F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.09.2019

Na torze w Singapurze wyznaczono trzecią strefę DRS

Nicolas Todt: Moje wpływy nie mają znaczenia dla pozycji Leclerca

Ricciardo: Nie zadecydowałem o pozostaniu w Renault na 2021 rok

Ocon wątpi we wcześniejsze rozpoczęcie współpracy z Renault

Marko: To Renault oraz Mercedes wskazują palcem na Ferrari

Gass umniejsza znaczenie wypowiedzi o rozmowach z Kubicą

17.09.2019

Paul Ricard nie zorganizuje wyścigów F2 i F3 w sezonie 2020

Rywale zastanawiają się nad źródłem przewagi Ferrari na prostych

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Rosji

Vettel: Ferrari nie jest zaskoczone wysoką formą Leclerca

Hulkenberg zaprzecza, że podpisał już umowę z Haasem

Tost nie spodziewa się powrotu Albona do Toro Rosso

16.09.2019

Binotto wyklucza duet Leclerc-Verstappen w Ferrari

Panthera potwierdza zainteresowanie miejscem w F1

Todt zapowiada przepis o maksymalnej długości czasu okrążenia

Haas zaprezentował malowanie na pozostałe wyścigi sezonu

Audi potwierdza rozmowy z menedżerami Kubicy ws. DTM

14.09.2019

Juri Vips w rozmowie z "Wyprzedź Mnie!"

McLaren nie będzie za wszelką cenę walczył o czwarte miejsce

Albon: Nie stawiam sobie żadnych celów na końcówkę sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

Szefowie ekipy z Woking uważają, że ogumienie należy dobrze zrozumieć.
Łukasz Godula, 22 sierpnia 2019, wyświetlenia: 1109<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Dyrektor do spraw osiągów McLarena, Adnrea Stella uważa, że zespoły F1 mają tendencję do wyolbrzymiania wpływu opon Pirelli na ich problemy z prędkością samochodu.

Decyzja Pirelli o przejściu w 2019 roku na opony z węższą warstwą gumy była głównym tematem tego sezonu i pociągnęła za sobą nawet próbę powrotu do poprzedniej specyfikacji, która jednak okazała się nieudana.

Zmianę zaproponowali szefowie Ferrari i Red Bulla, uważając, że nowe opony faworyzują Mercedesa, podczas gdy Haas stwierdził, że głównym powodem ich słabej formy w tym roku jest nowa mieszanka. McLaren jest wśród tych zespołów, które były przeciwne powrotowi do starej mieszanki, a ich szefowie uważają, że sprawa została wyolbrzymiona.

„Muszę przyznać, że opony są skomplikowaną kwestią, jednak mamy też pewną tendencję... Mamy pewne ambicje, osiągnięcia i chcemy zyskać przewagę dzięki oponom” – powiedział Stella. „Myślę, że zostało to nieco zbyt uproszczone. Ludzie po prostu założyli gdzie chcą być, później zobaczyli gdzie są i odjęli jedno od drugiego, resztę zrzucając na opony. Jeśli czegoś nie rozumiesz czegoś w tym biznesie to możesz mieć szczęście przez kilka lat, ale nie będziesz dominował”.

Szef zespołu, Andreas Seidl zgodził się ze zdaniem Stelli. „To część biznesu, który trzeba zrozumieć, tak jest w każdej kategorii i tutaj również. Zadawaliśmy sobie to pytanie wiele razy” – powiedział Seidl. „Nie wiem jak duże są nasze problemy w porównaniu do innych zespołów, jednak niektóre mówią o tym nieco więcej”.

Nowy dyrektor techniczny McLarena, James Key opisał pracę z oponami w F1 jako normalną naukę, ale przyznał, że wiąże się z tym nieco szczęścia.

„Czasami nie da się przewidzieć co się stanie w przyszłym roku” – powiedział Key. „Pirelli wykonuje dobrą robotę dając nam opony do testowania w Abu Zabi i tak dalej, jednak to jest nieco inny tor w porównaniu do tego, co mamy podczas zimowych testów i w sezonie. Mamy dobrą ekspertyzę w zespole, jednak chodzi tutaj o próbę zrozumienia opon i przewidzenia jak się zachowają w dalszej części weekendu, a później o dostosowanie działań wraz z postępem weekendu”.

„Dla mnie osobiście jest do dobry punkt odniesienia na przyszły rok, gdyż jest kilka rzeczy, które mogą sprawdzić, że zarządzanie oponami da lepsze osiągi. To coś co musimy kontynuować w przyszłym roku i dalej. Tak więc jest kilka składników, które da się przenieść i musimy się upewnić, że to zrobimy. To jedna z kilku krytycznych rzeczy dla każdego zespołu. Tak więc sugerowanie, że powinniśmy zmienić opony, bo jakiś samochód z nimi nie pracuje to tak jakby ogon machał psem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.09.2019  McLaren nie będzie za wszelką cenę walczył o czwarte miejsce
06.09.2019  Lando Norris otrzyma karę cofnięcia na starcie GP Włoch
05.09.2019  Renault poznało źródło problemów z silnikami w McLarenie
03.09.2019  Marca: McLaren chce przejąć kontrakt Williamsa na dostawy Mercedesa
31.08.2019  Sainz rozczarowany najnowszą specyfikacją jednostki Renault
Tagi:
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca