F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2019

Seidl: Musimy zmienić pewne koncepty bolidu przed sezonem 2020

Tost: Chcę zatrzymać Gasly'ego i Kwiata w Toro Rosso

PKN Orlen rozważa zostanie sponsorem tytularnym Haasa

16.10.2019

Propozycja wyścigów kwalifikacyjnych nie ma jednomyślnego poparcia

Światowa Rada FIA przyjęła wniosek o zmianę nazwy Toro Rosso

Fińska sztafeta pokoleń

Horner: Albon wykonał niesamowitą robotę podczas GP Japonii

R. Schumacher: Renault mogło mieć dużą przewagę z systemu balansu

Helmut Marko odbył "bardzo ważne" spotkanie z Hondą

McLaren rozmawia z F1 w sprawie nikłej ekspozycji na transmisjach

F1 osiągnęła porozumienie ws. miejsca organizacji GP w Miami

15.10.2019

Marko: Albon zaczyna jeździć coraz lepiej

Hamilton: Mercedes ma najlepszy skład kierowców w Formule 1

Binotto: Ferrari ma długą listę pytań wobec nowych przepisów

Marko: Honda nie jest gotowa zadeklarować pozostanie w F1

Steiner: Magnussen nie powinien publicznie krytykować zespołu

14.10.2019

Seidl nie widzi szans na walkę z Mercedesem już w sezonie 2021

Todt: Tylko trzy zespoły odczują wprowadzenie limitów budżetowych

13.10.2019

Williams: Nie chcieliśmy ryzykować uszkodzenia nowego skrzydła

FIA przyjęła protest złożony przez Racing Point

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hamilton: Jechałem tempem kwalifikacyjnym by utrzymać się za Ferrari

Kierowca Mercedesa przyznał, że wybór pośrednich opon na start nie był optymalny.
Mateusz Szymkiewicz, 30 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 1303<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton ujawnił, że w trakcie wyścigu o Grand Prix Rosji starał się „jechać kwalifikacyjne okrążenia”, by utrzymać tempo Ferrari.

Kwalifikacje na torze w Soczi padły łupem Charlesa Leclerca, który był szybszy od drugiego Hamiltona o 0,4 sekundy. Monakijczyk budował swoją przewagę na prostych i po starcie wyścigu dał cień aerodynamiczny Vettelowi, natomiast na kolejnych kółkach bolidy SF90 były nieuchwytne dla Mercedesa.

Po dziesięciu okrążeniach trzeci Hamilton tracił do Leclerca prawie cztery sekundy, dysponując pośrednim zestawem opon. Jak przyznał Brytyjczyk, decyzja o skorzystaniu z odwróconej strategii nie była optymalna na Sochi Autodrom.

„Kiedy jechaliśmy na pola startowe, kompletnie nie miałem przyczepności” – powiedział Lewis Hamilton, zapytany o start na ogumieniu oznaczonym żółtym kolorem. „Byłem tym nieco zmartwiony. Na początku wyścigu zacząłem tracić, a później nie byłem w stanie złapać się za nim [Leclerkiem], ponieważ pozostał po lewej stronie i dał cień aerodynamiczny Sebastianowi. Próbowałem wjechać za Seba, ale pojawił się jeden z McLarenów i na wejściu w pierwszy zakręt niemal straciłem kolejną pozycję”.

„Po wszystkim starałem się ich trzymać [Ferrari], ale było to jak jazda w kwalifikacjach, bym mógł za nimi nadążyć. To było wielkie wyzwanie, ale jestem z tego dumny. Przed wyścigiem usiedliśmy do rozmowy i próbowaliśmy oszacować, czy miękkie opony będą ulegały degradacji lub nie. Chcieliśmy zrozumieć, czy to oni podjęli właściwą decyzję lub my. Finalnie to oni mieli rację, ponieważ miękkie opony były dużo trwalsze niż mogliśmy zakładać. Utrzymanie ich regularności oraz prędkości było bardzo trudne. Nie spodziewałem się tego”.

Ostatecznie Mercedes skorzystał na wydłużonym pierwszym przejeździe na pośrednich oponach. Hamilton w trakcie wirtualnej neutralizacji po awarii Vettela wykonał pit stop, dzięki czemu utrzymał prowadzenie w Grand Prix Rosji. „Mieliśmy świadomość, że w ten weekend będziemy musieli wydobyć więcej z bolidu, ponieważ był do tego potencjał, lecz nie wiedzieliśmy gdzie. Udało nam się trochę zbliżyć do Ferrari i to wystarczyło, by znaleźć się przed nimi” – dodał 34-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.10.2019  Hamilton: Mercedes ma najlepszy skład kierowców w Formule 1
13.10.2019  Mercedes rozważał opcję z jednym pit stopem Hamiltona
13.10.2019  Hamilton: Ferrari znajduje się na zupełnie innym poziomie
12.10.2019  Grosjean: Suzuka pokazuje, że dwudniowy weekend sprawdziłby się
10.10.2019  Hamilton: GP Rosji pokazało, że Vettel nie jest numerem jeden Ferrari
Tagi:
Hamilton L.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca