F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dennis poprosił Brawn GP o poufne dane na temat bolidu z 2009 roku

Nick Fry spełnił prośbę, ale zaznacza, że nie przekazał projektu lub specyfikacji konstrukcji.
Nataniel Piórkowski, 4 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 3510<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Były szef McLarena – Ron Dennis prosił ekipę Brawn GP o przekazanie poufnych danych dotyczących osiągów bolidu z sezonu 2009.

Dennis miał zwrócić się do Brawna z prośbą o przysługę, po absolutnie rozczarowującym starcie sezonu 2009. Informacje w tej sprawie przekazuje w swojej najnowszej książce dawny dyrektor generalny Brawn GP – Nick Fry. Brytyjczyk przyznaje, że prośba McLarena została spełniona.

Według Fry'a Dennis powiedział mu, że bolid MP4-24 „jest – jak zauważyliście – absolutnie niekonkurencyjny. Moi inżynierowie twierdzą jednak, że nasz pakiet aerodynamiczny jest dobry. Chodzi o to, że po prostu im nie wierzę”.

Dennis „chciał wiedzieć, jak dobry jest nasz pakiet aerodynamiczny i jakie konkretnie liczby otrzymujemy z testów w tunelu aerodynamicznym”. Fry nazwał te dane „ściśle chronionymi klejnotami koronnymi wyścigów Formuły 1”.

Dwa lata wcześniej McLaren został ukarany grzywną w wysokości 100 milionów dolarów za aferę Spygate. Dochodzenie FIA wykazało wtedy, iż stajnia z Woking korzystała z poufnych informacji Ferrari. Fry zaznaczył jednak, że prośba Dennisa dotyczyła wyłącznie osiągów bolid, a nie projektu lub konkretnych specyfikacji konstrukcji.

Fry zwrócił także uwagę na pomoc, którą zimą jego ekipa otrzymała od Mercedesa i Dennisa po wycofaniu się Hondy z F1. „Ron odegrał kluczową rolę w wyrażeniu zgody na to, byśmy mogli korzystać z silników Mercedesa. Zgodził się na to i zrezygnował z weta, chociaż jako główny klient McLaren miał pełne prawo powstrzymać Mercedesa przed wiązaniem się z jakimkolwiek innym zespołem”.

Fry przyznał, że choć prośba o dane z tunelu aerodynamicznego „nie jest pytaniem, które normalnie zadaje się konkurentowi”, to postanowił udostępnić te informacje Dennisowi. Ten miał zareagować na nie „oszałamiającą ciszą”.

Na drugą połowę sezonu 2009 McLaren przygotował znacznie zmodyfikowany bolid MP4-24, który wywalczył dwa zwycięstwa i zdobył cztery pole positions.

Brawn triumfował w mistrzostwach konstruktorów, a Jenson Button wywalczył tytuł najlepszego kierowcy sezonu 2009. Pod koniec roku Brytyjczyk podpisał umowę z McLarenem a Ross Brawn sprzedał swoją stajnię Mercedesowi.

Książka Nicka Frya nosi tytuł "Survive. Drive. Win.: The Inside Story of Brawn GP and Jenson Button's Incredible F1 Championship Win". Ukazała się 3 października. Można ją zakupić tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
24.03.2024  Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi
23.03.2024  Mumtalakat nabył 100% udziałów w McLaren Group
22.03.2024  Brown przedłużył kontrakt z McLarenem
08.03.2024  Brown: Rola inżynierów jest w ten weekend nie do przecenienia
Tagi:
McLaren
Brawn
Dennis R.
Fry N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca