F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.02.2020

Williams: Korzystamy już z trzeciego silnika podczas tych testów

Kubica: Alfa Romeo wciąż ma coś w zanadrzu

Kubica najszybszy czwartego dnia testów przed sezonem 2020

Kubica najszybszy na rozpoczęcie drugiej tury testów

AMuS: GP Bahrajnu oraz Wietnamu są pod dużym znakiem zapytania

Sainz: Miło jest słyszeć plotki łączące mnie z Ferrari

Ricciardo: Dostrzegam dobre sygnały od Renault

Robson: Racing Point mogło pozwolić sobie na ryzyko

Alonso wystartuje trzecim McLarenem w Indianapolis 500

Ferrari: Będziemy mogli wprowadzić DAS najwcześniej w połowie sezonu

25.02.2020

Bottas chce jak najszybciej poznać swoją przyszłość w Mercedesie

Grafik kierowców F1 na drugie testy w Barcelonie

Marko: System DAS zapewnia Mercedesowi 0,2 sekundy przewagi

Ricciardo oczekuje od Ocona rozsądku w zespołowym pojedynku

Surer: Racing Point jest zdecydowanie czwartym najszybszym zespołem

Newey myśli już o projekcie nowego bolidu Red Bulla

Kubica: Alfa ma dużo do zrobienia z nowym symulatorem

24.02.2020

Raikkonen: Musimy pozostać skoncentrowani na ostatnich testach

Giovinazzi: Samochód wciąż wymaga pewnych zmian

Vasseur: Dopiero w tym tygodniu lepiej zrozumiemy nasze położenie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari wygrywa na Monzy po dziewięciu latach przerwy

Tifosi mogą dziś świętować dzięki Charlesowi Leclercowi.
Łukasz Godula, 8 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 2873<< | lista | T- | T+ | >>
Grand Prix Włoch to w ostatnich latach tradycyjny koniec europejskiej części sezonu. Nie da się ukryć, że dobór toru na taką okazję jest perfekcyjny. Monza to legenda, a w ostatnim dziesięcioleciu kibice Ferrari rok po roku musieli obchodzić się smakiem. Mercedes brutalnie weryfikował marzenia Tifosi. Do dziś, gdyż Charles Leclerc postanowił przerwać niemoc Vettela, który ponownie dziś nie wytrzymał presji.

Na czele spokój, Vettel zaczyna katastrofalny wyścig
Start wyścigu nie zmienił układu na czele, choć Hamilton ruszył bardzo dobrze i Leclerc musiał się bronić przed jego atakiem w pierwszym zakręcie. Bottas również próbował ugrać swoje jadąc po zewnętrznej, ale nic z tego nie wyszło i czołówka pojechała dalej. Nieco za plecami czołowej trójki Vettel został wyprzedzony przez Hulkenberga i można powiedzieć, że był to zwiastun kłopotów dzisiejszego dnia dla Niemca.

Kierowca Ferrari odzyskał czwarte miejsce, a w tym czasie u mechaników zjawił się Verstappen, by zmienić skrzydło po kontakcie podczas zamieszania w tyle stawki. Do ciekawej walki doszło również pomiędzy Sainzem i Albonem, z której ostatecznie górą wyszedł Sainz, ostro traktując rywala w drugim Lesmo. Ricciardo chwilę później wyprzedził Hulkenberga i zaczął budować przewagę nad partnerem zespołowym.

Vettel odchodzi w niepamięć po własnym błędzie
Na szóstym kółku doszło do dramatu w kwestii Vettela. Niemiec popełnił dość szkolny błąd w Ascari, obrócił się i wyjechał na pobocze. Powracając na tor niemal wjechał w Strolla, który przejechał po jego skrzydle. Stroll tymczasem niemal wjechał w Gasly'ego wracając z pobocza. Obaj otrzymali kary za te incydenty, jednak dla Vettela było to 10 sekundowe stop/go, a dla Strolla przejazd przez aleję serwisową.

Vettel zmienił jeszcze przed karą skrzydło i właściwie jego wyścig się skończył. W czołówce różnice były niezwykle małe, a z tyło powoli przebijał się Verstappen i Norris. Pierwszy do mechaników zjechał Hamilton i na 20. okrążeniu założył pośrednie opony. Kółko później zjechał Leclerc, jednak Ferrari postawiło na twardą mieszankę. Bottas pozostał dość długo na torze i dopiero na 28. rundzie zmienił ogumienie. Na tym samym okrążeniu zjechał Sainz, jednak mechanicy McLarena nie popisali się i wypuścili Hiszpana z niedokręconym kołem, kończąc jego udział w rywalizacji. Spowodowało to wirtualną neutralizację.

Usterki i walka o zwycięstwo
Kolejną ofiarą usterki był Kwiat, który na trzydziestym okrążeniu tuż po wyjeździe z alei serwisowej musiał zatrzymać się na trawie. Tutaj również zdecydowano się na wirtualną neutralizację. Po tych incydentach rozpoczęła się walka o zwycięstwo pomiędzy Leclerkiem, a Mercedesami. Najpierw naciskał na Monakijczyka Hamilton. Leclerc nawet musiał się bronić wyjazdem na pobocze w pierwszej szykanie, za co dostał biało-czarną flagę.

Ostatecznie jednak to Hamilton popełnił większy błąd i wypadł poza tor, ustępując Bottasowi. Fin miał świeższe opony od Anglika, więc zapowiadało to ostrą walkę o najwyższy stopień podium. Bottas próbował dojść Leclerca, jednak zabrakło agresji, skupienia i woli walki. Typowo dla siebie popełnił kilka błędów, wykluczając się z zasięgu DRS i możliwości walki. Ostatecznie Leclerc spokojnie dowiózł zwycięstwo do mety, wprawiając w euforię tłumy kibiców.

Ostatnie dwa tygodnie dla Charlesa Leclerca wyznaczyły nową część kariery. Stłamszony dziś Vettel może już się nie podnieść w tym sezonie, a na wyraźnego kierowcę numer jeden wyrasta 21-latek. W kolejnych rundach Ferrari nie będzie miało łatwo wygrać ponownie, ale dwa zwycięstwa Leclerca zdecydowanie ocierają łzy w obozie Ferrari. Tymczasem Monza zapewniła godne pożegnanie Europy. Czas na rundy zamorskie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
31.12.2019  Panama zainteresowana organizacją Grand Prix F1
01.12.2019  Hamilton pewnie wygrywa finał sezonu F1
01.12.2019  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
01.12.2019  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
30.11.2019  Zespołowe pojedynki w kwalifikacjach w sezonie 2019
Tagi:
Monza
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca