F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2020

W bolidzie Mercedesa doszło do poważnej usterki silnika

Russell: Nie ma mowy, że będziemy tak daleko jak przed rokiem

Norris: McLaren sam powinien tworzyć innowacyjne rozwiązania

22.02.2020

Dobiegają końca prace remontowe na Zandvoort

System DAS może łamać reguły parc ferme

Ricciardo: Czapki z głów przed Mercedesem

Steiner nie jest zaniepokojony osiągami Haasa

Renault zamierza intensywnie rozwijać bolid R.S.20

Haas zdradził przyczynę usterki w bolidzie Kevina Magnussena

Sainz: Nie wiem, czy ponownie powalczymy o czwarte miejsce

21.02.2020

Binotto: Nie jesteśmy równie szybcy, jak nasi rywale

Seidl: W końcu możemy być zadowoleni z zimowych testów

Bottas: Rywalom ciężko będzie skopiować DAS

Williams celuje w regularną walkę o miejsca w Q2

Mercedes wysyła wyraźny sygnał trzeciego dnia testów

Grosjean liczy się z odejściem z Formuły 1 po sezonie 2020

Jehan Daruvala został nowym juniorem Red Bulla

Ricciardo: Tegoroczne testy z Renault są dla mnie dużo normalniejsze

System DAS będzie zakazany od sezonu 2021

Mercedes podkręca tempo na początku trzeciego dnia testów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sebastian Vettel na czele w trzecim treningu na Monzy

Tuż za kierowcą Ferrari znaleźli się Max Verstappen i Valtteri Bottas.
Nataniel Piórkowski, 7 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 2814<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Włoch. Na dwóch niższych pozycjach uplasowali się Max Verstappen i Valtteri Bottas.

Sesja rozpoczęła się o godzinie dwunastej, jednak aleja serwisowa pozostawała zamknięta jeszcze przez dziesięć minut. Miało to związek z pracami prowadzonymi w zakręcie Parabolica po fatalnie wyglądającym wypadku Alexa Peroniego. Australijczyk wzbił się w powietrze po najechaniu na krawężnik, po czym uderzył górą bolidu o bariery. Szczęśliwie nie doznał żadnych poważniejszych obrażeń.

Dyrekcja wyścigu podjęła decyzję o usunięciu wszystkich krawężników z Paraboliki. Po raz pierwszy zamontowano je tam w sezonie 2017. Miały zniechęcać kierowców do naruszania limitu toru.

Po zapaleniu się zielonego światła na wyjeździe z pit lane kierowcy ochoczo zabrali się do pracy, po mało owocnych piątkowych jazdach na mokrej nawierzchni. Początkowo najlepszy czas należał do Carlosa Sainza, który rozpoczął swój dzień od wyniku 1:21,989s. Tym razem to Ferrari, a nie Mercedes zwlekało z wypuszczeniem swych kierowców w z garaży.

Mercedes podzielił obowiązki związane z poznawaniem ogumienia – Hamilton zbierał informacje na temat miękkiej mieszanki, podczas gdy Bottas miał w swoim W10 pośrednie opony. Gdy Leclerc i Vettel pojawili się w końcu na torze, obaj byli wyposażeni w "czerwone" Pirelli PZero. Stajnia z Maranello skupiła się na szybkich kółkach. Monakijczyk ustanowił nowy najlepszy rezultat" 1:20,452s. Vettel był drugi ze stratą 0,15s. W czołowej piątce znajdowali się także Ricciardo, Albon i Giovinazzi.

Po krótkiej wizycie w boksach Bottas i Hamilton rozpoczęli realizację kolejnego punktu programu – tym razem obaj korzystali z pośredniej mieszanki. Tymczasem Sergio Perez wskoczył na chwilę na P3, kończąc swoją symulację kwalifikacji. Niedługo później stracił jednak pozycję na rzecz Maxa Verstappena. Ten spadł z kolei na czwartą pozycję w wyniku postępów osiągniętych przez Hamiltona. Lider klasyfikacji generalnej tracił do Leclerca 0,3s, ale jego osobisty rekord został osiągnięty na wolniejszym ogumieniu.

Na około kwadrans przed dwunastą Ferrari rozpoczęło ostateczne przygotowania do kwalifikacji, sprawdzając jazdę w cieniu aerodynamicznym. W korzystniejszej sytuacji znajdował się Vettel, który poruszając się za Leclerkiem zdołał poprawić najlepszy wynik FP3, wykręcając rezultat 1:20,331s. Nie było to jednak maksimum Ferrari. Niemiec popełnił drobne błędy, które negatywnie odbiły się na jego wyniku.

Jadący za Bottasem Hamilton nie zdołał zbliżyć się do lidera. Kierowca ze Stevenage tracił do Vettela cztery dziesiąte sekundy. Srebrne Strzały notowały konkurencyjne wyniki w drugim sektorze, ale traciły sporo czasu na długich prostych. Doskonałe okrążenie złożył Daniel Ricciardo, któremu udało się awansować na czwarte miejsce, przed Hamiltona i Bottasa. W TOP10 znajdowali się także dwaj inni kierowcy, których bolidy napędzane były silnikami Renault: Sainz i Hulkenberg. W dole tabeli Kubica nieznacznie ustępował tempem Russellowi.

Hamilton przyznał, że stracił czas wjeżdżając zbyt głęboko w ósmy zakręt – szykanę Ascari. Na drugiej próbie Bottas zapewnił sobie awans do TOP3 z rezultatem 1:20,403s. Dokładnie takim samym rezultatem legitymował się Leclerc. Co ciekawe na P2 plasował się już wtedy Max Verstappen. Kierowców znajdujących się na czterech pierwszych miejscach dzieliło tylko 0,109s.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:20,294--14
2.33Max VerstappenRed Bull RB151:20,3260,0320,03211
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:20,4030,1090,07724
4.16Charles LeclercFerrari SF901:20,4030,1090,00014
5.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:20,5640,2700,16111
6.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:20,5950,3010,03121
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:20,7520,4580,15713
8.23Alexander AlbonRed Bull RB151:20,8270,5330,07518
9.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:20,8810,5870,05415
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:20,9450,6510,06420
11.55Carlos SainzMcLaren MCL341:20,9490,6550,00421
12.11Sergio PerezRacing Point RP191:21,0030,7090,05415
13.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:21,0730,7790,07023
14.4Lando NorrisMcLaren MCL341:21,2920,9980,21921
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:21,3251,0310,03319
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:21,3361,0420,01116
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:21,6211,3270,28516
18.18Lance StrollRacing Point RP191:21,6391,3450,01817
19.63George RussellWilliams FW421:22,3742,0800,73522
20.88Robert KubicaWilliams FW421:22,7582,4640,38421
107% najlepszego czasu: 1:25,915

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.12.2019  Panama zainteresowana organizacją Grand Prix F1
01.12.2019  Hamilton pewnie wygrywa finał sezonu F1
01.12.2019  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
01.12.2019  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
30.11.2019  Zespołowe pojedynki w kwalifikacjach w sezonie 2019
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca