F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.08.2020

Salo: Raikkonen zakończy karierę po sezonie 2020

11.08.2020

Wolff: Verstappen stanowi dla nas realne zagrożenie

FIA przyjrzy się przepisom odnośnie komunikacji radiowej

Hulkenberg zainteresowany posadą w Alfie na sezon 2021

Nissany wystartuje z Williamsem w treningu do GP Hiszpanii

Szafnauer bagatelizuje termin dostawy wlotów chłodzenia hamulców

Wolff: Pewne zespoły wszczynają małą rewolucję

Szafnauer: Sędziowie nie powinni porównywać naszego projektu do kalki

Abiteboul: Wymagalibyśmy od sędziów większej konsekwentności

10.08.2020

Magnussen liczy na 'nowy samochód' po Silverstone

Marko: Albon otrzyma więcej czasu w Red Bullu

Lehto: Szwarcman jest lepszym kierowcą od Micka Schumachera

Heidfeld: Sezon 2021 może być świeżym startem dla Vettela

Szafnauer: Perez na 99 procent wystąpi w GP Hiszpanii

09.08.2020

Vettel: Strategia Ferrari nie miała sensu

Leclerc: Czuję się tak, jak gdybym odniósł zwycięstwo

Hulkenberg: Dodatkowy pit stop był wynikiem silnych wibracji

Bottas: Mercedes 'przysnął', gdy Verstappen zaczął uciekać

Racing Point z kolejną reprymendą od sędziów

Verstappen: Nie spodziewałem się zwycięstwa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Symonds: Dwusuwowe ekologiczne silniki mogą być przyszłością F1

Helmut Marko jest zaskoczony wizją Brytyjczyka, ale porozmawia o niej z inżynierami.
Nataniel Piórkowski, 14 stycznia 2020, wyświetlenia: 1408<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko nie kwestionuje pomysłu Pata Symondsa, który zasugerował, że w przyszłości Formuła 1 mogłaby przejść na silniki dwusuwowe.

W 2014 roku sport wszedł w nową erę hybrydowych jednostek napędowych. Złożoność technologii, wysokie koszty, marny dźwięk silników oraz dominacja jednego producenta budzą jednak cały czas niezadowolenie niektórych fanów.

Przy okazji Motorsport Industry Association Symonds – dyrektor techniczny F1 z ramienia Liberty Media – zasugerował, że przyszłością serii Grand Prix mogą być ekologiczne silniki dwusuwowe. W optymalnym scenariuszu byłyby one napędzane „zielonym syntetycznym paliwem, składającym się z wodoru i przechwyconego dwutlenku węgla”.

Brytyjczyk podkreślał, że dwusuwowe jednostki byłyby znacznie bardziej wydajne, przy czym zagwarantowałyby także wspaniały dźwięk płynący z wydechu. „Różne problemy dotyczące starych dwusuwowych silników są już nieaktualne”.

„Z całą pewnością uważam, że silnik spalinowy ma dłuższą przyszłość niż sądzi wielu polityków. Politycy stawiają wszystko na samochody elektryczne”.

Wizja Symondsa zaskoczyła środowisko F1.

Zapytany o nią konsultant Red Bulla – Helmut Matko, stwierdził w rozmowie z magazynem Auto Bild: „Obecnie brzmi to dla mnie jak przemowa karnawałowa, ale na pewno poważnie porozmawiam o tym z moimi inżynierami. Powinniśmy wiedzieć, jak wiele koni mechanicznych można wykrzesać z tego typu jednostki. Jak bardzo wydajna jest ona w praktyce i jak mogłaby pracować na alternatywnych paliwach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.08.2020  Horner: Wszystkie zespoły podpiszą porozumienie Concorde
08.08.2020  Isola: Decyzję w sprawie miększych mieszanek podjęły FIA i FOM
07.08.2020  Mercedes krytykuje warunki porozumienia Concorde
06.08.2020  Key: Kazus Racing Point może wyznaczyć niebezpieczny precedens
04.08.2020  Vettel: Absolutna izolacja kierowców jest niemożliwa
Tagi:
F1 ogólnie
Symonds P.
Marko H.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca