F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Japonii: Bottas najszybszy w pierwszym treningu

Trzeci Sebastian Vettel stracił do Fina blisko jedną sekundę.
Nataniel Piórkowski, 11 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 4067<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Japonii. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

Dosłownie minutę po rozpoczęciu zajęć Carlos Sainz zatrzymał swojego McLarena w pierwszym sektorze, informując zespół o usterce technicznej. "Nie wiem co to może być" – powiedział przez radio Hiszpan. Bardzo szybko zarządzona została wirtualna neutralizacja, w trakcie której służby usunęły z pobocza zepsuty bolid.

Po około ośmiu minutach nad torem znowu powiewały zielone flagi. Natychmiast aleję serwisową opuścili reprezentanci Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, którzy pokonali pierwsze pomiarowe okrążenia. Lider klasyfikacji generalnej legitymował się czasem 1:30,881s, a zespołowy partner tracił do niego kilka setnych sekundy.

Po kilku minutach Hamilton nieznacznie podkręcił tempo schodząc do poziomu 1:30,832s. Pomimo upływu blisko 30 minut rezultatów nie odnotowali główni rywale Mercedesa z Ferrari i Red Bulla: Sebastian Vettel, Charles Leclerc i Max Verstppen.

McLaren toczył wyścig z czasem, aby Sainz mógł powrócić do jazdy przed końcem FP1. W związku z odwołaniem trzeciego treningu każdy przejazd po suchym torze miał dla zespołów niezwykle istotne znaczenie w przygotowaniach do niedzielnych kwalifikacji i wyścigu.

w połowie sesji za czołową trójką: Hamiltonem, Bottasem i Leclerkiem, znajdowali się Verstappen i Vettel. W drugiej połowie TOP10 oglądać można było nazwiska Albona, Pereza, Norrisa, Strolla i Grosjeana. Wtedy to jednak Bottas podniósł poprzeczkę i na pośredniej mieszance ustanowił nowy rekord: 1:30,524s.

Bottas liczył na poprawę wyniku i znajdował się na szybkim kółku na pośrednich oponach. W zakręcie Spoon trafił jednak na jadącego w wolnym tempie za innym bolidem Charlesa Leclerca. Fin ostro zahamował, spłaszczając jedną z przednich opon. Suzuka sprawiała problemy kierowcom, którzy często wyjeżdżali poza obręb toru, często zahaczając o żwirowe pobocza. McLaren dotrzymał słowa – problem z bolidzie Sainza nie okazał się skomplikowany i kierowca z Madrytu mógł powrócić do realizacji programu już około 10:40 czasu lokalnego.

Bliżej godziny jedenastej do głosu doszli zawodnicy Ferrari, wyposażeni w miękkie ogumienie. Vettel jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m30s, notując wynik na poziomie 1:29,720s. Leclerc był drugi, trącąc do Niemca około 0,2s. Po paru chwilach Hamilton powrócił na czoło klasyfikacji, uzyskując imponujący rezultat 1:28,807s. Nieco szybciej okrążenie Suzuki pokonał jednak Bottas: 1:28,731s.

W drugiej połowie tabeli debiutujący za sterami bolidu F1 Naoki Yamamoto dysponował porównywalnym czasem jak etatowy kierowca Toro Rosso – Daniił Kwiat. Kevin Magnussen znacznie odstawał tempem od drugiego z reprezentantów Haasa – Romaina Grosjeana. Na miejscach osiemnastym i dziewiętnastym znajdowali się zawodnicy Williamsa: George Russell przed Robertem Kubicą. Obaj kierowcy otrzymali możliwość sprawdzenia rozwojowej wersji przedniego skrzydła. Ostatnie miejsce należało do Antonio Giovinazziego, który nie przejechał ani jednego kółka we względnie konkurencyjnym tempie.

Sekundowa przewaga Mercedesa nad Ferrari robiła wrażenie i była oznaką postępów, jakich Srebrne Strzały dokonały wraz z wprowadzeniem poprawek konstrukcyjnych. Sainz miał okazję przejechać kilka szybkich kółek i ostatecznie zakończył trening na siódmym miejscu, tracąc tylko 0,3s do Alexa Albona z Red Bulla. W trakcie ostatnich 15 minut drugi z kierowców McLarena – Lando Norris, wskoczył na dziesiąte miejsce.

Naoki Yamamoto mógł być zadowolony ze swojego debiutu za sterami konstrukcji F1. Co prawda zakończył trening na siedemnastym miejscu, ale jego strata do Kwiata zamknęła się w mniej niż jednej dziesiątej sekundy. W drugim treningu do pracy powróci już etatowy zawodnik Toro Rosso – Pierre Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:28,731--26
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:28,8070,0760,07625
3.5Sebastian VettelFerrari SF901:29,7200,9890,91326
4.16Charles LeclercFerrari SF901:29,9121,1810,19220
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:30,0461,3150,13422
6.23Alexander AlbonRed Bull RB151:30,3751,6440,32924
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:30,7021,9710,32721
8.11Sergio PerezRacing Point RP191:30,8102,0790,10821
9.18Lance StrollRacing Point RP191:30,9592,2280,14927
10.4Lando NorrisMcLaren MCL341:31,0012,2700,04224
11.8Romain GrosjeanHaas VF-191:31,2832,5520,28225
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:31,3072,5760,02427
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:31,4262,6950,11929
14.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:31,5632,8320,13725
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:31,7853,0540,22222
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:31,9203,1890,13523
17.38Naoki YamamotoToro Rosso STR141:32,0183,2870,09830
18.63George RussellWilliams FW421:32,8004,0690,78223
19.88Robert KubicaWilliams FW421:33,4844,7530,68427
20.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:36,8878,1563,4034
107% najlepszego czasu: 1:34,942

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca