F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Formuła 1 zamierza porzucić od 2021 roku opony o wysokiej degradacji

Pirelli oczekuje wkrótce jasnej deklaracji w związku z rozpoczęciem programu rozwojowego.
Mateusz Szymkiewicz, 20 lipca 2019, wyświetlenia: 1443<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nikolas Tombazis z FIA oraz Pat Symonds z Liberty Media zapowiadają porzucenie opon o wysokiej degradacji od sezonu 2021.

Aktualnie właściciel Formuły 1 pracuje nad nowym zestawem regulacji technicznych, który wejdzie w życie od 2021 roku. Docelowo zmiany przeprowadzone w serii mają poprawić jakość ścigania oraz widowisko.

Zgodnie z przedstawionym projektem modyfikacji, bolidy mają wykorzystywać efekt przypowierzchniowy, który ma pozytywnie wpłynąć na jazdę za samochodem rywala. Ponadto zostaną wprowadzone 18-calowe felgi oraz opony niskoprofilowe, nad którymi testy już niebawem rozpocznie Pirelli.

„Chcemy mieć opony, które umożliwią walkę bez degradacji lub takie, które nie będą pozwalały na atakowanie tylko przez krótki okres czasu. Obecny produkt jest tym, o co prosiliśmy [Pirelli], ale teraz uważam, że musimy ich poprosić o coś innego” – powiedział Nikolas Tombazis, odpowiedzialny w FIA za kwestie techniczne bolidów jednomiejscowych.

„W przeszłości być może prosiliśmy o coś złego” – stwierdził Pat Symonds, specjalista techniczny Liberty Media. „To bardzo złożony problem i na tę chwilę nie mamy jeszcze klarownego pomysłu. Wykonujemy wiele symulacji i jeszcze wiele możemy zrobić. Wierzę, że pit stopy są ważne dla F1. Dwu lub trzy sekundowe postoje sprawiają wielką radość kibicom, więc chcemy je zachować”.

„Najłatwiej byłoby wprowadzić opony takie jak w Le Mans, na których można jechać i jechać, ale wtedy stracilibyśmy pit stopy. Wiele rozmawiałem z zespołami na temat pomocy w symulacji i jest to trudne zagadnienie. Całkowicie zgadzam się z Nikolasem: w ostatnich latach prosiliśmy Pirelli o niewłaściwą rzecz. Moim zdaniem opony o wysokiej degradacji nie są drogą, którą powinniśmy podążać”.

Docelowo ogumienie o szybkim stopniu zużycia miało pozytywnie wpłynąć na liczbę manewrów wyprzedzania dzięki różnicom w czasach okrążeń kierowców. W rzeczywistości zespoły proszą o oszczędzanie opon, co ma wpływ na tempo, a kierowcy nie są w stanie podjąć walki przez brudne powietrze za rywalem, które powoduje przegrzewanie podzespołów.

Szef Pirelli Motorsport – Mario Isola, dodał, że wkrótce oczekuje jasnego stanowiska od Formuły 1 w sprawie charakterystyki opon na 2021 rok. Włoski producent już w najbliższych miesiącach wystartuje z programem testowym niskoprofilowego ogumienia. „Jeżeli mamy zmienić nasze cele na sezon 2021, wówczas musimy szybko się o tym dowiedzieć, ponieważ zaczynamy rozwój opon. Jeżeli F1 zechce ogumienie o niskiej degradacji lub mieszanki o większej różnicy osiągów, my przyjmiemy taką prośbę z zadowoleniem, jeżeli będzie ona wykonalna”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca