F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2020

W bolidzie Mercedesa doszło do poważnej usterki silnika

Russell: Nie ma mowy, że będziemy tak daleko jak przed rokiem

Norris: McLaren sam powinien tworzyć innowacyjne rozwiązania

22.02.2020

Dobiegają końca prace remontowe na Zandvoort

System DAS może łamać reguły parc ferme

Ricciardo: Czapki z głów przed Mercedesem

Steiner nie jest zaniepokojony osiągami Haasa

Renault zamierza intensywnie rozwijać bolid R.S.20

Haas zdradził przyczynę usterki w bolidzie Kevina Magnussena

Sainz: Nie wiem, czy ponownie powalczymy o czwarte miejsce

21.02.2020

Binotto: Nie jesteśmy równie szybcy, jak nasi rywale

Seidl: W końcu możemy być zadowoleni z zimowych testów

Bottas: Rywalom ciężko będzie skopiować DAS

Williams celuje w regularną walkę o miejsca w Q2

Mercedes wysyła wyraźny sygnał trzeciego dnia testów

Grosjean liczy się z odejściem z Formuły 1 po sezonie 2020

Jehan Daruvala został nowym juniorem Red Bulla

Ricciardo: Tegoroczne testy z Renault są dla mnie dużo normalniejsze

System DAS będzie zakazany od sezonu 2021

Mercedes podkręca tempo na początku trzeciego dnia testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

Szefowie ekipy z Woking uważają, że ogumienie należy dobrze zrozumieć.
Łukasz Godula, 22 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1131<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor do spraw osiągów McLarena, Adnrea Stella uważa, że zespoły F1 mają tendencję do wyolbrzymiania wpływu opon Pirelli na ich problemy z prędkością samochodu.

Decyzja Pirelli o przejściu w 2019 roku na opony z węższą warstwą gumy była głównym tematem tego sezonu i pociągnęła za sobą nawet próbę powrotu do poprzedniej specyfikacji, która jednak okazała się nieudana.

Zmianę zaproponowali szefowie Ferrari i Red Bulla, uważając, że nowe opony faworyzują Mercedesa, podczas gdy Haas stwierdził, że głównym powodem ich słabej formy w tym roku jest nowa mieszanka. McLaren jest wśród tych zespołów, które były przeciwne powrotowi do starej mieszanki, a ich szefowie uważają, że sprawa została wyolbrzymiona.

„Muszę przyznać, że opony są skomplikowaną kwestią, jednak mamy też pewną tendencję... Mamy pewne ambicje, osiągnięcia i chcemy zyskać przewagę dzięki oponom” – powiedział Stella. „Myślę, że zostało to nieco zbyt uproszczone. Ludzie po prostu założyli gdzie chcą być, później zobaczyli gdzie są i odjęli jedno od drugiego, resztę zrzucając na opony. Jeśli czegoś nie rozumiesz czegoś w tym biznesie to możesz mieć szczęście przez kilka lat, ale nie będziesz dominował”.

Szef zespołu, Andreas Seidl zgodził się ze zdaniem Stelli. „To część biznesu, który trzeba zrozumieć, tak jest w każdej kategorii i tutaj również. Zadawaliśmy sobie to pytanie wiele razy” – powiedział Seidl. „Nie wiem jak duże są nasze problemy w porównaniu do innych zespołów, jednak niektóre mówią o tym nieco więcej”.

Nowy dyrektor techniczny McLarena, James Key opisał pracę z oponami w F1 jako normalną naukę, ale przyznał, że wiąże się z tym nieco szczęścia.

„Czasami nie da się przewidzieć co się stanie w przyszłym roku” – powiedział Key. „Pirelli wykonuje dobrą robotę dając nam opony do testowania w Abu Zabi i tak dalej, jednak to jest nieco inny tor w porównaniu do tego, co mamy podczas zimowych testów i w sezonie. Mamy dobrą ekspertyzę w zespole, jednak chodzi tutaj o próbę zrozumienia opon i przewidzenia jak się zachowają w dalszej części weekendu, a później o dostosowanie działań wraz z postępem weekendu”.

„Dla mnie osobiście jest do dobry punkt odniesienia na przyszły rok, gdyż jest kilka rzeczy, które mogą sprawdzić, że zarządzanie oponami da lepsze osiągi. To coś co musimy kontynuować w przyszłym roku i dalej. Tak więc jest kilka składników, które da się przenieść i musimy się upewnić, że to zrobimy. To jedna z kilku krytycznych rzeczy dla każdego zespołu. Tak więc sugerowanie, że powinniśmy zmienić opony, bo jakiś samochód z nimi nie pracuje to tak jakby ogon machał psem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2020  Norris: McLaren sam powinien tworzyć innowacyjne rozwiązania
22.02.2020  Sainz: Nie wiem, czy ponownie powalczymy o czwarte miejsce
21.02.2020  Seidl: W końcu możemy być zadowoleni z zimowych testów
19.02.2020  Sainz zaniepokojony współpracą małych stajni z fabrycznymi ekipami
19.02.2020  Seidl: McLaren nie ma powodów do zmiany kierowców
Tagi:
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca