F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA planuje monitoring temperatury i ciśnienia opon

System ma zostać wprowadzony od 2021 roku.
Łukasz Godula, 16 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1624<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA planuje wprowadzenie standardowego systemu pomiaru ciśnienia opon w Formule 1 w 2021 roku. Da to ciału zarządzającemu pełną informację o ciśnieniach i temperaturach wszystkich opon używanych podczas weekendu GP.

Ruch ten zbiegnie się z przejście na 18 calowe opony Pirelli i zakaz stosowania koców grzewczych. Da to również podwójny zysk na polu kontroli, gdyż wykluczy możliwość jeżdżenia po torze z ciśnieniem niższym niż minimalne zakładane przez Pirelli, a dodatkowo pozwoli na przestrzeganie zakazu stosowania koców.

FIA ogłosiła przetarg na nowy system, a zgłoszenia firmy mogą wysyłać do 30 sierpnia. Decyzja zostanie podjęta do 4 października i prototypowy system ma być dostarczony do Pirelli do 15 listopada, by można go użyć podczas testów opon na 2021 rok w grudniu.

Zespoły otrzymają swoje egzemplarze w lutym. Pierwszy kontrakt będzie obejmował okres od 2021 do 2023 roku, jednak FIA zastrzega sobie opcję na przedłużenie go o dwa lata. To drugi w ostatnim czasie przykład, gdzie FIA stara się poprawić możliwości kontroli zespołów od 2021 roku. Wcześniej ogłoszono przetarg na standardowy system paliwowy.

W ogłoszonym przetargu czytamy: „Standardowy system monitorowania temperatury i ciśnienia opon w F1 planowany jest od 2021 roku. Celem jest umożliwienie odczytu danych dotyczących temperatury i ciśnienia przez FIA i zespołowy w standardowym formacie i poziomem dokładności. Dodatkowo użycie systemu pozwoli na ułatwienie identyfikacji opon oraz ich zużycia”.

Czujniki będą musiały współpracować ze standardowymi 18 calowymi felgami, które FIA chce wprowadzić, jednak nie podjęto jeszcze w tej sprawie decyzji. Dodatkowo poza monitoringiem ciśnienia, czujniki mają transmitować temperaturę felg, powietrza wewnątrz opony, jak również jej konstrukcji.

FIA wyjaśniła, że system będzie monitorował wszystkie opony zgromadzone w garażach zespołów. Dla każdego zespołu system musi poradzić sobie z 200 sensorami, lub 50 kompletami opon. To więcej niż obecny limit gładkich i deszczowych opon dla dwóch samochodów na weekend.

W przetargu czytamy również, że system musi uwzględnić tryb pracy z założonymi oponami, jak również przechowywanymi w garażu. Oferty muszą zawierać szczegóły co do wymaganych instalacji w garażach. Musi być również dołączona cena pełnego kompletu systemu dla jednego garażu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
21.03.2024  Susie Wolff wytoczyła pozew przeciw FIA
Tagi:
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca