F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2019

Seidl: Musimy zmienić pewne koncepty bolidu przed sezonem 2020

Tost: Chcę zatrzymać Gasly'ego i Kwiata w Toro Rosso

PKN Orlen rozważa zostanie sponsorem tytularnym Haasa

16.10.2019

Propozycja wyścigów kwalifikacyjnych nie ma jednomyślnego poparcia

Światowa Rada FIA przyjęła wniosek o zmianę nazwy Toro Rosso

Fińska sztafeta pokoleń

Horner: Albon wykonał niesamowitą robotę podczas GP Japonii

R. Schumacher: Renault mogło mieć dużą przewagę z systemu balansu

Helmut Marko odbył "bardzo ważne" spotkanie z Hondą

McLaren rozmawia z F1 w sprawie nikłej ekspozycji na transmisjach

F1 osiągnęła porozumienie ws. miejsca organizacji GP w Miami

15.10.2019

Marko: Albon zaczyna jeździć coraz lepiej

Hamilton: Mercedes ma najlepszy skład kierowców w Formule 1

Binotto: Ferrari ma długą listę pytań wobec nowych przepisów

Marko: Honda nie jest gotowa zadeklarować pozostanie w F1

Steiner: Magnussen nie powinien publicznie krytykować zespołu

14.10.2019

Seidl nie widzi szans na walkę z Mercedesem już w sezonie 2021

Todt: Tylko trzy zespoły odczują wprowadzenie limitów budżetowych

13.10.2019

Williams: Nie chcieliśmy ryzykować uszkodzenia nowego skrzydła

FIA przyjęła protest złożony przez Racing Point

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

GP Rosji: Hamilton i Bottas zgarniają dublet dla Mercedesa

Ferrari wyjeżdża z Soczi zdobywając tylko 15 punktów za trzecie miejsce Leclerca.
Nataniel Piórkowski, 29 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 2559<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton odniósł zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Rosji, dojeżdżając do mety przed swoim zespołowym kolegą – Valtterim Bottasem. Mercedes popisowo wykorzystał strategię i potknięcia Ferrari. Charles Leclerc uzupełnił podium. Sebastian Vettel nie ukończył rywalizacji.

Najlepszym startem popisał się Sebastian Vettel, który wykorzystał jazdę w cieniu aero za Charlesem Leclerkiem i wysunął się na prowadzenie w pierwszym zakręcie. Na trzecie miejsce spadł Lewis Hamilton, za którym znalazł się Carlos Sainz. Do czołowej dziesiątki awansował Perez – Meksykanin znalazł się na siódmej pozycji. Verstappen zyskał jedną lokatę po starcie z P9.

Już na pierwszym kółku doszło do interwencji samochodu bezpieczeństwa. Niedługo po rozpoczęciu rywalizacji doszło do kolizji, w której uczestniczyli Giovinazzi, Ricciardo oraz Grosjean. Francuz odpadł z walki po uderzeniu w bariery. Kierowca Renault musiał zjechać na nieplanowany pit stop z przebitą oponą. Z pit stopem nie zwlekał także Kubica, który zamienił pośrednią mieszankę na twardą, by chwilę po tym powrócić do pośredniej.

Falstart popełnił Kimi Raikkonen, który ruszył z miejsca przed zgaśnięciem czerwonych świateł. Na mistrza świata z sezonu 2007 nałożona została kara przejazdu przez aleję serwisową.

Do restartu doszło na czwartym okrążeniu. W czołówce nie doszło do większych zmian. Magnussen awansował jednak przed Hulkenberga, na dziewiąte miejsce. Ferrari świetnie wykorzystywało przewagę miękkiego ogumienia i natychmiast zbudowało bezpieczną 1-sekundową przewagę nad korzystającym z pośrednich opon Hamiltonem.

Na szóstym okrążeniu Leclerc otrzymał komunikat od swojego zespołu z zapowiedzią, iż za chwilę Vettel odda mu prowadzenie w wyścigu. Niemiec nie był jednak przesadnie skłonny do współpracy i przekonywał przez radio, że i tak wyprzedziłby swojego partnera z zespołu. Siódme kółko przyniosło awans Bottasa na czwartą pozycję. Fin bez większych problemów uporał się z Sainzem do dojeździe do drugiego zakrętu. Niedługo później Verstappen awansował przed Pereza.

Vettel utrzymywał bardzo tempo, notując rekordowe czasy okrążeń. Na dziewiątym kółku kierowca z Heppenheim prowadził już z przewagą 1,9 nad Leclerkiem. "Charles, dokonamy zamiany trochę później. Vettel się oddala, a Lewis nieco zbliża" – usłyszał 21-latek. Ferrari zaczęło brać pod uwagę kolejny scenariusz – wariant C.

Verstappen kontynuował marsz w górę stawki – po wyprzedzeniu Norrisa na jego celowniku znalazł się Sainz. Atak przypuszczony na Hiszpana także zakończył się powodzeniem. Postępów dokonywał również Albon, który jechał na czternastym miejscu, za dwoma reprezentantami Toro Rosso: Gaslym i Kwiatem. Leclerc miał związane ręce – Vettel regularnie notował "fioletowe" wyniki. Różnica między dwoma zawodnikami Scuderii zaczynała sięgać 4 sekund. Jednocześnie jednak Hamilton trzymał się bardzo blisko liderów, rujnując tym samym ich opcje strategiczne. Brytyjczyk zaczynał jednak odczuwać skutki postępującej degradacji opon.

Na 21. i 22. okrążeniu na stanowisku serwisowym zameldowali się Norris i Sainz, którzy otrzymali pośrednie ogumienie. Kółko później Leclerc zjechał po świeże "żółte" opony PZero. Utratę przyczepności zgłaszał także Vettel, który próbował wydłużać stint, próbując kontrolować przewagę nad Hamiltonem. Zadanie to było jednak praktycznie niewykonalne. Niemiec tracił tempo i na 27. okrążeniu zjechał do swoich mechaników, otrzymując pośrednie ogumienie. Leclerc wykorzystał jednak przewagę tempa i w końcu znalazł się przed Niemcem.

Tuż po tym Vettel zatrzymał jednak swój bolid w trzecim sektorze ze względu na awarię MGU-K. Dyrekcja wyścigu zarządziła wirtualną neutralizację, którą natychmiast wykorzystał na swoją korzyść Mercedes. Hamilton wyjechał z alei serwisowej przed Charlesem Leclerkiem, wyposażony w miękką mieszankę.

Chwilę po tym na torze drugi raz tego popołudnia pojawił się samochód bezpieczeństwa – tym razem po tym, jak George Russell wypadł z toru i uderzył w bariery. Prawdopodobnie winna temu była awaria układu hamulcowego. Wyścigu nie ukończył też Robert Kubica, który niedługo później został zepchnięty do garażu Williamsa. Ferrari postanowiło wykorzystać ostatnią realną alternatywę – ściągnąć Leclerca po miękkie opony. 21-latek spadł tym samym na trzecie miejsce.

Po restarcie Leclerc próbował wywierać presję na jadącego na zajmującego drugą lokatę Bottasa, jednak kierowca Mercedesa umiejętnie bronił się przed próbami ataku z użyciem DRS. Z przodu Hamilton budował przewagę nad Finem. Na 40. okrążeniu oscylowała ona w granicach 3,4-3,6s. Gasly także spróbował wyprzedzania w drugim zakręcie. Jego podejście do ataku na Kwiata było jednak przesadnie optymistyczne. Francuz przestrzelił punkt hamowania, ledwo minął się z kolegą z zespołu, a w dodatku spadł za Raikkonena.

Ostatnich dziesięć okrążeń przyniosło stabilizację na czterech pierwszych miejscach. Do zajmującego P5 Sainza powoli zbliżał się Albon. Duży progres zaliczył też Perez, który plasował się 5 sekund za Tajem, utrzymując za swoim tylnym skrzydłem Magnussena (kara +5s za zyskanie przewagi wyjazdem poza tor) i Norrisa. Tuż za Brytyjczykiem cały czas czaił się Nico Hulkenberg. Niemiec był zagrzewany do walki o dziewiątą lokatę przez swojego inżyniera.

W samej końcówce nie doszło do żadnych większych zmian. Hamilton dowiózł do mety pierwsze miejsce, umacniając się tym samym na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. Bottas do końca wytrwał przed Leclerkiem, a czołową piątkę uzupełnili popisowo odrabiający straty Verstappen i Albon. W drugiej połowie TOP10 małe punkty zdobyli Sainz, Perez, Norris, Magnussen (po uwzględnieniu kary) i Hulkenberg.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.10.2019  Błąd systemu FIA doprowadził do skrócenia dystansu GP Japonii
13.10.2019  GP Japonii: wyniki wyścigu
13.10.2019  Bottas pokonuje Ferrari i wygrywa GP Japonii
13.10.2019  GP Japonii: najszybsze okrążenia w wyścigu
13.10.2019  GP Japonii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca