F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton zwycięża Grand Prix Węgier po świetnej strategii

Brytyjczyk dwukrotnie się zatrzymał i wyprzedził w końcówce Verstappena.
Mateusz Szymkiewicz, 4 sierpnia 2019, wyświetlenia: 3621<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zwyciężył w Grand Prix Węgier, który fantastycznie wykorzystał strategię dwóch postojów. Kolejny był zdobywca pole position – Max Verstappen, natomiast trzeci Sebastian Vettel.

Co mogło pójść nie tak, poszło nie tak
Nienajlepszy start do wyścigu zaliczył Max Verstappen, jednakże Holender został się utrzymać na prowadzeniu wykorzystując błąd Valtteriego Bottasa. Fin na hamowaniu do pierwszego zakrętu zblokował prawe przednie koło, natomiast na wejściu w czwarty wiraż zaliczył niewielki kontakt z atakującym go Hamiltonem. Bottas uszkodził górną część przedniego skrzydła po prawej stronie, co wykorzystali później Leclerc oraz Vettel do awansu na odpowiednio trzecie i czwarte miejsce. Mercedes widząc problemy swojego kierowcy, ściągnął go na wymianę uszkodzonego elementu już na szóstym okrążeniu. Bottas otrzymał także świeży zestaw twardych opon, na którym wrócił na tor na ostatnim miejscu.

Po postoju Fina pierwsza dziesiątka prezentowała się następująco: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Norris, Raikkonen, Gasly, Grosjean oraz Hulkenberg.

Od dwunastego okrążenia rozpoczęła się walka o dziesiąte miejsce, które dzierżył w garści Nico Hulkenberg. Presję na Niemcu wywierał Sergio Perez, który zyskał na starcie aż pięć pozycji. Z kolei zaraz za kierownicą Racing Point jechał duet Toro Rosso, który stoczył ze sobą fantastyczny pojedynek w zakrętach od jeden do cztery na osiemnastym kółku. Zwycięsko z tej batalii wyszedł Daniił Kwiat. Z kolei Perez podejmował próby ataku głównie w pierwszym zakręcie, lecz finalnie bez powodzenia. W czołówce Max Verstappen nie był w stanie odjechać od Lewisa Hamiltona na więcej niż 2 sekundy, co utrzymało się do momentu postoju. Poza walką było Ferrari, które na dwudziestym kółku traciło do lidera już 16 sekund.

Szarża Hamiltona, szczęście Verstappena
Po dwudziestu pięciu okrążeniach pośrednie opony w bolidzie Maksa Verstappena miały już dosyć. Holender zgłaszał ekipie, że całkowicie nie ma przyczepności, natomiast Lewis Hamilton zredukował stratę do 1,1 sekundy. Po pit stopie, na którym otrzymał twardy zestaw, kierowca wrócił na drugim miejscu za kolumną maruderów. Mimo to zawodnik Red Bulla sprawnie odnalazł się w tym zamieszaniu i zaczął kręcić najlepsze czasy na torze, utrzymując się na prowadzeniu po postoju Hamiltona na trzydziestej pierwszej próbie. Jego przewaga nad Brytyjczykiem z twardymi oponami wyniosła niemal 6 sekund.

Wydarzenia z kolejnych okrążeń wprawiły w osłupienie niemal każdego. Hamilton na dystansie czterech kółek zredukował stratę do Verstappena do poziomu zaledwie kilku dziesiątych sekundy. Zawodnik Mercedesa rozpoczął szarżę, która zakończyła się brawurowym atakiem w czwartym zakręcie na czterdziestym pierwszym kółku, który nie udał się przez wyjazd poza tor. Od tamtej pory lider klasyfikacji zdecydował się odpuścić, schodząc do różnicy na poziomie 1-1,5 sekundy.

Dla Ferrari wyścig na Węgrzech był jednym wielkim koszmarem. Leclerc, który zatrzymał się w trakcie trzydziestej pierwszej próby, po czterdziestu okrążeniach tracił aż 36 sekund do lidera. Z kolei Vettel realizujący wydłużony przejazd na oponach ze startu, miał pit stop trwający niemal 6 sekund. Niemiec jadąc na miękkim zestawie utrzymał się na czwartej lokacie, lecz przez błąd zespołu skomplikowano mu kwestię walki z partnerem.

Mercedes ryzykuje drugi pit stop
Na czterdziestym ósmym kółku w boksie na drugi postój pojawił się Valtteri Bottas. Fin wyjechał na dwunastej pozycji z pośrednim zestawem. Do tego momentu reprezentant Mercedesa zdołał przebić się na dziewiąte miejsce. Rundę później u mechaników zjawił się Hamilton, któremu także założono opony oznaczone żółtym kolorem. Brytyjczyk utrzymał drugą lokatę ze stratą dziewiętnastu sekund do Verstappena. Pięćdziesiąte drugie okrążenie było ostatnim dla Romaina Grosjeana, którego Haas zdecydował się wycofać z wyścigu przez problemy techniczne.

W drugiej dziesiątce ostry pojedynek toczyli Magnussen z Ricciardo o czternaste miejsce. Duńczyk wykorzystywał całą szerokość toru do obrony pozycji, natomiast kierowca Renault krytykował rywala za zmianę kierunku jazdy na dohamowaniach. Tymczasem w czołówce decyzja Mercedesa o drugim pit stopie Hamiltona zasłużyła na premię. Na sześćdziesiątym piątym okrążeniu lider klasyfikacji zbliżył się do Verstappena na dystans zaledwie pół sekundy. Kółko później Brytyjczyk był bezlitosny na prostej startowej i wyprzedził kierowcę Red Bulla, który określił swoje ogumienie jako „martwe”. Ekipa zdecydowała się wykorzystać dużą przewagę nad Ferrari do wykonania „darmowego pit-stopu” u Verstappena i zdobycia punktu za najszybsze okrążenie.

Finalnie Hamilton dojechał jako pierwszy na metę z przewagą 17 sekund nad kolejnym Verstappenem. Trzeci był Sebastian Vettel, który dwa kółka przed metą skutecznie zaatakował w pierwszym zakręcie Charlesa Leclerca. Monakijczyk był ostatecznie czwarty. Piąte miejsce zgarnął Sainz, szóste Gasly, siódme Raikkonen, ósme Bottas, dziewiąte Norris, natomiast dziesiąte Albon.

Robert Kubica ukończył wyścig na ostatniej, dziewiętnastej pozycji. Polak zrealizował strategię jednego postoju, a jego strata do następnego Antonio Giovinazziego wyniosła 21,5 sekundy.

Pogoda na koniec wyścigu:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Hungaroring

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca