F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

28.03.2024

Steiner: Haas popełnił błąd obniżając oczekiwania na sezon 2024

Vettel: Powrót do Formuły 1 nie jest w tej chwili moim zmartwieniem

Vasseur: Tytuł wśród konstruktorów celem Ferrari w 2024

Vowles pewien startu Sargeanta w Grand Prix Japonii

27.03.2024

Marko: Ricciardo nie otrzymał żadnego ultimatum

Wolff: Relacje Verstappena z Mercedesem będą musiały nastąpić

26.03.2024

F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso

New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin

25.03.2024

Iwasa zastąpi Ricciardo w pierwszym treningu do GP Japonii

Bottas: Mogliśmy zdobyć punkty w Melbourne

Marko chwali Tsunodę po Grand Prix Australii

Vowles: Sargeantowi ciężko będzie odzyskać pewność siebie

24.03.2024

Perez: Sainz na pewno wygrałby dziś z Maksem w równej walce

Alonso rozczarowany karą za incydent z Russellem

Norris: Przegraliśmy walkę o drugie miejsce przez brak podcięcia

Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]

Hamilton: To mój najgorszy początek sezonu w całej karierze

Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne

Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii

Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Meksyku: Leclerc najszybszy przed kwalifikacjami

Zdecydowana większość sesji została rozegrana na mokrej nawierzchni.
Mateusz Szymkiewicz, 26 pa?dziernika 2019, wyświetlenia: 2521<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Charles Leclerc zakończył ostatnią sesję treningową do Grand Prix Meksyku z najszybszym czasem okrążenia, tylko 0,027 sekundy przed drugim Vettelem. Zdecydowana większość jazd odbyła się na mokrej nawierzchni.

Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się na wilgotnym torze po obfitych opadach deszczu w nocy. Jako pierwszy w sobotę opuścił garaże Lando Norris z McLarena na przejściowych oponach, natomiast tabelę z czasami okrążeń otworzył Alexander Albon z Red Bulla – 1:31.539. Dla Tajlandczyka finałowa sesja w Meksyku była dość pracowita, ponieważ w ostatnim piątkowym treningu stracił sporo czasu po wypadku, a także jest debiutantem na tym torze.

W kontekście warunków kierowcy zwracali uwagę na bardzo mokrą nawierzchnię. Mimo pojedynczych suchych partii toru imienia braci Rodriguez, powszechnym widokiem były ślizgające się bolidy, w tym Alexandra Albona, który przestrzelił pierwszy zakręt. Incydent ten nie zatrzymał jednak kierowcy Reda Bulla przed śrubowaniem czasów okrążeń i wkrótce podniósł poprzeczkę do 1:27,463.

Po pierwszym kwadransie wciąż nie mieliśmy na torze duetu Racing Point, Daniela Ricciardo z Renault oraz Pierre'a Gasly z Toro Rosso, którzy oczekiwali na lepsze warunki do jazdy. W przypadku Francuza doszły również problemy żołądkowe, co wymusiło zmianę ustaleń. Ekipa wstępnie zaplanowała na trzeci trening tylko jedno okrążenie, by Gasly mógł ustalić czy jest w stanie kontynuować udział w sobotnich aktywnościach.

Kolejne minuty przyniosły licytację między kierowcami Mercedesa a Red Bulla o pierwsze miejsce w tabeli. Najpierw najlepszy czas wykręcił Bottas, wkrótce Hamilton, natomiast jako ostatni poprawił się Verstappen okrążając obiekt w 1:26,118, wciąż na przejściowych gumach. Tymczasem problemy techniczne dopadły oba bolidy Renault oraz Sebastiana Vettela. W maszynach prowadzonych przez Ricciardo i Hulkenebrga pojawiła się awaria układu chłodzenia, co wyeliminowało ich do końca sesji. Z kolei Ferrari walczyło z niesprawnym sensorem w silniku Niemca.

Po upływie połowy treningu warunki na torze wciąż były na tyle złe, że żaden z kierowców nie odważył się na przejazd na gładkich oponach. W przesychaniu nawierzchni zdecydowanie nie pomagała pogoda, ponieważ temperatura powietrza wynosiła zaledwie 15 stopni Celsjusza. Inna sprawa to fakt, że zespoły nie chciały ryzykować uszkodzenia bolidu tuż przed kwalifikacjami. Na 20 minut przed flagą w szachownicę tylko Carlos Sainz był na torze, a rekordowy przebieg należał do Albona, który przejechał dziesięć kółek.

Kwadrans przed upływem regulaminowego czasu na slickach wyjechali Kimi Raikkonen oraz Valtteri Bottas. Kierowca Alfy Romeo otrzymał miękkie ogumienie, natomiast zawodnik Mercedesa opony oznaczone żółtym kolorem. Mistrz świata z 2007 roku od razu poprawił najlepszy czas o pięć sekund, okrążając tor w 1:21,673. Wkrótce prowadzenie objął Bottas z wynikiem 1:19,101, natomiast reszta stawki zachęcona lepszymi warunkami wróciła do jazdy na gładkich oponach.

Dziesięć minut przed zakończeniem jazd to Alexander Albon dyktował tempo z wynikiem 1:17,370 na miękkim zestawie. Wkrótce Tajlandczyk oraz Lewis Hamilton mieli duże problemy w pierwszym zakręcie, przestrzeliwując do niego dohamowanie. W przypadku kierowcy Red Bulla doszło do mocnego spłaszczenia lewej przedniej opony. Niespełna pięć minut przed końcem nowym liderem zestawienia był Max Verstappen, natomiast szybką ewolucję nawierzchni wykorzystał Carlos Sainz z McLarena, który okrążył tor w rekordowe 1:16,638.

Ostatni przejazd czołówka wykorzystała do symulacji sesji kwalifikacyjnej. Tak jak i na początku treningu, tak i teraz mieliśmy licytację o najlepszy wynik. Ostatecznie z pierwszym czasem zakończył sesję Charles Leclerc zaledwie 0,027 sekundy przed Sebastianem Vettelem. Trzeci był Valtteri Bottas ze stratą 0,1 sekundy, natomiast czwarty Hamilton, który podobnie jak szósty Verstappen miał problemy z poskładaniem kółka.

Osiemnasty wynik należał do Roberta Kubicy, który uplasował się tylko przed duetem Renault bez mierzonego okrążenia. Polak stracił do siedemnastego Russella sekundę, jednakże w końcówce próbę przejechania szybkiego kółka komplikował mu duży ruch na torze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:16,145--14
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:16,1720,0270,02711
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:16,2590,1140,08718
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:16,3810,2360,12216
5.55Carlos SainzMcLaren MCL341:16,6380,4930,25714
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:16,9030,7580,26512
7.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:17,0900,9450,18710
8.23Alexander AlbonRed Bull RB151:17,0940,9490,00419
9.4Lando NorrisMcLaren MCL341:17,1461,0010,05211
10.11Sergio PerezRacing Point RP191:17,2071,0620,06110
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:17,5291,3840,32214
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:17,7401,5950,21119
13.18Lance StrollRacing Point RP191:17,8661,7210,1268
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:17,8811,7360,0158
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:18,1321,9870,25112
16.8Romain GrosjeanHaas VF-191:18,5272,3820,39514
17.63George RussellWilliams FW421:20,9654,8202,43813
18.88Robert KubicaWilliams FW421:22,0025,8571,03713
19.27Nico HulkenbergRenault R.S.19---1
20.3Daniel RicciardoRenault R.S.19----
107% najlepszego czasu: 1:21,475

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.03.2024  GP Australii: najszybsze okrążenia w wyścigu
24.03.2024  GP Australii: wyniki wyścigu
24.03.2024  Carlos Sainz dominuje w Grand Prix Australii
23.03.2024  GP Australii: wyniki kwalifikacji
23.03.2024  Verstappen zdobywcą pole position do Grand Prix Australii
Tagi:
Grand Prix F1
Meksyk

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca