Embed from Getty Images
Zespoły Formuły 1 jednomyślnie zablokowały wprowadzenie nowej specyfikacji opon na sezon 2020, co jest równoznaczne z utrzymaniem tegorocznego ogumienia.
Opony szykowane na kolejne mistrzostwa miały charakteryzować się niższą degradacją, szerszym oknem pracy oraz mniejszą podatnością na przegrzewanie w brudnym powietrzu. Finalna wersja została przygotowana na pierwszy trening do Grand Prix Stanów Zjednoczonych, gdzie kierowcy skrytykowali produkt Pirelli.
Kolejną okazją na bliższe zapoznanie się z nowym ogumieniem był dwudniowe testy po Grand Prix Abu Zabi, gdzie Romain Grosjean stwierdził, że
„produkt przygotowany przez Pirelli wciąż nie jest spełnieniem marzeń”.
W rezultacie padła propozycja pozostania przy oponach w specyfikacji z sezonu 2019, co spotkało się ze zrozumieniem ze strony Pirelli. Jak potwierdziło FIA, zespoły podjęły
„jednomyślną decyzję”, by zrezygnować z ogumienia przyszykowanego z myślą o 2020 roku.
„FIA chciałby podziękować Pirelli oraz wszystkim zespołom za ich pracę związaną z poprawą opon na sezon 2020 oraz kolejne. Zebrane wnioski będą wartościowe dla poprawy ogumienia w przyszłości” – brzmi oświadczenie Federacji.