F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.10.2019

Seidl: Musimy zmienić pewne koncepty bolidu przed sezonem 2020

Tost: Chcę zatrzymać Gasly'ego i Kwiata w Toro Rosso

PKN Orlen rozważa zostanie sponsorem tytularnym Haasa

16.10.2019

Propozycja wyścigów kwalifikacyjnych nie ma jednomyślnego poparcia

Światowa Rada FIA przyjęła wniosek o zmianę nazwy Toro Rosso

Fińska sztafeta pokoleń

Horner: Albon wykonał niesamowitą robotę podczas GP Japonii

R. Schumacher: Renault mogło mieć dużą przewagę z systemu balansu

Helmut Marko odbył "bardzo ważne" spotkanie z Hondą

McLaren rozmawia z F1 w sprawie nikłej ekspozycji na transmisjach

F1 osiągnęła porozumienie ws. miejsca organizacji GP w Miami

15.10.2019

Marko: Albon zaczyna jeździć coraz lepiej

Hamilton: Mercedes ma najlepszy skład kierowców w Formule 1

Binotto: Ferrari ma długą listę pytań wobec nowych przepisów

Marko: Honda nie jest gotowa zadeklarować pozostanie w F1

Steiner: Magnussen nie powinien publicznie krytykować zespołu

14.10.2019

Seidl nie widzi szans na walkę z Mercedesem już w sezonie 2021

Todt: Tylko trzy zespoły odczują wprowadzenie limitów budżetowych

13.10.2019

Williams: Nie chcieliśmy ryzykować uszkodzenia nowego skrzydła

FIA przyjęła protest złożony przez Racing Point

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA proponuje wprowadzenie aktywnej aerodynamiki do bolidów F1

AMuS: Mercedes nie chce znaczących zmian w przepisach na sezon 2021.
Nataniel Piórkowski, 9 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 1941<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA proponuje wyposażenie bolidów Formuły 1 w aktywną aerodynamikę.

Według magazynu Auto Motor und Sport niektóre zespoły otwarcie opowiadają się za tym, aby w sezonie 2021 nie wprowadzać znaczących zmian w regulaminie technicznym.

Jedną z ekip, która nie wyraża zainteresowania zmianami w ogólnej koncepcji konstrukcji serii Grand Prix ma być dominujący od kilku sezonów Mercedes.

Prezes FIA – Jean Todt kategorycznie wyklucza taką możliwość. Źródło AMuS przyznaje jednak: „Nie dojdzie do zbyt wielu zmian”.

Organ zarządzający jest jednak otwarty na wprowadzenie aktywnej aerodynamiki. Pomysł ten został wysunięty podczas ostatniego spotkania technicznej grupy roboczej, pośród obaw o to, że od 2021 roku wcale nie dojdzie do poprawy w zakresie wyprzedzania.

„Na początku bolid jadący z tyłu będzie miał 90 procent docisku rywala z przodu, ale z każdą kolejną fazą rozwoju poziom ten będzie malał. Dzisiaj nikt nie wie, czy nie spadnie on do 50 procent, jak ma to miejsce obecnie” – potwierdził dyrektor zarządzający Renault Sport, Marcin Budkowski.

Aktywna aerodynamika ma dać kierowcom możliwość regulowania skrzydeł i innych elementów bolidu w celu bliższej jazdy za rywalem.

W debacie na temat nowych regulacji pojawia się także ważny postulat wprowadzenia limitów budżetowych na poziomie 175 milinów dolarów na sezon.

Guenther Steiner zwraca uwagę na to, że proponowane przepisy techniczne są zbyt ograniczające. „Osobiście obniżyłbym jeszcze bardziej poziom limitu i szerzej otworzył przepisy techniczne. Z wyższym limitem i skomplikowanymi przepisami czołowe zespoły utrzymają swoja dominującą pozycję”.

„Opowiadam się za niższym limitem budżetowym i większą wolnością w zakresie przepisów. Nasze zasoby finansowe są dużo niższe od planowanego ograniczenia budżetowego. Tak, zbliżymy się do liderów, ale zajmie nam to kilka lat. Najważniejsze jest to, że w ogóle wprowadzimy limit budżetowy. Później będzie można ponownie przemyśleć jego poziom”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.10.2019  Propozycja wyścigów kwalifikacyjnych nie ma jednomyślnego poparcia
15.10.2019  Binotto: Ferrari ma długą listę pytań wobec nowych przepisów
15.10.2019  Marko: Honda nie jest gotowa zadeklarować pozostanie w F1
14.10.2019  Todt: Tylko trzy zespoły odczują wprowadzenie limitów budżetowych
12.10.2019  BBC: Większość zespołów sprzeciwia się przepisom na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
FIA
Mercedes
Budkowski M.
Steiner G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca