przez Romaina Grosjeana nie był w stanie wygenerować odpowiedniego poziomu docisku, natomiast w wyścigu w identycznej sytuacji znalazł się Marcus Ericsson z Saubera.

Dodatkowa strefa DRS spotkała się wówczas z krytyką Lewisa Hamiltona, który określił ją jako „niepotrzebny eksperyment, który jest po prostu niebezpieczny”.

Jak potwierdzono, podczas tegorocznej edycji Grand Prix Wielkiej Brytanii kierowcy będą mogli wygaszać tylne skrzydło jedynie na prostych Wellington oraz Hangar. W oficjalnym komunikacie FIA nie podała jednak, czy zeszłoroczne incydenty w trzeciej strefie wpłynęły na decyzję o jej likwidacji.

Ówczesny dyrektor wyścigów – Charlie Whiting, bronił strefy przechodzącej przez zakręt Abbey, mówiąc, iż wypadki były konsekwencją „wyboru kierowców”. Brytyjczyk podkreślał przy tym, że dodatkowy obszar korzystania z DRS nie przyniósł jednak oczekiwanych efektów związanych z większą liczbą manewrów wyprzedzania.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
FIA
Silverstone
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca