F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.04.2024

Ricciardo: czternaste pole nie jest złe

Verstappen: W SQ3 czułem się tak, jakbym jechał po lodzie

Norris: dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu

Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa

Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach

GP Chin: wyniki kwalifikacji do sprintu

Lando Norris wygrywa kwalifikacje do sprintu

Stroll najszybszy w jedynym treningu w Chinach

18.04.2024

AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją

Antonelli ukończył pierwszy prywatny test z Mercedesem

Ricciardo: Nowe podwozie na GP Chin zapewni mi spokojną głowę

Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte

Alonso: Stroll jest bardziej wrażliwy na niedoskonałości AMR24

Norris: McLarena stać na zwycięstwa w sezonie 2024

Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla

17.04.2024

F1 Racing Confidential - książka o kulisach Formuły 1

AMuS: Newey w ostatnim czasie złożył wizytę we Włoszech

Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem

16.04.2024

The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza

Watanabe: Celem Hondy i Astona są tytuły w sezonie 2026

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA zatwierdziła szereg zmian w przepisach na sezon 2020

Większy limit MGU-K, zakaz ukrywania bolidów czy łagodniejsze kary za ominięcie ważenia.
Mateusz Szymkiewicz, 5 grudnia 2019, wyświetlenia: 1914<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zatwierdziła szereg zmian w przepisach Formuły 1 przed sezonem 2020, które aktualnie oczekują na akceptację ze strony Światowej Rady Sportów Motorowych.

Pierwszą nowością jest poszerzenie limitu generatorów energii kinetycznej z dwóch do trzech, co ma związek z kalendarzem liczącym 22 Grand Prix w 2020 roku. Zmiana ta wymagała wcześniejszej akceptacji ze strony zespołów, którą udało się uzyskać.

W tym roku tylko Ferrari oraz jego klienci nie przekroczyli limitu dwóch egzemplarzy MGU-K, natomiast wszystkie bolidy napędzane pakietami Renault i Hondy musiały liczyć się z karami przesunięcia na starcie. Rekordzistą był Daniił Kwiat z Toro Rosso, któremu sześciokrotnie wymieniano generator energii kinetycznej.

Następną zmianą jest wprowadzenie zakazu zasłaniania bolidów w trakcie zimowych testów. Od kilku lat powszechną praktyką stosowaną przez zespoły jest blokowanie parawanami dostępu do garażów osobom postronnym. Docelowo ma to uniemożliwić fotografowanie nowych bolidów, a także przyglądanie się z bliska zastosowanym rozwiązaniom.

Reguły panujące w trakcie zimowych testów mają być identyczne do tych stosowanych w weekendy Grand Prix. Z noty opublikowanej przez FIA dowiadujemy się, że „żadna osłona nie może być stosowana w padoku, garażach, na prostej lub polach startowych, chyba, że pojawi się taka konieczność z przyczyn mechanicznych”. Nowe zasady mają „zwiększyć zainteresowanie wśród mediów oraz kibiców”.

Federacja zatwierdziła także pierwszych trzech dostawców standardowych elementów do bolidów od sezonu 2021. Za produkcję felg będzie odpowiedzialne BBS, za pompy paliwa Magneti Marelli, a za wysokociśnieniową pompę paliwa i przewody firma Bosch.

Kolejna modyfikacja w przepisach dotyczy kar za zignorowanie wezwania na ważenie bolidu w trakcie piątkowych sesji treningowych. Obecnie regulamin mówi, że w takiej sytuacji kierowca jest relegowany na starcie wyścigu do alei serwisowej, co miało miejsce w tym roku z Pierre Gasly'm w Azerbejdżanie i Sergio Perezem w Stanach Zjednoczonych.

Absurd tego przepisu polegał na tym, że mniejsze konsekwencje spotkałyby kierowcę oraz zespół, gdyby w trakcie ważenia udowodniono jazdę zbyt lekkim bolidem. Nowe sformułowanie w regulaminie pozwala teraz sędziom na większą swobodę w podjęciu decyzji o karze, jaka spotka kierowcę za zignorowanie wezwania na kontrolę w alei serwisowej.

Ostatnia zmiana dotyczy procedury zakończenia wyścigu. W 2019 roku flaga w szachownicę wyświetlana na ekranach oficjalnie kończyła zmagania, co przy błędzie popełnionym w Japonii zmusiło oficjeli do uwzględnienia klasyfikacji z przedostatniego okrążenia. Sytuacja ta była o kółku. Od sezonu 2020 prawdziwa flaga w szachownicę ponownie będzie kończyła wyścigi Formuły 1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
24.03.2024  Russell nie chce oskarżać Alonso o celowe zwolnienie w T6
23.03.2024  Perez ukarany za blokowanie Hulkenberga w Q1
Tagi:
FIA
F1 ogólnie
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca