F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach

Verstappen: Bolid jechał jak po szynach

Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari

Stroll: Kolizja z nawrotu była wynikiem splotu zdarzeń

Ricciardo wściekły na Strolla po kraksie w GP Chin

Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym

GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Chin: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Dwusuwowe ekologiczne silniki mogą być przyszłością F1

Helmut Marko jest zaskoczony wizją Brytyjczyka, ale porozmawia o niej z inżynierami.
Nataniel Piórkowski, 14 stycznia 2020, wyświetlenia: 1468<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko nie kwestionuje pomysłu Pata Symondsa, który zasugerował, że w przyszłości Formuła 1 mogłaby przejść na silniki dwusuwowe.

W 2014 roku sport wszedł w nową erę hybrydowych jednostek napędowych. Złożoność technologii, wysokie koszty, marny dźwięk silników oraz dominacja jednego producenta budzą jednak cały czas niezadowolenie niektórych fanów.

Przy okazji Motorsport Industry Association Symonds – dyrektor techniczny F1 z ramienia Liberty Media – zasugerował, że przyszłością serii Grand Prix mogą być ekologiczne silniki dwusuwowe. W optymalnym scenariuszu byłyby one napędzane „zielonym syntetycznym paliwem, składającym się z wodoru i przechwyconego dwutlenku węgla”.

Brytyjczyk podkreślał, że dwusuwowe jednostki byłyby znacznie bardziej wydajne, przy czym zagwarantowałyby także wspaniały dźwięk płynący z wydechu. „Różne problemy dotyczące starych dwusuwowych silników są już nieaktualne”.

„Z całą pewnością uważam, że silnik spalinowy ma dłuższą przyszłość niż sądzi wielu polityków. Politycy stawiają wszystko na samochody elektryczne”.

Wizja Symondsa zaskoczyła środowisko F1.

Zapytany o nią konsultant Red Bulla – Helmut Matko, stwierdził w rozmowie z magazynem Auto Bild: „Obecnie brzmi to dla mnie jak przemowa karnawałowa, ale na pewno poważnie porozmawiam o tym z moimi inżynierami. Powinniśmy wiedzieć, jak wiele koni mechanicznych można wykrzesać z tego typu jednostki. Jak bardzo wydajna jest ona w praktyce i jak mogłaby pracować na alternatywnych paliwach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Symonds P.
Marko H.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca