|
|
|
|
|
|
Binotto: Vettel musiał zatrzymać się natychmiast przez bezpieczeństwo |
Ferrari nie było w stanie szczegółowo określić przyczyny awarii MGU-K. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 30 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 1578 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Szef Ferrari – Mattia Binotto, przyznał, że Sebastian Vettel musiał natychmiast zatrzymać bolid w Grand Prix Rosji ze względów bezpieczeństwa.
Niemiec krótko po swoim pit stopie został poproszony o wycofanie bolidu jeszcze na torze wyścigowym przez usterkę MGU-K. 32-latek ostatecznie zdecydował się to zrobić w piętnastym zakręcie, co wymusiło na sędziach decyzję o wirtualnej neutralizacji. Kierowcy Mercedesa zyskali tym samym około 15 sekund w trakcie swojej zmiany opon, utrzymując prowadzenie przed Charlesem Leclerkiem.
„Mieliśmy problem po stronie systemu hybrydowego” – powiedział Mattia Binotto. „Straciliśmy izolację w samochodzie. Ze względów bezpieczeństwa musieliśmy zatrzymać się natychmiast. Szkoda, ponieważ sto metrów dalej była aleja serwisowa, jednakże to było najbezpieczniejsze rozwiązanie dla Seba. Gdyby problem był z pozostałymi elementami bolidu, być może zatrzymalibyśmy się w innym miejscu. To była jednak jasna instrukcja «Zatrzymaj się jak najszybciej»”.
Szef stajni z Maranello zapytany, czy w takiej sytuacji kierowcy grozi niebezpieczeństwo, odpowiedział: „Zazwyczaj nie. Mimo to oczywiście chcieliśmy być w pełni ostrożni z uszkodzeniem oraz problemem. Wiedzieliśmy, że straciliśmy izolację i macie rację, przeważnie nie robi to problemu dla kierowcy. Poruszamy się jednak po obszarach, które nie są w pełni zrozumiałe, ponieważ nie znasz dokładnej przyczyny awarii. Dla nas to były względy bezpieczeństwa”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|