|
|
|
|
|
|
Kolizja Pereza i Gasly'ego uznana za incydent wyścigowy |
Sędziowie orzekli, że obaj kierowcy ponoszą częściową winę za doprowadzenie do kontaktu. |
|
•Nataniel Piórkowski, 13 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 606 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Kolizja Pierre'a Gasly'ego i Sergio Pereza, do której doszło na ostatnim okrążeniu wyścigu w Japonii, została uznana za incydent wyścigowy.
Po przeanalizowaniu materiałów wideo oraz wysłuchaniu stanowisk Francuza i Meksykanina, sędziowie orzekli, że obaj kierowcy ponoszą częściową winę za incydent.
Sędziowie argumentują: „Obaj kierowcy przyczynili się do kontaktu. Bolid #11, który znajdował się nieznacznie z przodu, po zewnętrznej stronie toru, zaczął zawężać linię jazdy w kierunku wierzchołka drugiego zakrętu, podczas gdy bolid #10 jadący po wewnętrznej toru, prawdopodobnie niewidoczny w pełni dla kierowcy bolidu #11, nie obrał w wierzchołku tak ciasnej linii jak było to możliwe. Nie można uznać, aby którykolwiek z kierowców był w pełni winny incydentu”.
Tuż po wyścigu Perez stwierdził: „Ten kontakt był zupełnie niepotrzebny. Jechałem z przodu, zostawiłem mu wystarczająco dużo miejsca. Nie musiał nawet najeżdżać na krawężnik. Byłem z przodu, miałem świeże opony, to było ostatnie okrążenie. To co zrobił było po prostu bardzo głupie. Takie jest moje zdanie”.
Gasly wyjaśniał: „Wiedziałem, że mam obok siebie Sergio. Oczekiwałem, że zostawi mi troch więcej miejsca, ale jak już powiedziałem, nie chcę go za nic winić. Najpierw muszę zobaczyć ten incydent”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|