F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2019

Seidl: Musimy zmienić pewne koncepty bolidu przed sezonem 2020

Tost: Chcę zatrzymać Gasly'ego i Kwiata w Toro Rosso

PKN Orlen rozważa zostanie sponsorem tytularnym Haasa

16.10.2019

Propozycja wyścigów kwalifikacyjnych nie ma jednomyślnego poparcia

Światowa Rada FIA przyjęła wniosek o zmianę nazwy Toro Rosso

Fińska sztafeta pokoleń

Horner: Albon wykonał niesamowitą robotę podczas GP Japonii

R. Schumacher: Renault mogło mieć dużą przewagę z systemu balansu

Helmut Marko odbył "bardzo ważne" spotkanie z Hondą

McLaren rozmawia z F1 w sprawie nikłej ekspozycji na transmisjach

F1 osiągnęła porozumienie ws. miejsca organizacji GP w Miami

15.10.2019

Marko: Albon zaczyna jeździć coraz lepiej

Hamilton: Mercedes ma najlepszy skład kierowców w Formule 1

Binotto: Ferrari ma długą listę pytań wobec nowych przepisów

Marko: Honda nie jest gotowa zadeklarować pozostanie w F1

Steiner: Magnussen nie powinien publicznie krytykować zespołu

14.10.2019

Seidl nie widzi szans na walkę z Mercedesem już w sezonie 2021

Todt: Tylko trzy zespoły odczują wprowadzenie limitów budżetowych

13.10.2019

Williams: Nie chcieliśmy ryzykować uszkodzenia nowego skrzydła

FIA przyjęła protest złożony przez Racing Point

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dennis poprosił Brawn GP o poufne dane na temat bolidu z 2009 roku

Nick Fry spełnił prośbę, ale zaznacza, że nie przekazał projektu lub specyfikacji konstrukcji.
Nataniel Piórkowski, 4 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 3327<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były szef McLarena – Ron Dennis prosił ekipę Brawn GP o przekazanie poufnych danych dotyczących osiągów bolidu z sezonu 2009.

Dennis miał zwrócić się do Brawna z prośbą o przysługę, po absolutnie rozczarowującym starcie sezonu 2009. Informacje w tej sprawie przekazuje w swojej najnowszej książce dawny dyrektor generalny Brawn GP – Nick Fry. Brytyjczyk przyznaje, że prośba McLarena została spełniona.

Według Fry'a Dennis powiedział mu, że bolid MP4-24 „jest – jak zauważyliście – absolutnie niekonkurencyjny. Moi inżynierowie twierdzą jednak, że nasz pakiet aerodynamiczny jest dobry. Chodzi o to, że po prostu im nie wierzę”.

Dennis „chciał wiedzieć, jak dobry jest nasz pakiet aerodynamiczny i jakie konkretnie liczby otrzymujemy z testów w tunelu aerodynamicznym”. Fry nazwał te dane „ściśle chronionymi klejnotami koronnymi wyścigów Formuły 1”.

Dwa lata wcześniej McLaren został ukarany grzywną w wysokości 100 milionów dolarów za aferę Spygate. Dochodzenie FIA wykazało wtedy, iż stajnia z Woking korzystała z poufnych informacji Ferrari. Fry zaznaczył jednak, że prośba Dennisa dotyczyła wyłącznie osiągów bolid, a nie projektu lub konkretnych specyfikacji konstrukcji.

Fry zwrócił także uwagę na pomoc, którą zimą jego ekipa otrzymała od Mercedesa i Dennisa po wycofaniu się Hondy z F1. „Ron odegrał kluczową rolę w wyrażeniu zgody na to, byśmy mogli korzystać z silników Mercedesa. Zgodził się na to i zrezygnował z weta, chociaż jako główny klient McLaren miał pełne prawo powstrzymać Mercedesa przed wiązaniem się z jakimkolwiek innym zespołem”.

Fry przyznał, że choć prośba o dane z tunelu aerodynamicznego „nie jest pytaniem, które normalnie zadaje się konkurentowi”, to postanowił udostępnić te informacje Dennisowi. Ten miał zareagować na nie „oszałamiającą ciszą”.

Na drugą połowę sezonu 2009 McLaren przygotował znacznie zmodyfikowany bolid MP4-24, który wywalczył dwa zwycięstwa i zdobył cztery pole positions.

Brawn triumfował w mistrzostwach konstruktorów, a Jenson Button wywalczył tytuł najlepszego kierowcy sezonu 2009. Pod koniec roku Brytyjczyk podpisał umowę z McLarenem a Ross Brawn sprzedał swoją stajnię Mercedesowi.

Książka Nicka Frya nosi tytuł "Survive. Drive. Win.: The Inside Story of Brawn GP and Jenson Button's Incredible F1 Championship Win". Ukazała się 3 października. Można ją zakupić tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2019  Seidl: Musimy zmienić pewne koncepty bolidu przed sezonem 2020
16.10.2019  McLaren rozmawia z F1 w sprawie nikłej ekspozycji na transmisjach
14.10.2019  Seidl nie widzi szans na walkę z Mercedesem już w sezonie 2021
04.10.2019  Mercedes i McLaren dementują plotki w sprawie Norrisa
03.10.2019  Mercedes będzie odpowiadał za rozwój kariery Norrisa?
Tagi:
McLaren
Brawn
Dennis R.
Fry N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca