|
|
|
|
|
|
Costa: Praca w Ferrari wiąże się z większą presją niż w Mercedesie |
Na ten sam temat wypowiedział się również były wieloletni inżynier ekipy Andrea Stella. |
|
•Mateusz Szymkiewicz, 10 grudnia 2019, wyświetlenia: 1346 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Aldo Costa uważa, że mimo gigantycznych sukcesów Mercedesa, praca dla niego wiąże się z mniejszą presją niż w Ferrari.
Włoch był wieloletnim projektantem stajni z Maranello, żegnając się z nią w połowie sezonu 2011. Od 2012 roku Costa rozpoczął pracę dla Mercedesa, będąc współautorem sześciu mistrzowskich tytułów ekipy w latach 2014-2019.
58-latek, który aktualnie jest dyrektorem technicznym Dallary, przyznał, że podejście do pracy w obu zespołach diametralnie się różni. „To jest zespół [Mercedes] z bardzo pragmatycznym oraz elastycznym podejściem do pracy, bez polityki oraz dramatów. W Mercedesie pracownicy mają najlepsze warunki do tego, by móc się w pełni otworzyć. W Ferrari jesteś z pewnością pod obserwacją w każdym momencie dnia. Pojawia się tam presja mediów, kibiców, udziałowców, a nawet barmanów, kiedy rano pijesz kawę” – powiedział Aldo Costa.
W podobnym tonie wypowiedział się były inżynier Ferrari – Andrea Stella, który współpracował w latach 2009-2014 z Kimim Raikkonenem oraz Fernando Alonso. „Mają to samo wyposażenie, możliwości oraz przygotowanych ludzi, więc problemem nie jest dostępność materiałów lub wiedzy. Ferrari posiada wszystko co jest dostępne w Anglii. Różnica polega na tym, że w Anglii to jest po prostu praca. Twój kelner może wiedzieć, iż pracujesz w F1, ale nie ma to aż tak dużego znaczenia”.
„Praca w Ferrari to nie tylko praca. Opuszczasz biuro, a barman pyta się ciebie kiedy Ferrari znów wygra. Idziesz do restauracji, a tam pytają się ciebie czy w następnym wyścigu zwyciężysz. W porannej gazecie zawsze znajduje się artykuł o Ferrari. Mimo to w samej kulturze pracy nie widzę żadnych różnic. W Ferrari mają te same podejście oraz metody co w Anglii. Niczego nie brakuje, szczególnie tak wykwalifikowanych ludzi jak Binotto. Ponowne zwycięstwa są tylko kwestią czasu, ale właśnie tego brakuje w Maranello i jest to przyczyna problemów” – zakończył obecny inżynier McLarena.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|