F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.01.2020

Russell: W sezonie 2020 nie chcemy zdobywać szczęśliwych punktów

Wolff: Mercedes jest w stanie zastąpić Hamiltona

Williams: Przystąpimy do sezonu 2020 ze zdrowym budżetem

24.01.2020

Carey: Rozmowy o kontraktach od sezonu 2021 są na ostatnim etapie

Brown: Środowisko Red Bulla było zbyt trudne dla Sainza

Williams, Haas oraz Alfa potwierdzili daty prezentacji bolidów

Grand Prix Chin może zostać odwołane?

23.01.2020

Motorsport.com: Mercedes pozostanie w F1 po sezonie 2020

Turini: Vettel może pozostać w Ferrari na sezon 2021

Taffin: Silnik Renault jest w tej chwili lepszy od Mercedesa

Isola: Zespoły nie były negatywnie nastawione do opon na sezon 2020

22.01.2020

Racing Point zaprezentuje tegoroczny program 17 lutego

Miami zaprezentowało kolejną propozycję toru Formuły 1

Williams: Nissany może ścigać się w Formule 1 w sezonie 2021

Vasseur: Alfa będzie miała zupełnie nowy bolid w sezonie 2020

Russell gotowy rozważyć oferty startów od konkurencyjnych zespołów

21.01.2020

Kubica łączony z klienckim programem w serii DTM

Marko: Program Red Bulla nie został pozbawiony talentów

Ocon: Byłem bardzo blisko posady w Mercedesie na sezon 2020

Williams: Celujemy w rozpoczęcie testów od pierwszego dnia

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Dwusuwowe ekologiczne silniki mogą być przyszłością F1

Helmut Marko jest zaskoczony wizją Brytyjczyka, ale porozmawia o niej z inżynierami.
Nataniel Piórkowski, 14 stycznia 2020, wyświetlenia: 1370<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko nie kwestionuje pomysłu Pata Symondsa, który zasugerował, że w przyszłości Formuła 1 mogłaby przejść na silniki dwusuwowe.

W 2014 roku sport wszedł w nową erę hybrydowych jednostek napędowych. Złożoność technologii, wysokie koszty, marny dźwięk silników oraz dominacja jednego producenta budzą jednak cały czas niezadowolenie niektórych fanów.

Przy okazji Motorsport Industry Association Symonds – dyrektor techniczny F1 z ramienia Liberty Media – zasugerował, że przyszłością serii Grand Prix mogą być ekologiczne silniki dwusuwowe. W optymalnym scenariuszu byłyby one napędzane „zielonym syntetycznym paliwem, składającym się z wodoru i przechwyconego dwutlenku węgla”.

Brytyjczyk podkreślał, że dwusuwowe jednostki byłyby znacznie bardziej wydajne, przy czym zagwarantowałyby także wspaniały dźwięk płynący z wydechu. „Różne problemy dotyczące starych dwusuwowych silników są już nieaktualne”.

„Z całą pewnością uważam, że silnik spalinowy ma dłuższą przyszłość niż sądzi wielu polityków. Politycy stawiają wszystko na samochody elektryczne”.

Wizja Symondsa zaskoczyła środowisko F1.

Zapytany o nią konsultant Red Bulla – Helmut Matko, stwierdził w rozmowie z magazynem Auto Bild: „Obecnie brzmi to dla mnie jak przemowa karnawałowa, ale na pewno poważnie porozmawiam o tym z moimi inżynierami. Powinniśmy wiedzieć, jak wiele koni mechanicznych można wykrzesać z tego typu jednostki. Jak bardzo wydajna jest ona w praktyce i jak mogłaby pracować na alternatywnych paliwach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2020  Carey: Rozmowy o kontraktach od sezonu 2021 są na ostatnim etapie
24.01.2020  Williams, Haas oraz Alfa potwierdzili daty prezentacji bolidów
24.01.2020  Grand Prix Chin może zostać odwołane?
22.01.2020  Miami zaprezentowało kolejną propozycję toru Formuły 1
20.01.2020  Bratches opuści struktury Formuły 1 pod koniec stycznia
Tagi:
F1 ogólnie
Symonds P.
Marko H.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca