F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.01.2020

Russell: W sezonie 2020 nie chcemy zdobywać szczęśliwych punktów

Wolff: Mercedes jest w stanie zastąpić Hamiltona

Williams: Przystąpimy do sezonu 2020 ze zdrowym budżetem

24.01.2020

Carey: Rozmowy o kontraktach od sezonu 2021 są na ostatnim etapie

Brown: Środowisko Red Bulla było zbyt trudne dla Sainza

Williams, Haas oraz Alfa potwierdzili daty prezentacji bolidów

Grand Prix Chin może zostać odwołane?

23.01.2020

Motorsport.com: Mercedes pozostanie w F1 po sezonie 2020

Turini: Vettel może pozostać w Ferrari na sezon 2021

Taffin: Silnik Renault jest w tej chwili lepszy od Mercedesa

Isola: Zespoły nie były negatywnie nastawione do opon na sezon 2020

22.01.2020

Racing Point zaprezentuje tegoroczny program 17 lutego

Miami zaprezentowało kolejną propozycję toru Formuły 1

Williams: Nissany może ścigać się w Formule 1 w sezonie 2021

Vasseur: Alfa będzie miała zupełnie nowy bolid w sezonie 2020

Russell gotowy rozważyć oferty startów od konkurencyjnych zespołów

21.01.2020

Kubica łączony z klienckim programem w serii DTM

Marko: Program Red Bulla nie został pozbawiony talentów

Ocon: Byłem bardzo blisko posady w Mercedesie na sezon 2020

Williams: Celujemy w rozpoczęcie testów od pierwszego dnia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

PKN Orlen został sponsorem tytularnym Alfy Romeo

Robert Kubica zapewnił sobie funkcję kierowcy rezerwowego teamu z Hinwil.
Nataniel Piórkowski, 1 stycznia 2020, wyświetlenia: 7669<< | lista | T- | T+ | >>

PKN Orlen został sponsorem tytularnym Alfy Romeo w Formule 1.

Informacje w tej sprawie potwierdził 1 stycznia prezes zarządu naftowego koncernu z Płocka – Daniel Obajtek oraz szef Alfa Romeo Racing – Fred Vasseur. Oficjalna nazwa teamu z Hinwil to Alfa Romeo Racing Orlen.

Na mocy porozumienia osiągniętego pomiędzy polską firmą a stajnią z Hinwil Robert Kubica będzie pełnił funkcję trzeciego kierowcy. Według nieoficjalnych informacji Polak może liczyć na występy w kilku piątkowych sesjach treningowych i wybranych testach.

Dziennikarz Eleven Sports i Rzeczpospolitej – Mikołaj Sokół podkreślił, że umowa z Alfą Romeo nie stoi na przeszkodzie dla ewentualnych startów Kubicy w niemieckiej serii DTM.

Orlen chce zwiększać rozpoznawalność na zagranicznych rynkach

Dla PKN Orlen współpraca z Alfą Romeo ma istotne znaczenie z perspektywy komercyjnej. Pod koniec 2019 roku koncern rozpoczął proces ujednolicania marek swoich stacji na rynkach zagranicznych. Celem jest wprowadzenie jednego szyldu PKN Orlen w Niemczech, Czechach i Słowacji. Obajtek podkreślał, że istotnym elementem promocji rebrandingu będzie budowanie rozpoznawalności poprzez Formułę 1.

„W sporcie podobnie jak w biznesie, bardzo ważna jest konsekwencja. Kiedy w ubiegłym roku wspieraliśmy powrót Roberta Kubicy do Formuły 1, wiedzieliśmy, że tworzymy historię sportu, ale też otwieramy nowy rozdział w historii marki Orlen” – podkreślił Daniel Obajtek.

„Miniony sezon przerósł nasze oczekiwania w kontekście korzyści uzyskiwanych dzięki obecności w najbardziej prestiżowych wyścigach świata. Sama wartość ekspozycji naszego logotypu po 16 wyścigach przekroczyła 110 mln zł, znacząco zwiększyliśmy również zyski sieci detalicznej. Budowa globalnej rozpoznawalności marki pozwoliła nam też na rozpoczęcie procesu co-brandingu, w ramach którego docelowo wszystkie europejskie stacje naszej sieci mają działać pod jednym szyldem. Dziś robimy kolejny ważny krok na tej drodze wiążąc się z zespołem o olbrzymiej tradycji i historii. Naszym ambasadorem pozostaje Robert Kubica, niezmiennie lubiany, jeden z najszybszych kierowców świata”.

W ubiegłym sezonie sponsorem Alfy Romeo był koncern Shell. Cieniem na perspektywach dalszej współpracy położyły się jednak plany połączenia koncernu Fiat-Chrysler i Grupy PSA. Team z Hinwil nadal będzie jednak używał paliw i innych produktów dostarczanych przez brytyjsko-holenderski koncern. Warunek taki jest bowiem zapisany w umowie na dostawy silników Ferrari.

Nowa rola Roberta Kubicy

Polak wraca do zespołu, z którym świętował zdobycie swojego jedynego jak dotąd zwycięstwa w Formule 1 – wtedy ekipa startowała jeszcze w serii Grand Prix jako BMW Sauber.

„Jestem szczęśliwy rozpoczynając nowy rozdział mojej kariery, dołączając do Alfa Romeo Racing Orlen” – powiedział Krakowianin. „Ten zespół ma szczególne miejsce w moim sercu. Cieszę się widząc w nim znajome twarze z czasów, gdy ścigałem się dla teamu z Hinwil. Czas i okoliczności są już inne, ale jestem przekonany, że znajdę w sobie tę samą determinację i głód sukcesów. Nie mogę się już doczekać, aby pomóc Alfie Romeo w postawieniu kolejnego kroku naprzód”.

Po wycofaniu się bawarskiej firmy z królowej sportów motorowych zespół wrócił do rąk Petera Saubera. Stajnia była bliska upadku w 2016 roku. Została jednak uratowana przez zagranicznych inwestorów, którzy przystąpili do wprowadzania zmian w kadrze zarządzającej i strukturze operacyjnej.

Istotnym wzmocnieniem Saubera było zakontraktowanie na stanowisku szefa zespołu Frederica Vasseura. Natychmiast po objęciu stanowiska Francuz zerwał umowę z Hondą i podpisał wieloletnią umowę na dostawy silników Ferrari, dbając przy tym o zacieśnienie więzi z włoskim producentem. Efektem tego był najpierw sponsoring tytularny a od 2019 roku całkowite przemianowanie Saubera na team Alfy Romeo.

Teraz zespól wchodzi w nową fazę działalności, pozyskując sponsoring tytularny Orlenu. „Logotyp z orłem pojawi się na bolidach zespołu, m.in. na tylnym i przednim skrzydle, obręczy halo, lusterkach oraz na sekcjach bocznych. Widoczny będzie także na klatce piersiowej i plecach kombinezonów oraz w trzech miejscach na kaskach wszystkich kierowców. Dodatkowo logotyp Koncernu znajdzie się na odzieży mechaników i personelu zespołu oraz na transporterach, wnętrzu garażu i motorhome”. Dodatkowo stajnia i jej kierowcy będą brać udział w zakrojonych na szerszą niż dotychczas skalę działaniach promocyjnych – w tym w kolejnej edycji imprezy Verva Street Racing.

Orlen da szansę młodym

W komunikacie prasowym wydanym przez PKN Orlen można także znaleźć informację o zagwarantowaniu młodym i zdolnym polskim kierowcom szansy doskonalenia umiejętności.

„W ramach współpracy, do ORLEN Akademii Kartingowej prowadzonej przez Sauber Motorsport, szwajcarską firmę, która prowadzi i zarządza Alfa Romeo Racing w Formule 1, dołączy trzech młodych kierowców z Polski. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych przez Koncern w 2018 roku, mających na celu wyłonienie i wyszkolenie następców Roberta Kubicy. Firma jest sponsorem strategicznym polskich serii kartingowych W nadchodzącym sezonie wystartuje w nich ok. 200 zawodników, w tym 30 młodych kierowców nominowanych do Akademii ORLEN Team”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2020  Williams, Haas oraz Alfa potwierdzili daty prezentacji bolidów
22.01.2020  Vasseur: Alfa będzie miała zupełnie nowy bolid w sezonie 2020
15.01.2020  Turini: Ferrari nie jest do końca zadowolone z zimowych przygotowań
03.01.2020  Giovinazzi był bliski utraty wyścigowego fotela w Alfie Romeo
01.01.2020  Vasseur: Witamy Roberta z powrotem w domu
Tagi:
Alfa Romeo
Kubica R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca