F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.04.2024

Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka

Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1

Gasly: idziemy we właściwym kierunku

Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu

GP Chin: wyniki kwalifikacji

Verstappen znów najszybszy w kwalifikacjach

Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji

GP Chin: wyniki sprintu

Verstappen zwycięzcą pierwszego sprintu sezonu

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

Szefowie ekipy z Woking uważają, że ogumienie należy dobrze zrozumieć.
Łukasz Godula, 22 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1167<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor do spraw osiągów McLarena, Adnrea Stella uważa, że zespoły F1 mają tendencję do wyolbrzymiania wpływu opon Pirelli na ich problemy z prędkością samochodu.

Decyzja Pirelli o przejściu w 2019 roku na opony z węższą warstwą gumy była głównym tematem tego sezonu i pociągnęła za sobą nawet próbę powrotu do poprzedniej specyfikacji, która jednak okazała się nieudana.

Zmianę zaproponowali szefowie Ferrari i Red Bulla, uważając, że nowe opony faworyzują Mercedesa, podczas gdy Haas stwierdził, że głównym powodem ich słabej formy w tym roku jest nowa mieszanka. McLaren jest wśród tych zespołów, które były przeciwne powrotowi do starej mieszanki, a ich szefowie uważają, że sprawa została wyolbrzymiona.

„Muszę przyznać, że opony są skomplikowaną kwestią, jednak mamy też pewną tendencję... Mamy pewne ambicje, osiągnięcia i chcemy zyskać przewagę dzięki oponom” – powiedział Stella. „Myślę, że zostało to nieco zbyt uproszczone. Ludzie po prostu założyli gdzie chcą być, później zobaczyli gdzie są i odjęli jedno od drugiego, resztę zrzucając na opony. Jeśli czegoś nie rozumiesz czegoś w tym biznesie to możesz mieć szczęście przez kilka lat, ale nie będziesz dominował”.

Szef zespołu, Andreas Seidl zgodził się ze zdaniem Stelli. „To część biznesu, który trzeba zrozumieć, tak jest w każdej kategorii i tutaj również. Zadawaliśmy sobie to pytanie wiele razy” – powiedział Seidl. „Nie wiem jak duże są nasze problemy w porównaniu do innych zespołów, jednak niektóre mówią o tym nieco więcej”.

Nowy dyrektor techniczny McLarena, James Key opisał pracę z oponami w F1 jako normalną naukę, ale przyznał, że wiąże się z tym nieco szczęścia.

„Czasami nie da się przewidzieć co się stanie w przyszłym roku” – powiedział Key. „Pirelli wykonuje dobrą robotę dając nam opony do testowania w Abu Zabi i tak dalej, jednak to jest nieco inny tor w porównaniu do tego, co mamy podczas zimowych testów i w sezonie. Mamy dobrą ekspertyzę w zespole, jednak chodzi tutaj o próbę zrozumienia opon i przewidzenia jak się zachowają w dalszej części weekendu, a później o dostosowanie działań wraz z postępem weekendu”.

„Dla mnie osobiście jest do dobry punkt odniesienia na przyszły rok, gdyż jest kilka rzeczy, które mogą sprawdzić, że zarządzanie oponami da lepsze osiągi. To coś co musimy kontynuować w przyszłym roku i dalej. Tak więc jest kilka składników, które da się przenieść i musimy się upewnić, że to zrobimy. To jedna z kilku krytycznych rzeczy dla każdego zespołu. Tak więc sugerowanie, że powinniśmy zmienić opony, bo jakiś samochód z nimi nie pracuje to tak jakby ogon machał psem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
18.04.2024  Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024
07.04.2024  Norris: Byliśmy z góry skazani na porażkę w walce z Ferrari
06.04.2024  Norris: Niewielka strata do Red Bulla to niespodzianka
Tagi:
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca