F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

31.05.2020

F1 zagłosuje w tym tygodniu nad wyścigami kwalifikacyjnymi

30.05.2020

Robert Kubica w Ferrari - jak bardzo było blisko?

Austriacki rząd gotów ogłosić decyzję w sprawie Grand Prix

Wehrlein: Powrót do środka stawki w Formule 1 mnie nie interesuje

Leclerc: Tęsknię za prawdziwymi wyścigami

29.05.2020

Williams planuje prezentację nowego malowania przed GP Austrii

Daimler: Mamy wyraźny zamiar pozostać z Mercedesem w F1

Williams: Sprzedaż zespołu może oznaczać koniec naszej historii w F1

Renault potwierdza utrzymanie fabrycznego zespołu w Formule 1

Williams potwierdza rozpoczęcie procesu sprzedaży zespołu

28.05.2020

Auto Bild: Wolff zrezygnuje z funkcji szefa Mercedesa po sezonie 2020

Ricciardo: Prowadziłem rozmowy z Ferrari ws. posady na sezon 2021

Stewart: Sezon bez GP Wielkiej Brytanii byłby katastrofą

Tegoroczna edycja GP Holandii została oficjalnie odwołana

Auto Hebdo: Mercedes chce zatrudnić Russella na sezon 2021

Steiner liczy na zwiększone zainteresowanie koncernów Formułą 1

Leclerc: Odejście Vettela nie da mi statusu kierowcy numer jeden

27.05.2020

WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023

Wyścigi w Wielkiej Brytanii mają odbyć się na początku sierpnia

Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Jechałem tempem kwalifikacyjnym by utrzymać się za Ferrari

Kierowca Mercedesa przyznał, że wybór pośrednich opon na start nie był optymalny.
Mateusz Szymkiewicz, 30 wrze?nia 2019, wyświetlenia: 1344<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton ujawnił, że w trakcie wyścigu o Grand Prix Rosji starał się „jechać kwalifikacyjne okrążenia”, by utrzymać tempo Ferrari.

Kwalifikacje na torze w Soczi padły łupem Charlesa Leclerca, który był szybszy od drugiego Hamiltona o 0,4 sekundy. Monakijczyk budował swoją przewagę na prostych i po starcie wyścigu dał cień aerodynamiczny Vettelowi, natomiast na kolejnych kółkach bolidy SF90 były nieuchwytne dla Mercedesa.

Po dziesięciu okrążeniach trzeci Hamilton tracił do Leclerca prawie cztery sekundy, dysponując pośrednim zestawem opon. Jak przyznał Brytyjczyk, decyzja o skorzystaniu z odwróconej strategii nie była optymalna na Sochi Autodrom.

„Kiedy jechaliśmy na pola startowe, kompletnie nie miałem przyczepności” – powiedział Lewis Hamilton, zapytany o start na ogumieniu oznaczonym żółtym kolorem. „Byłem tym nieco zmartwiony. Na początku wyścigu zacząłem tracić, a później nie byłem w stanie złapać się za nim [Leclerkiem], ponieważ pozostał po lewej stronie i dał cień aerodynamiczny Sebastianowi. Próbowałem wjechać za Seba, ale pojawił się jeden z McLarenów i na wejściu w pierwszy zakręt niemal straciłem kolejną pozycję”.

„Po wszystkim starałem się ich trzymać [Ferrari], ale było to jak jazda w kwalifikacjach, bym mógł za nimi nadążyć. To było wielkie wyzwanie, ale jestem z tego dumny. Przed wyścigiem usiedliśmy do rozmowy i próbowaliśmy oszacować, czy miękkie opony będą ulegały degradacji lub nie. Chcieliśmy zrozumieć, czy to oni podjęli właściwą decyzję lub my. Finalnie to oni mieli rację, ponieważ miękkie opony były dużo trwalsze niż mogliśmy zakładać. Utrzymanie ich regularności oraz prędkości było bardzo trudne. Nie spodziewałem się tego”.

Ostatecznie Mercedes skorzystał na wydłużonym pierwszym przejeździe na pośrednich oponach. Hamilton w trakcie wirtualnej neutralizacji po awarii Vettela wykonał pit stop, dzięki czemu utrzymał prowadzenie w Grand Prix Rosji. „Mieliśmy świadomość, że w ten weekend będziemy musieli wydobyć więcej z bolidu, ponieważ był do tego potencjał, lecz nie wiedzieliśmy gdzie. Udało nam się trochę zbliżyć do Ferrari i to wystarczyło, by znaleźć się przed nimi” – dodał 34-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2020  Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam
20.05.2020  Zarząd Daimlera naciska na zatrudnienie Vettela w Mercedesie?
11.05.2020  Hamilton: Wyścigi bez widzów będą gorsze niż dni testowe
04.05.2020  Jordan: Jestem przekonany, że Mercedes sprzeda swój zespół
29.04.2020  Wolff zapowiada nieobecności na wyścigach F1 w sezonie 2020
Tagi:
Hamilton L.
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca