F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel z najlepszym czasem w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Kierowcy Ferrari pracowali z użyciem miękkiej mieszanki. Mercedes preferował pośrednią.
Nataniel Piórkowski, 26 lipca 2019, wyświetlenia: 4466<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel odnotował najlepszy rezultat w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Niemiec. Za kierowcą Ferrari znaleźli się Charles Leclerc oraz Lewis Hamilton.

Pierwsze momenty sesji upłynęły na okrążeniach instalacyjnych. Po pięciu minutach nie mieli ich na koncie jedynie dwaj kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas oraz Lance Stroll z Racing Point. Pierwsze pomiarowe kółko przejechał Carlos Sainz, który ustanowił czas 1:17,939s. Pierre Gasly, który także pozostał na torze nieco dłużej niż większość kierowców, wykręcił rezultat o nieco ponad 3 sekundy gorszy. Francuz od samego początku narzekał na wibracje utrudniające prowadzenie bolidu RB13.

Gdy Robert Kubica rozpoczął pierwszy reprezentatywny przejazd w zmodyfikowanym Williamsie FW42, zgłosił problem z detekcją DRS w drugim punkcie pomiaru. Chwilę później, krótko przed 11:20, trening został przerwany wywieszeniem czerwonych flag, po tym jak Kevin Magnussen zatrzymał swój bolid na dojeździe do zakrętu Sachs, zgłaszając Haasowi odcięcie mocy. Guenther Steiner poinformował o tym, iż zatrzymanie miało związek z awarią jednego z sensorów jednostki napędowej.

Po holowaniu konstrukcji VF-19 do alei serwisowej, sesja została wznowiona punktualnie o 11:26. Tym razem kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Pierwsze instalacyjne przejazdy wykonali zawodnicy Mercedesa, a niedługo później Max Verstappen korzystający z pośredniej mieszanki wskoczył na pozycję lidera tabeli, ustanawiając wynik 1:16,100. Tuż po tym Bottas pokonał pętlę Hockenheimringu w czasie 1:14,828s. Rezultat Hamiltona był o 0,7s gorszy. Obaj zawodnicy Srebrnych Strzał rozpoczęli realizację programu na miękkich oponach.

Magnussen nie spędził zbyt wiele czasu u mechaników i powrócił do jazdy po szybkiej kontroli technicznej. W międzyczasie Grosjean narzekał na dużą podsterowność w wolnych zakrętach. Francuz tracił niespełna 2 sekundy do Bottasa. Za prowadzącymi Mercedesami plasował się Verstappen a dalej duet Ferrari: Leclerc przed Vettelem. Kolejna próba pozwoliła pierwszemu z wymienionych kierowców Ferrari wskoczyć na drugie miejsce. Hamilton i Vettel także dokonali postępów, ale pozostali na pozycjach trzeciej i piątej.

Robert Kubica pracowicie rozpoczął trening. W jego dorobku znajdowało się 14 okrążeń i czas 1:17,642. Polak plasował się na dziewiętnastej lokacie, tuż nad zespołowym kolegą z Williamsa – George'em Russelem, który korzystał ze starszej specyfikacji bolidu w celu zebrania wiarygodnych danych porównawczych. Z dobrej strony prezentowali się kierowcy Racing Point w zmodyfikowanej konstrukcji RP19: Perez był szósty, Stroll dziewiąty. Poza czołową dziesiątką znajdowali się za to kierowcy McLarena: Sainz i Stroll. Na odległym szesnastym miejscu widniało nazwisko Pierre'a Gasly'ego – wiele wskazywało jednak na to, że kierowca Red Bulla wykonywał przejazdy z większym zapasem paliwa.

Około południa Russell podkręcił tempo i wskoczył na P18, rozdzielając duet Alfy Romeo: Giovinazziego i Raikkonena. W bolidzie urzędującego mistrza F2 znajdowały się miękkie opony. Bottas miał szansę na poprawę swego rekordowego wyniku, jednak zepsuł ostatni zakręt. Mało brakowało, a Fin straciłby panowanie nad kierownicą po wyjeździe na sztuczną trawę. Podobny – chociaż mniej groźny – incydent zaliczył Hamilton. Pomimo tego pięciokrotnemu mistrzowi świata udało się znacznie przebić wynik zespołowego kolegi z Mercedesa. Bottas spadł na drugą pozycję, tracąc około 0,5s do P1.

McLaren podkręcał tempo – Sainz zdołał awansować na trzecie miejsce, ale tuż po tym spadł na czwartą lokatę, za Grosjeana. Obaj kierowcy korzystali z miękkich opon, podczas gdy czołówka trzymała się pracy na pośredniej mieszance. Tymczasem Kubica znalazł się na osiemnastej pozycji, 0,6s przed Russellem.

Leclerc odebrał Hamiltonowi pierwsze miejsce po szybkim przejeździe na miękkiej mieszance. Gasly, który większość treningu spędził w dolnej części drugiej dziesiątki także otrzymał "czerwone" Pirelli PZero, na których awansował do pierwszej piątki, 0,5s za Verstappena. Świerze miękkie opony pomogły także Vettelowi, który otarł się o barierę 1m14s awansując na pozycję lidera, na której pozostał już do samego końca FP1. Leclerc był drugi (+0,25s), Hamilton trzeci (+0,3s na pośredniej mieszance).

Robert Kubica zakończył poranne zajęcia na dziewiętnastym miejscu. Krakowianin stracił 0,177s do osiemnastego Giovinazziego, który także uzyskał swój najlepszy wynik na miękkich oponach. Na dwudziestym miejscu uplasował się Russell (+0,567s do Polaka). W ostatnich dziesięciu minutach Williams skorzystał z farby flow-viz, badając przepływ powietrza wokół zmodyfikowanego bolidu Kubicy: czerwoną pomalowano nos oraz deflektory, a zieloną powierzchnie boczne.

Dwie minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę Bottas wypadł z toru w zakręcie Sachs, po zblokowaniu lewej przedniej opony. Fin nie uderzył w barierę, zatrzymując się na żwirowym poboczu. Wracając do jazdy reprezentant teamu z Brackley naniósł na asfalt mnóstwo drobnych kamyków.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:14,013--21
2.16Charles LeclercFerrari SF901:14,2680,2550,25525
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:14,3150,3020,04732
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:14,3300,3170,01528
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:14,6600,6470,33028
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:14,8130,8000,15323
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:15,0621,0490,24930
8.8Romain GrosjeanHaas VF-191:15,0741,0610,01230
9.18Lance StrollRacing Point RP191:15,1911,1780,11726
10.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:15,5671,5540,37623
11.11Sergio PerezRacing Point RP191:15,6041,5910,03724
12.4Lando NorrisMcLaren MCL341:15,6161,6030,01226
13.20Kevin MagnussenHaas VF-191:15,7591,7460,14327
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:15,7761,7630,01730
15.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:15,7771,7640,00124
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:15,8231,8100,04623
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:15,9531,9400,13026
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:16,3822,3690,42931
19.88Robert KubicaWilliams FW421:16,5592,5460,17727
20.63George RussellWilliams FW421:17,1263,1130,56723
107% najlepszego czasu: 1:19,194

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca