F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.05.2020

Stewart: Sezon bez GP Wielkiej Brytanii byłby katastrofą

Tegoroczna edycja GP Holandii została oficjalnie odwołana

Auto Hebdo: Mercedes chce zatrudnić Russella na sezon 2021

Steiner liczy na zwiększone zainteresowanie koncernów Formułą 1

Leclerc: Odejście Vettela nie da mi statusu kierowcy numer jeden

27.05.2020

WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023

Wyścigi w Wielkiej Brytanii mają odbyć się na początku sierpnia

Wurz: Kierowcy popierają organizację wyścigów bez publiczności

F1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu na sezon 2021

Maldonado spodziewa się napięć w Ferrari

Steiner: Haas nie może sobie pozwolić na zatrudnienie Vettela

LGdS: Ferrari pracuje nad nowym silnikiem na GP Austrii

Russell nie traci nadziei na awans do Mercedesa

LGdS: Dmitrij Mazepin może przejąć zespół Renault

Abiteboul: McLaren pospieszał Ricciardo do podpisania kontraktu

26.05.2020

Minardi: Mercedes jest gotów sprzedać swój team F1

FIA otwarła internetową platformę do zgłaszania naruszeń przepisów

Kovalainen: Osiągnięcia Nico Rosberga są niedoceniane

Hockenheim deklaruje gotowość w razie wypadnięcia Silverstone

Abiteboul: Nowe regulacje zwiększają szanse na pozostanie Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA proponuje wprowadzenie aktywnej aerodynamiki do bolidów F1

AMuS: Mercedes nie chce znaczących zmian w przepisach na sezon 2021.
Nataniel Piórkowski, 9 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 2009<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA proponuje wyposażenie bolidów Formuły 1 w aktywną aerodynamikę.

Według magazynu Auto Motor und Sport niektóre zespoły otwarcie opowiadają się za tym, aby w sezonie 2021 nie wprowadzać znaczących zmian w regulaminie technicznym.

Jedną z ekip, która nie wyraża zainteresowania zmianami w ogólnej koncepcji konstrukcji serii Grand Prix ma być dominujący od kilku sezonów Mercedes.

Prezes FIA – Jean Todt kategorycznie wyklucza taką możliwość. Źródło AMuS przyznaje jednak: „Nie dojdzie do zbyt wielu zmian”.

Organ zarządzający jest jednak otwarty na wprowadzenie aktywnej aerodynamiki. Pomysł ten został wysunięty podczas ostatniego spotkania technicznej grupy roboczej, pośród obaw o to, że od 2021 roku wcale nie dojdzie do poprawy w zakresie wyprzedzania.

„Na początku bolid jadący z tyłu będzie miał 90 procent docisku rywala z przodu, ale z każdą kolejną fazą rozwoju poziom ten będzie malał. Dzisiaj nikt nie wie, czy nie spadnie on do 50 procent, jak ma to miejsce obecnie” – potwierdził dyrektor zarządzający Renault Sport, Marcin Budkowski.

Aktywna aerodynamika ma dać kierowcom możliwość regulowania skrzydeł i innych elementów bolidu w celu bliższej jazdy za rywalem.

W debacie na temat nowych regulacji pojawia się także ważny postulat wprowadzenia limitów budżetowych na poziomie 175 milinów dolarów na sezon.

Guenther Steiner zwraca uwagę na to, że proponowane przepisy techniczne są zbyt ograniczające. „Osobiście obniżyłbym jeszcze bardziej poziom limitu i szerzej otworzył przepisy techniczne. Z wyższym limitem i skomplikowanymi przepisami czołowe zespoły utrzymają swoja dominującą pozycję”.

„Opowiadam się za niższym limitem budżetowym i większą wolnością w zakresie przepisów. Nasze zasoby finansowe są dużo niższe od planowanego ograniczenia budżetowego. Tak, zbliżymy się do liderów, ale zajmie nam to kilka lat. Najważniejsze jest to, że w ogóle wprowadzimy limit budżetowy. Później będzie można ponownie przemyśleć jego poziom”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.05.2020  WMSC zatwierdziła zmiany w F1 na sezony 2020-2023
27.05.2020  F1 zamierza podnieść minimalną masę bolidu na sezon 2021
26.05.2020  FIA otwarła internetową platformę do zgłaszania naruszeń przepisów
26.05.2020  FIA zrezygnuje z MGU-H od sezonu 2025?
26.05.2020  Horner: Limity w rozwoju aerodynamiki mogą wpłynąć na układ sił
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Mercedes
Budkowski M.
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca