F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

31.05.2020

F1 zagłosuje w tym tygodniu nad wyścigami kwalifikacyjnymi

30.05.2020

Robert Kubica w Ferrari - jak bardzo było blisko?

Austriacki rząd gotów ogłosić decyzję w sprawie Grand Prix

Wehrlein: Powrót do środka stawki w Formule 1 mnie nie interesuje

Leclerc: Tęsknię za prawdziwymi wyścigami

29.05.2020

Williams planuje prezentację nowego malowania przed GP Austrii

Daimler: Mamy wyraźny zamiar pozostać z Mercedesem w F1

Williams: Sprzedaż zespołu może oznaczać koniec naszej historii w F1

Renault potwierdza utrzymanie fabrycznego zespołu w Formule 1

Williams potwierdza rozpoczęcie procesu sprzedaży zespołu

28.05.2020

Auto Bild: Wolff zrezygnuje z funkcji szefa Mercedesa po sezonie 2020

Ricciardo: Prowadziłem rozmowy z Ferrari ws. posady na sezon 2021

Stewart: Sezon bez GP Wielkiej Brytanii byłby katastrofą

Tegoroczna edycja GP Holandii została oficjalnie odwołana

Auto Hebdo: Mercedes chce zatrudnić Russella na sezon 2021

Steiner liczy na zwiększone zainteresowanie koncernów Formułą 1

Leclerc: Odejście Vettela nie da mi statusu kierowcy numer jeden

27.05.2020

WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023

Wyścigi w Wielkiej Brytanii mają odbyć się na początku sierpnia

Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dennis poprosił Brawn GP o poufne dane na temat bolidu z 2009 roku

Nick Fry spełnił prośbę, ale zaznacza, że nie przekazał projektu lub specyfikacji konstrukcji.
Nataniel Piórkowski, 4 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 3415<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były szef McLarena – Ron Dennis prosił ekipę Brawn GP o przekazanie poufnych danych dotyczących osiągów bolidu z sezonu 2009.

Dennis miał zwrócić się do Brawna z prośbą o przysługę, po absolutnie rozczarowującym starcie sezonu 2009. Informacje w tej sprawie przekazuje w swojej najnowszej książce dawny dyrektor generalny Brawn GP – Nick Fry. Brytyjczyk przyznaje, że prośba McLarena została spełniona.

Według Fry'a Dennis powiedział mu, że bolid MP4-24 „jest – jak zauważyliście – absolutnie niekonkurencyjny. Moi inżynierowie twierdzą jednak, że nasz pakiet aerodynamiczny jest dobry. Chodzi o to, że po prostu im nie wierzę”.

Dennis „chciał wiedzieć, jak dobry jest nasz pakiet aerodynamiczny i jakie konkretnie liczby otrzymujemy z testów w tunelu aerodynamicznym”. Fry nazwał te dane „ściśle chronionymi klejnotami koronnymi wyścigów Formuły 1”.

Dwa lata wcześniej McLaren został ukarany grzywną w wysokości 100 milionów dolarów za aferę Spygate. Dochodzenie FIA wykazało wtedy, iż stajnia z Woking korzystała z poufnych informacji Ferrari. Fry zaznaczył jednak, że prośba Dennisa dotyczyła wyłącznie osiągów bolid, a nie projektu lub konkretnych specyfikacji konstrukcji.

Fry zwrócił także uwagę na pomoc, którą zimą jego ekipa otrzymała od Mercedesa i Dennisa po wycofaniu się Hondy z F1. „Ron odegrał kluczową rolę w wyrażeniu zgody na to, byśmy mogli korzystać z silników Mercedesa. Zgodził się na to i zrezygnował z weta, chociaż jako główny klient McLaren miał pełne prawo powstrzymać Mercedesa przed wiązaniem się z jakimkolwiek innym zespołem”.

Fry przyznał, że choć prośba o dane z tunelu aerodynamicznego „nie jest pytaniem, które normalnie zadaje się konkurentowi”, to postanowił udostępnić te informacje Dennisowi. Ten miał zareagować na nie „oszałamiającą ciszą”.

Na drugą połowę sezonu 2009 McLaren przygotował znacznie zmodyfikowany bolid MP4-24, który wywalczył dwa zwycięstwa i zdobył cztery pole positions.

Brawn triumfował w mistrzostwach konstruktorów, a Jenson Button wywalczył tytuł najlepszego kierowcy sezonu 2009. Pod koniec roku Brytyjczyk podpisał umowę z McLarenem a Ross Brawn sprzedał swoją stajnię Mercedesowi.

Książka Nicka Frya nosi tytuł "Survive. Drive. Win.: The Inside Story of Brawn GP and Jenson Button's Incredible F1 Championship Win". Ukazała się 3 października. Można ją zakupić tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.05.2020  McLaren ogłosił plan redukcji etatów
18.05.2020  Brown: Nie braliśmy pod uwagę zatrudnienia Vettela
18.05.2020  Salo: Przejście do McLarena to ryzyko dla Ricciardo
18.05.2020  Brown: Nie ma rozłamu w McLarenie z powodu odejścia Sainza
14.05.2020  Daniel Ricciardo zostanie kierowcą McLarena od 2021 roku
Tagi:
McLaren
Brawn
Dennis R.
Fry N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca